رویاهای الکتریکی دارم

فیلمی از کاستاریکا برنده جشنواره تسالونیکی ۲۰۲۲ شد

به گزارش باکس افیس ایران:  «رویاهای الکتریکی دارم» جایزه اصلی جشنواره فیلم تسالونیکی ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

«فیلم رویاهای الکتریکی دارم» ساخته والنتینا مورل به روند موفقیت آمیز خود ادامه می‌دهد و جایزه الکساندر طلایی جشنواره تسالونیکی را برای بهترین فیلم بلند از آن خود کرد.

درام این کارگردان کاستاریکایی که اولین فیلم بلند وی نیز هست، درباره یک دختر ۱۶ ساله بی‌قرار است که ناامیدانه مادر و خواهر کوچک‌ترش را ترک می‌کند تا با پدرش که یک هنرمند است، زندگی کند.

این فیلم که جایزه بهترین بازیگر مرد تسالونیکی را هم برد، پیشتر در جشنواره لوکارنو هم درخشیده بود و جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن و مرد را از آن خود کرده بود و در جشنواره فیلم سن‌سباتسین هم موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره شده بود.

جایزه ویژه هیات داوران تسالونیکی که الکساندر نقره‌ای است به فیلم «قطعه آسمان» ساخته مایکل کخ اهدا شد. تراژدی آلپی این کارگردان سوییسی درباره خانواده‌ای در دهکده‌ای کوهستانی و دور افتاده است که با مشکلات پزشکی و روانی روبه‌رو هستند. این فیلم که دومین فیلم کوخ است، اولین بار در جشنواره فیلم برلین دیده شد.

هایاکاوا چی جایزه السکاندر برنز را برای بهترین کارگردانی دریافت کرد. درام «برنامه ۷۵» که اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد در آینده‌ای نزدیک در ژاپن رخ می‌دهد و درباره برنامه‌ای دولتی است که شهروندان سالخورده را تشویق می‌کند تا به مرگ خودخواسته تن دهند. این فیلم جایزه فیپرشی جشنواره را هم برد.

رزی مک‌ایون نیز به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره انتخاب شد. وی برای بازی در فیلم «جین آبی» اولین فیلم بلند جورجیا اوکلی این جایزه را از آن خود کرد.

«کلوندایک» ساخته مارینا ارگورباخ نیز جایزه برنده مسابقه همسایگان را دریافت کرد که درباره جنگ در دونباس اوکراین است.

در بخش رقابتی فیلم فوروارد در تجلیل از فیلم‌سازی نوآورانه، جایزه اسکندر طلایی به «عقب‌نشینی» ساخته لئون شویتر کارگردان سوییسی رسید و نیکوس باستراس، فیلمساز یونانی، اسکندر نقره‌ای را برای «بی‌شرف‌ها» به خانه برد.

امسال شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی از ۳ تا ۱۳ نوامبر (۱۲ تا ۲۲ آبان) برگزار شد. این جشنواره سینمایی یکی از ویترین‌های منطقه بالکان است که هر سال در بخش‌های بین‌الملل، چشم‌انداز فیلم‌های یونانی، برنامه افق‌های نوین، بررسی سینمای بالکان و تجلیل از چهره‌های پیشرو در شهر تسالونیکی یونان برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند