نماینده پاکستان

فیلم ممنوعه پاکستان می‌تواند هنوز به اسکار امیدوار باشد

به گزارش باکس افیس ایران:  فیلم «جویلند» که به عنوان نماینده پاکستان به اسکار معرفی شده، با وجود ممنوعیت نمایش در کشور می‌تواند واجد شرایط اسکار باشد.

در حالی که نمایش «جویلند»‌ در پاکستان ممنوع اعلام شد، این فیلم می‌تواند هنوز واجد شرایط حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار۲۰۲۳ باشد.

نمایش فیلم «جویلند» با وجود این که چند روز پیش در پاکستان ممنوع اعلام شد اما فیلم همچنان می‌تواند واجد شرایط حضور در اسکار باشد.

در حالی که دولت پاکستان فیلم سعیم صادق را که به عنوان نامزد اسکار پاکستان معرفی کرده به دلیل داشتن مطالب زننده ممنوع کرد، اما فیلم هنوز در فهرست اسکار جای دارد.

در دستوری که ۱۱ نوامبر از وزارت اطلاعات و پخش پاکستان منتشر شد آمده که هیات سانسور این کشور در ۱۷ آگوست گواهی تایید اداره سانسور را به فیلم اعطا کرد، اما اکنون تصمیم خود را لغو کرده است.

با این وجود، استراتژیست‌های جوایز که برای معرفی «جویلند» کار می‌کنند ‌گفته‌اند قصد دارند تا ۳۰ نوامبر نمایش ۷روزه مورد نیاز فیلم را با اکران در سینماهای فرانسه تامین کنند. این تاریخ آخرین تاریخ اکران مقدماتی برای بخش‌ بین‌المللی اسکار است و فیلم‌های معرفی شده باید تا این زمان اکرانی ۷ روزه را تجربه کرده باشند.

بر مبنای قوانین رسمی آکادمی برای اینکه فیلم‌ها راحت‌تر به امکان واجد شرایط اسکار بودن دست یابند، آکادمی به فیلم‌ها اجازه می‌دهد در خارج از کشور مبدا و آمریکا، اکران شوند و حداقل هفت روز متوالی در سینماهای تجاری به نمایش درآیند. کمیته اجرایی بین‌المللی فیلم بلند اسکار در نهایت همه موارد مربوط به قوانین و واجد شرایط بودن را ارزیابی خواهد کرد.

اگر فیلم‌هایی بخواهند در دیگر دسته‌ها به جز بین‌المللی مانند بهترین فیلم یا … نامزد شوند باید اکران ۷ روزه در آمریکا داشته باشد. این فیلم هنوز برای اکران در آمریکا توزیع نشده است.

در حال حاضر و با گذشتن از زمان تعیین شده برای معرفی فیلم به آکادمی، پاکستان امکان تغییر نماینده خود و معرفی فیلم دیگری را به عنوان شرکت کننده خود ندارد.

«جویلند» به کارگردانی و نویسندگی سعیم صدیق داستان حیدر، کوچکترین پسر خانواده رعنا را روایت می‌کند که کار به عنوان رقصنده، ماجراهایی برایش ایجاد می‌کند.

«جویلند» برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه هیات داوران بخش نوعی نگاه را برد.

صادق با انتشار بیانیه‌ای تصمیم دولت پاکستان را خلاف قانون اساسی و غیرقانونی خوانده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند