ابوجا

چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در ابوجا آغاز به کار کرد

به گزارش باکس افیس ایران: چهارمین جشنواره فیلم آسیایی با پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت ۹ کشور آسیایی در ابوجا پایتخت نیجریه افتتاح و تا تاریخ ۴ آذر ادامه خواهد داشت.

چهارمین جشنواره فیلم آسیایی با پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت ۹ کشور آسیایی در ابوجا پایتخت نیجریه افتتاح و تا تاریخ ۴ آذر ادامه خواهد داشت.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره سفرای کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی، عراق، لبنان، سوریه، اندونزی، مالزی، فیلیپین، قطر، بنگلادش، فلسطین، تعدادی از مقامات دولت فدرال نیجریه از جمله رئیس شورای عالی فرهنگ و هنر نیجریه، مدیر کل امور بین الملل وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی و مدیر کل مناطق وزارت خارجه نیجریه به همراه تعدادی از کارکنان سفارتخانه‌های کشورهای آسیایی و غیر آسیایی حضور داشتند.

در طول برگزاری این جشنواره فیلم‌ها در ۲ نوبت به اکران گذاشته می‌شوند. ایده برگزاری جشنواره فیلم آسیایی در نیجریه به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد گردید.

دوره‌های اول تا سوم این جشنوراه از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ برگزار شد اما در زمان شیوع کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این جشنواره برگزار نگردید. در سال جاری و با فروکش کردن نسبی شیوع کرونا سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزاری چهارمین جشنواره فیلم آسیایی را به کشورهای آسیایی فعال در نیجریه پیشنهاد کرد و در همین راستا کشورهای چین، تایلند، فیلیپین، مالزی، اندونزی، بنگلادش، عراق، سوریه، لبنان و کره جنوبی علاقه مندی خود را برای مشارکت در این برنامه اعلام کردند.

در روز نخست برگزاری این جشنوراه فیلم‌هایی از کشور چین و جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمدند و در روزهای باقیمانده فیلم‌های کشورهای کره جنوبی، مالزی، اندونزی، فیلیپین، لبنان، سوریه و بنگلادش به نمایش در خواهد آمد.

جمهوری اسلامی ایران در این جشنوراه با فیلم سینمایی «ویلائی ها» به کارگردانی خانم «منیر قیدی» شرکت کرده است.

در حاشیه این جشنواره فیلم نیز نمایشگاه از صنایع دستی کشورمان به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند