خواننده

متولدین ۲۶ نوامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ تینا ترنر

به گزارش باکس افیس ایران:  تینا ترنر (به انگلیسی: Tina Turner) (زادهٔ ۲۶ نوامبر ۱۹۳۹ تنسی)؛ خواننده و بازیگر اهل آمریکا (در حال حاضر تبعه سوئیس) است.
او بیش از ۵ دهه است که در صنعت موسیقی فعالیت می‌کند و تا به امروز ۱۸۰ میلیون نسخه از آثارش در جهان به فروش رسیده‌است. ترنر در این سال‌ها ۲۵ بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده و ۸ مرتبه آن را دریافت کرده‌است.«حقیقتاً بهترین»، «ما به یک قهرمان دیگر نیاز نداریم» و «رقصنده خصوصی» از ترانه‌های معروف او هستند. در سال ۱۹۸۴ که ترانهٔ «به عشق چه ربطی داره» صدرنشین جدول بیلبورد هات ۱۰۰ شد، تینا ترنر ۴۴ ساله و مسن‌ترین خوانندهٔ زنی بود که تا آن زمان به چنین موفقیتی می‌رسید.

تینا ترنر قبل از آن‌که وارد حرفهٔ خوانندگی شود، به عنوان پرستار در یک زایشگاه کار می‌کرد.

در سال ۲۰۰۸ مجلهٔ رولینگ استون فهرستی از «۱۰۰ خوانندهٔ برتر همهٔ زمان‌ها» منتشر کرد و جایگاه هفدهم آن فهرست را به تینا ترنر اختصاص داد. او در سال ۱۹۹۱ به‌همراه آیک ترنر و در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان خوانندهٔ تک به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته‌است.

در اکتبر ۲۰۲۱ ترنر طی قراردادی حقوق مادی همهٔ آثارش را به شرکت بی‌ام‌جی واگذار کرد. بی‌ام‌جی مبلغ این قرارداد را فاش نکرد اما منابع دست‌اندرکار صنعت موسیقی آن را ۵۰ میلیون دلار اعلام کرده‌اند.

تینا ترنر
اطلاعات پس‌زمینه
نام شناسنامه‌ایآنا می بالاک
Anna Mae Bullock
نام(های) دیگرتینا ترنر
زاده۲۶ نوامبر ۱۹۳۹ (سن: ۸۲ سال)
تنسی
ژانرپاپ، راک، راک ان رول
سال‌های فعالیت۱۹۵۸ تا کنون

آلبوم‌ها

نام آلبومتاریخ پخش
۱. Tina Turns the Country On۱۹۷۴
۲. Acid Queen۱۹۷۵
۳. Rough۱۹۷۸
۴. Love Explosion۱۹۷۹
۵. Private Dancer۱۹۸۴
۶. Break Every Rule۱۹۸۶
۷. Foreign Affair۱۹۸۹
۸. Wildest Dreams۱۹۹۶
۹. Twenty Four Seven۱۹۹۹


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند