سینمای جوان

اکران ۲۲ فیلم جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس یزد در روز اول

به گزارش باکس افیس ایران: در نخستین روز آغاز به کار جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس در یزد ۲۲ فیلم کوتاه در سه سانس روز چهارشنبه اکران می شود.

دبیر اجرایی این جشنواره عصر سه‌شنبه با بیان اینکه مدت طمان برگزاری این جشنواره چهار روز است، افزود: اکران روز نخست این جشنواره مربوط به نمایش فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی و تجربی است که از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه به تماشا گذاشته می شوند.

سیدمجید هاشمی افزود: در روز نخست آثار «در پناه خاک» از حسن انگشتری خاتمی در بخش فیلم داستانی از اصفهان، “خیابان” اثر سیدحسن یوسفی در بخش فیلم داستانی از کاشان ،«گوشزد» از مهدی کشتکار در بخش فیلم تجربی از قم،”«خراش» از مجید امینی در بخش فیلم داستانی از زاهدان، «لالایی نزدیک ابرها» اثر جمیل عامل صادقی در بخش فیلم داستانی از مشهد ، «۹ دقیقه بامداد» از عمار خطی در بخش فیلم داستانی از سمنان و «۵ دقیقه تا مرز» از سارا طالبیان در بخش فیلم مستند از زاهدان از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سینما تک یزد پخش می شوند.

وی با بیان اینکه دومین باکس فیلم‌های کوتاه این رویداد از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه اکران می شوند ادامه داد: آثار این محدوده زمانی را فیلم های «زیر ده» از سعید قمری در بخش فیلم داستانی از یزد، «ایکس» از مهدی میرزاده و محمد تیموری در بخش فیلم داستانی از خمینی شهر ،«کت وُمن» از هادی شیبانی در بخش فیلم داستانی از مشهد، «ریکاوری» از امیر جلالی در بخش فیلم داستانی از یزد ،«آمونیت» از مجید رمضانیان در بخش فیلم تجربی از دامغان ، «مُشک» از مرتضی شهبازی گندمکاری در بخش فیلم داستانی از اردل ،«مسیر» از محمدرضا و مازیار کاظمی در بخش فیلم داستانی از تربت حیدریه و «ناهاتاک» از سعید افسر در بخش فیلم مستند از اصفهان را شامل می شود.

هاشمی افزود: در سانس سوم هم فیلم های «زاغ و کشاورز» از هادی کیانی فلاورجانی در بخش فیلم داستانی از اصفهان، «بدرقه سکوت» از محمدرضا دهستانی در بخش فیلم داستانی از یزد، «دریچه» از مجید ابراهیمیان دهکردی در بخش فیلم داستانی از شهرکرد، «تافیه» از محمد قادری در بخش فیلم داستانی از کرمان ، «برو و ببین» از سعید درانی در بخش فیلم تجربی از زاهدان،

«قصه رنگ پریده» از مریم طالبی انارکی در بخش فیلم مستند از نایین و «کهور» از امیر مسعود سهیلی در بخش فیلم مستند از مشهد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه اکران می شوند.

هاشمی برگزاری نشست های تخصصی ایده تا فیلمنامه و کارگاه‌های تخصصی را از دیگر برنامه های این جشنواره بیان کرد و گفت: آیین اختتامیه جشنواره جمعه هفتم بهمن ماه برگزار و از برگزیدگان بخش های مختلف قدردانی می شود.

شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس از چهارم تا هفت بهمن به میزبانی انجمن سینمای جوانان یزد در شهر یزد برگزار می شود.

مجموعا ۹۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره یاد شده واصل شد.

“ایساتیس” نام قدیم شهر یزد است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند