داریوش خنجی

داریوش خنجی نامزد جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا شد

به گزارش باکس افیس ایران:  داریوش خنجی فیلمبردار فیلم «باردو» در لیست نامزدهای جوایز امسال انجمن فیلمبرداران آمریکا قرار گرفت.

انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC) نامزدهای خود را برای فیلم‌های بلند، مستند و نیز فیلمبرداری تلویزیونی معرفی کرده است.

کلادیو میراندا فیلمبردار «تاپ گان: ماوریک»، راجر دیکینز فیلمبردار «امپراتوری نور» و مندی واکر فیلمبردار «الویس» از دیگر چهره‌هایی هستند که در کنار داریوش خنجی برای فیلمبرداری «بادرو»، در فهرست نامزدهای امسال جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا جای دارند.

گریگ فریزر فیلمبردار فیلم «تل ماسه» سال پیش برنده جایزه فیلمبرداری فیلم بلند شد و بعد در اسکار هم این جایزه را از آن خود کرد. وی امسال برای فیلم «بتمن» دوباره نامزد شده است.

مندی واکر فیلمبردار «الویس» سومین زنی است که تاکنون نامزدی این انجمن را کسب کرده است. وی اگر برنده شود اولین زن فیلمبردار تاریخ خواهد بود که این جایزه را دریافت می‌کند. پیش از وی ریچل موریسون برای «مادباند» و آری وگنر برای «قدرت سگ» دیگر زنانی بودند که نامزد دریافت این جایزه شده بودند.

خنجی برای فیلم «باردو» موفق به کسب جوایز قورباغه نقره‌ای و فیپرشی جشنواره بین‌الملی هنر فیلمبرداری کمرایمیج لهستان شده است و همان طور که پیشتر اعلام شد امسال جایزه ویژه بخش بین‌الملل جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا را نیز دریافت خواهد کرد. وی به تازگی فیلمبرداری فیلم جدید بونگ جون-هو سازنده «اَنگل» را برای فیلم جدیدش به نام «میکی ۷» به پایان برده است.

داریوش خنجی که فیلمبردار فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «هفت» بود پیش از این فیلمبرداری فیلم «اوکجا» بونگ جون هو را نیز انجام داده بود.

اما یانوش کامینسکی فیلمبردار «فابلمن‌ها»، راسل کارپنتر فیلمبردار «آواتار: راه آب»، فلوریان هافمایستر فیلمبردار «تار» و لوک مونپلیه فیلمبردار «زنان حرف می‌زنند» از دیگر چهره‌های مطرح امسال بودند که از رسیدن به فهرست نامزدها بازماندند.

پیش از این اعلام شده بود امسال وایولا دیویس جایزه هیات مدیره ASC را دریافت خواهد کرد.

سی و هفتمین جشن سالانه جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا ۵ مارس برگزار می‌شود تا برندگان معرفی شوند و جوایز خود را دریافت کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند