سریال

«زیر یه سقف» نشانی از همدلی‌ست

به گزارش باکس افیس ایران: روشان امیری تهیه کننده «زیر یه سقف» درباره این سریال کمدی جدید که از شبکه نسیم پخش می شود، جزییاتی را عنوان کرد.

روشان امیری تهیه کننده سریال کمدی «زیر یه سقف» که از شبکه نسیم پخش می‌شوددرباره محتوای این سریال گفت: این سریال داستان خاور خانم، زن مهربان اما تنهایی‌ست که در خانه هفت دری و قدیمی برای دست‌گیری از دیگران و از تنهایی در آمدن، هر اتاقی از خانه را با اجاره کم و منصفانه اجاره داده است. اهالی خانه نیز عبارتند از آقای هاشمی از کازرون معلم پرورشی با خانواده اش، بیوک سمسارباشی و خانواده اش و عمو دنی پیرمرد تنها و سالخورده ای که مشکل کلیوی دارد و هر بار یکی از اهالی خانه به‌نوبت باید او را گلاب به روت ببرند.

وی ادامه داد: در این بین عروس و داماد بدشانسی که نیما شاهرخ شاهی و فریبا نادری این نقش ها را ایفا می کنند، برای عکاسی روز عروسی به عمارت خاور خانم می‌آیند و این عمارت را با چالش های جدیدی روبه‌رو خواهند کرد. فضای این سریال، گرم و صمیمی است چون تمام‌ اهالی «زیر یه سقف» سعی دارند تا گره ای از مشکل هم باز کنند و با تمام دغدغه و تفاوت هایشان سعی در خوشحال کردن یکدیگر دارند.

این تهیه کننده با بیان اینکه ساخت این سریال به لحاظ قصه در یک لوکیشن اتفاق می افتد، تصریح کرد: شاید بزرگترین چالش ما رسیدن روز به روز فیلمنامه به دستمان بود که البته با نویسندگی محمد تنابنده و ‌تیم نویسندگان و با خط داستانی شیرینی که همیشه در کارشان وجود داشته است، این دغدغه برایمان کمتر شد.

امیری درباره حضور هنرجویانش در این مجموعه همچون سریال گذشته او «چسب زخم» اظهار کرد: امضای کارهایم هنرجوهایی هستند که از دوره های بازیگری خودمان، جلوی دوربین سریال هایمان می آیند چون عقیده دارم هنرجوی بازیگری به امید دیده شدن و نتیجه گرفتن از دوره هایی که برایش وقت و پول هزینه می کند، پا به این عرصه می گذارد و اگر نتیجه این همه تلاشش را نگیرد دلسرد و سرخورده می شود. کاش به جای هزینه های هنگفتی که آموزشگاه ها از هنرجویان می گیرند، فضایی را ایجاد می کردند تا آن ها دیده شوند و صرفا دریافت مدرک بازیگری و قاب کردن و به دیوار زدن دلخوشی آن ها نبود.

وی درباره پرداختن به موضوعاتی نظیر همدلی و خانواده در سریال هایش، عنوان کرد: چه چیز بالاتر از خانواده وجود دارد!؟ چه مساله ای بالاتر از متحد و هدفمند بودن اول در خانواده و متعاقبا جامعه می تواند وجود داشته باشد!؟ من همیشه دلم می خواهد دغدغه خانواده ها و جامعه را به زبان تصویر بازگو کنم. نمی دانم چقدر موفق بودم یا موفق خواهم بود چون معتقدم هنوز اول راهم اما به تصویر کشیدن صاحبخانه ای که با دریافت اجاره ناچیز از مستاجرها سعی در کمک به حال خوب خود و دیگران دارد به نظرم بهترین قاب و نشان همدلی از «زیر یه سقف» بودن است.

وی با اعلام اینکه سریال «زیر یه سقف» ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای بود، گفت: با تصمیماتی که گرفته شد به این نتیجه رسیدیم‌ زمان سریال را به ۴۵ دقیقه برسانیم و آن را به مینی سریال تبدیل کنیم تا در کنداکتور فیلم و سریال قرار بگیرد.

امیری در پایان درباره پخش «زیر یه سقف» همزمان با چند سریال کمدی دیگر همچون «آزادی مشروط» و «جزر و مد» تصریح کرد: هر اثر هنری که خلق می شود، رسالتی را به همراه دارد و هیچکس جای کس دیگری را تنگ نمی کند. سریال های دیگر هم‌ مطمئنا در درست ترین زمان خود پخش خواهند شد و امیدوارم بهترین بازخورد را بگیرند چون حق این مردم شریف است که کار خوب ببینند اما درباره «زیر یه سقف» می توانم بگویم که این سریال در این بازه زمانی که جامعه ملتهب است روی آنتن می رود، شاید از نظر من زمان درستی نباشد آن هم از این بابت عرض می کنم که آنطور که باید نتوانستم برایش تبلیغات کنم و دلم می خواست مردم سرزمینم با حال و دل خوش پای این سریال شیرین بنشینند. با این حال خوشحالم و اگر بتوانم در این شرایط تلخ، لبخندی هر چند کوچک بر لبی بنشانم.

سریال کمدی «زیر یه سقف» به کارگردانی سیدحامد تهرانی‌علوی، تهیه کنندگی روشان امیری و نویسندگی محمد تنابنده و وحید جعفری است که هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود.

«زیر یه سقف» روایت همسایگانی است که در یک ساختمان کنار هم با هم زندگی می کنند و چالش های مختلفی را پشت سر می‌گذارند و با تمام اختلاف و سلایق باز در کنار هم با مهر و محبت ایستاده اند.

رامین ناصر نصیر، ایمان صفا، یزدان فتوحی، نیما شاهرخ شاهی، اردشیر کاظمی، فریبا نادری، شهین تسلیمی، فاطمه شکری و … بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند