تئاتر فجر

روایت هوشنگ توکلی از جاسوس‌های عرصه هنر

به گزارش باکس افیس ایران:  نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح ۲۷ دی در تالار رودکی آغاز شد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نشست رسانه‌ای خود را با حضور کوروش زارعی دبیر این دوره و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و همچنین مدیران و دبیران بخش‌های مختلف جشنواره برگزار کرد.

این نشست صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ دی با حضور هنرمندانی همچون نصراله قادری و هوشنگ توکلی در تالار رودکی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هوشنگ توکلی هنرمند با سابقه تئاتر گفت: گزارشی را قبل از کرونا خدمت مقام معظم رهیری ارائه دادیم و اعلام کردیم سالانه یک میلیون فارغ‌التحصیل در عرصه تئاتر داریم که شگفت‌انگیز است. این گزارش پنهان مانده و علیرغم تأکید رهبری در این باره صحبت نشده است.

وی اظهار کرد: در انتخاب آقای رئیسی به ریاست جمهوری شاهد حضور و فعالیت جوانان در عرصه بودیم. وقتی هم کوروش زارعی دبیر جشنواره شد خیلی خوشحال شدم. امسال جشنواره خیلی پر بار است.

در عرصه فرهنگ و هنر هم جاسوس داریم

توکلی در ادامه با اشاره به اعدام علیرضا اکبری به‌عنوان یک جاسوس گفت: این اقدام گشایشی در حوزه دیدگاه‌های نظام ایجاد کرد. تا دلتان بخواهد از این جاسوس‌ها در ۴۰ سال داشته‌ایم. در عرصه فرهنگ و هنر هم از این جاسوس‌ها داریم که مورد رصد نیروهای امنیتی هستند. اتفاقات اخیر الفت و همراهی مردم را به خطر انداخته است.

وی یادآور شد: در دوران انقلاب کارهای زیادی در حوزه هنر و تئاتر انجام شده است. هنرمندان باید وظایف خود را انجام دهند و مخاطب تصمیم می‌گیرد که به تماشای آثار بنشینند. این تحریم‌های بچه‌گانه و احمقانه و اهانت‌هایی که به هنرمندان می‌شود رفتارهای آنارشیستی است.

توکلی ادامه داد: خیلی خوشحالم که در این سن شاهد برگزاری جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر هستم که پر بار است.

وی تأکید کرد: هنرمندان ما مثل باقی مردم در فقر زندگی می‌کنند ولی اگر دغدغه مالی این عزیزان برطرف نشود و مورد حمایت مسئولان قرار نگیرند احتمال آن هست که فعالیت آن‌ها به انحراف کشیده شود.

تئاتر نیاز به حمایت دارد

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در ادامه این مراسم گفت: آقای کوروش زارعی و دبیرخانه جشنواره و همچنین هنرمندان تلاش کردند تا این جشنواره پر بار برگزار و در توسعه تئاتر تأثیرگذار باشد.

وی تأکید کرد: نیاز به حمایت از تئاتر هست و اگر این حمایت نشود اتفاقی رخ نخواهد داد.

سپس ۲ پوستر جشنواره تئاتر فجر چهل و یکم با طراحی محمد اسفندیاری و حسن موسی‌زاده رونمایی شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند