سازمان سینمایی

سینما «مهر شاهد» آغاز به کار کرد

به گزارش باکس افیس ایران:  سینما «مهر شاهد» تهران پس از بازسازی به همت سازمان سینمایی سوره، با حضور رئیس سازمان سینمایی به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی «مهر شاهد» بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور بچه‌های مدرسه «عشق» و محمد خزاعی، مهدی دادمان و… با اجرای خاله نرگس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره پشت تریبون آمد و بیان کرد: امیدوارم بعد از این مراسم از دیدن انیمیشن «لوپتو» لذت ببرید و هم برای محمد حسین صادقی و دوستانشان که این فیلم را ساخته‌اند دعا کنید و هم اگر خوشتان آمد دیدنش را به دیگران توصیه کنید.

وی افزود: ما در سازمان سینمایی سوره در کنار تولید، یکی از وظایف اصلی خود را توسعه سینماها می‌دانیم. باید بگویم تا یکی دو ماه آینده از بهره‌برداری تعداد ۲۰۰ سالن سینمایی در کشور عبور می‌کنیم و سینماها کم‌کم افتتاح می‌شوند ما در سازمان سینمایی سوره گرچه مشکلات و محدودیت‌های زیادی داشتیم اما دوستان ما تلاش کردند بر این مشکلات فائق آیند باید عنوان کنم در زمینه سالن‌های سینمایی در کشور عقبیم اما امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. در همین زمینه مهمترین اتفاق ما افتتاح پردیس سینمایی کوه سنگی است که در هفته‌های آینده افتتاح می‌شوند. ضمن اینکه ما تلاش کردیم سینماها در نقاط مختلف پخش باشند.

رئیس سازمان سینمایی سوره در ادامه خطاب به کودکان حاضر در سالن توضیح داد: به شما می‌گویم که مهم این است که قدر خود و آینده‌تان را بدانید، آینده برای شماست اگر ما کار می‌کنیم برای این است که جامعه را به شما بسپاریم، شما تلاش کنید هیچوقت در زندگی ناامید نشوید چون فاصله کمی بین ناامیدی و شکست وجود دارد. هیچ‌وقت نباید در مقابل سختی‌ها و مشکلات کم بیاوریم، ما تلاش می‌کنیم با رفتار و کارهای خود به عنوان بزرگ‌تر این موضوع را به شما نشان بدهیم و امیدوارم بزرگترهای خوبی برای شما باشیم. امیدوارم این امید را مسئولان هم به خوب نشان دهند، از یاس حرف نزنند بدانند که اگر اتفاقی در کشور می‌افتد بالاخره این موضوعات درست می‌شود و مأیوس نباشند. من امیدوارم امیدوارانه به آینده نگاه کنیم.

جعفریان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آرزوی کودکی‌اش چه بوده است؟ گفت: راستش من هیچوقت آرزوی خاصی نداشتم همیشه فکر می‌کردم آرزوهایی که بقیه دارند خیلی کوچک است، گرچه به نظرم همه آرزوها خوب بودند اما انگار من همه چیز را با هم می‌خواستم ولی دوست داشتم آخرش اتفاقی بیفتد که خدا از ما راضی باشد.

سپس محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و اظهار کرد: خوشحالم که امروز فرصتی پیش آمد که در خدمت شما بچه‌های خوب باشم، از بچه‌های حوزه هنری هم تشکر می‌کنم که در توسعه سالن‌های سینمایی نقش زیادی داشتند، در این مدت در هر استانی که حضور پیدا می‌کنم زحمات دوستان را می‌بینم که شاید اگر نبود از نظر زیر ساخت مشکلات زیادی داشتیم. همتی که در دوره اخیر داشتند باعث شد سالن‌های سینمایی ما ارتقا پیدا کنند. ما از کشورهای هستیم که صاحب سینما هستیم اما از لحاظ زیرساخت‌ها دچار مشکل هستیم گرچه ۷۰۰ سالن داریم اما باید بیش از سه هزار سالن داشته باشیم که این رقم فاصله زیادی را نشان می‌دهد. توجه ما همیشه به فیلمسازی بوده تا زیرساخت‌ها و حالا این ضرورت احساس شده است.

وی گفت: یکی از زیرکی‌های دوستان در سازمان سینمایی این بود که افتتاحیه این سالن با را کودکتان و نوجوانان برگزار کردند، ما از این قشر غافل شده‌ایم و باید به فکر تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشیم و همت کنیم سینماها خالی از این گونه فیلم‌ها نباشند چون این حق طبیعی آنهاست. ما هم تلاش خواهیم کرد در سال بعد این اتفاق رخ بدهد و این نکته زیبایی بود که امروز دوستان سازمان سینمایی «سوره» ناخواسته به ما متذکر شدند که سینمای کودک و نوجوان نباید فراموش شود.

خزاعی مطرح کرد: در سفرهای استانی دیدم که ابتکار جالب حوزه هنری در شهرستان‌ها این بود که سالن‌هایی مختص کودکان و نوجوانان در نظر گرفته‌اند و برای آن هم برنامه‌ریزی دارند.
بهروز افخمی هم در ادامه روی صحنه آمد و گفت: امیدوارم این سینما بعد از این فیلم‌های جذاب به نمایش بگذارد. یادم است در دفتری که شروع به کار کردیم کار خودمان را با «دزد عروسک‌ها» شروع کردیم که در نوع خود فیلم خوبی بود؛ فیلمی که بارها در تلویزیون هم پخش شد و به نظرم می‌شود دوباره آن را ساخت. دوستانی که انیمیشن کار می‌کنند کارشان خیلی پیشرفت کرده و اگر حمایت شوند، خودشان نترسند و فیلمشان پول خوب دربیاورد در همین کشور می‌مانند و از ما هم فیلم بهتری می‌سازند.

وی اظهار کرد: به نظرم بچه‌های امروز آنقدر گیم بازی کرده‌اند در سن ۱۵ سالگی می‌توانند در زمینه انیمیشن شروع به کار کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند