بوئنوس آیرس

هفته جشنواره کن در بوئنوس آیرس برگزار شد

به گزارش باکس افیس ایران:  بوئنوس آیرس آرژانتین به مدت یک هفته میزبان جشنواره فیلم کن بود و شاهد نمایش «مثلث غم» روبن اوستلوند، «نزدیک» لوکاس دونت و «توری و لوکیتا» ساخته برادران داردن شد.

هفته جشنواره فیلم کن که از ۲۸ نوامبر تا ۳ دسامبر در بوئنوس آیرس برگزار شد، روز سه‌شنبه همچنین میزبان مستر کلاسی با حضور ونسان لیندون بازیگر فرانسوی بود. وی که ریاست هیات داوران جشنواره کن امسال را برعهده داشت درباره صداقت در هنر و واقعیت بازی در فیلم صحبت کرد.

وی روی صحنه با سانتیاگو میتره کارگردان آرژانتینی که فیلم «آرژانتین، ۱۹۸۵» وی امسال درخشیده و تاکنون ۱.۲ میلیون بلیت تنها در کشورش فروخته، به گفتگو نشست.

«ای او» ساخته یرژی اسکولیموفسکی، «تصمیم برای ترک» پارک چان ووک و «پسری از بهشت» طارق صالح دیگر فیلم‌های بین‌المللی بودند که در این یک هفته به نمایش درآمدند.

تیری فرمو مدیر جشنواره کن نیز در این یک هفته حضوری فعال در بوئنونس آیرس داشت. وی پس از یک برنامه‌ریزی ۴ ساله، آرژانتین را به عنوان یکی از شرکای کن برگزید تا با توجه به بروز موج جدیدی از کارگردان‌های مولف در آمریکای لاتین، از پابلو تراپرو در آرژانتین تا کارلوس ریگاداس در مکزیک و پابلو لارین در شیلی، بتواند سازوکارهای صادارت فیلم این منطقه با اروپا را فراهم کند.

تیری فرمو که پیشتر هفته فیلم کن را سال ۲۰۱۹ در هنگ‌کنگ برگزار کرده بود گفت دوست دارد یک هفته کن هم در لبنان شکل دهد. وی در این باره گفت: لبنان یک کشور بزرگ برای سینماست و سعی داریم به زودی به آنجا برویم. فقط برای اینکه با آنها باشیم. وی با تحسین نادین لبکی که از ترک کشور مادری‌اش خودداری کرده گفت: این یک نوع مقاومت در برابر فاجعه است، اینکه در کشورت بمانی و در کنار مردمت باشی واقعاً تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد که بار دیگر و این بار با جشنواره لومیر به بوئنوس‌آیرس بازمی‌گردد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند