تئاتر فجر

حضور چهره های شاخص در هفتمین دوره تئاتر فجر

به گزارش باکس افیس ایران:  در هفتمین جشنواره تئاتر فجر چند نام آشنا به چشم می‌خورد که می توان از مرتضی ممیز، آتیلا پسیانی، فرهاد مهندس‌پور، سیامک صفری، داود فتحعلی‌بیگی، جواد انصافی و امیر دژاکام نام برد.

هفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر همچون دوره ششم با دبیری علی منتظری از دوازدهم تا ۲۲ بهمن سال ۶۷ برگزار شده است.

این دوره از جشنواره با افزایش چشمگیر آثار شرکت‌کننده و نیز با حضور نام‌هایی برگزار شده که چهره‌های شاخصی در تئاتر ما هستند.

در جشنواره هفتم تئاتر فجر برای اولین بار بخش عروسکی و فیلم‌تئاتر هم اضافه شده و این جشنواره در بخش‌های مسابقه، ویژه، جنبی، کودک، عروسکی و فیلم‌تئاتر برگزار شده و ۵۶ اثر شرکت‌کننده در این جشنواره در این بخش‌ها روی صحنه رفته‌اند.

از نکات جالب توجه در این دوره از جشنواره این است که چهار پوستر برای این رویداد طراحی شده و طراح یکی از این پوسترها مرتضی ممیز است. دو پوستر هم توسط محمد وجدانی و یک پوستر نیز با طراحی حسن متقی کار شده است.

با گذشت هفت دوره از جشنواره تئاتر فجر، این رویداد هنری حضور پررنگ‌تری در مطبوعات پیدا کرده و البته به جز نشریات سراسری خبرنامه روزانه یا همان بولتن روزانه هم داشته است.

در این دوره از جشنواره هنرمندانی مانند آتیلا پسیانی و فرهاد مهندس‌پور اولین حضور خود را در فجر تجربه کرده‌اند.

پسیانی با همراهی محمدحسین زارعی‌فرد چهار نمایش از چخوف را اجرا کرده و مهندس‌پور نیز با نمایش «داوری ایندرا» نوشته دان کوپال موکرچی در جشنواره حضور داشته است.

سیامک صفری که بعدها بیشتر به عنوان بازیگر در تئاتر فعال بوده، در این دوره نمایشی را با عنوان «لچک گلی» نوشته و کارگردانی کرده است.

حضور چهره های شاخص در هفتمین دوره تئاتر فجر

داود فتحعلی‌بیگی نیز به دنبال علاقه‌مندی‌اش به نمایش‌های آیینی و سنتی نمایشی را با نام «میرزا عبدالطمع» اجرا کرده و جواد انصافی دیگر هنرمند نمایش‌های ایرانی نمایش «شهر وارونه» را نوشته و اجرا کرده است.

«افسانه کلاغ» سیمین امیریان و کار مشترک جهانگیر طاهری و امیر دژاکام دیگر نمایشی است که در این دوره از جشنواره و به احتمال قوی در بخش عروسکی یا کودک روی صحنه رفته.

داود کیانیان که پیش‌تر هم در جشنواره حضور داشته، دیگر هنرمند نام آشنایی است که در جشنواره هفتم با نمایش «پرنده و فیل» حضور داشته که ویژه مخاطب کودک بوده است.

عیسی یوسفی‌پور که بیشتر در حوزه عروسکی فعال است، با نمایش «اردوی کوچولوها» دیگر هنرمند حاضر در این دوره از جشنواره است.

«آرمون» به نویسندگی و کارگردانی مجید افشاریان، «آوات» نوشته فائق سلطانی و کار مهرداد بختیاری، «برای دنیا» به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الله سبزی، «پرده جدید» نوشته و کار محمد احمدی و … از دیگر آثار شرکت‌کننده در این جشنواره‌اند.

این جشنواره برخلاف دوره‌های پیشین که با مشارکت نهادهایی مانند سپاه پاسداران یا جهاد سازندگی و … برگزار شده بود، توسط مرکز هنرهای نمایشی و وزارت ارشاد اسلامی برپا شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند