جشنواره بین‌المللی

رخشان بنی‌اعتماد رئیس داوران جشنواره هند شد

به گزارش باکس افیس ایران: پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی معتبر فیلم هند (گوا) با نمایش فیلم از آثار منتخب سینمای ایران و حضور رخشان بنی‌اعتماد در راس هیات داوران بخش مسابقه اصلی همراه خواهد بود.

رخشان بنی‌اعتماد سینماگر ایرانی در حالی ریاست هیات داوران بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره فیلم هند را بر عهده خواهد داشت که «سیرو گوئرا» کارگردان شناخته شده کلمبیایی، «استفن وولی» کارگردان و تهیه‌کننده انگلیسی، «نیلا مادهاب پاندا» کارگردان و تهیه کننده هندی و «ویموکی جایاسوندرا» فیلمساز اهل کشور سریلانکا دیگر اعضای داوران را تشکیلی می‌دهند.

فیلم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد نیز در بخش ویژه نمایش آثار منتخب هیات داوران این رویداد سینمایی به روی پرده خواهد رفت. این فیلم که محصول سال ۱۹۹۵ میلادی است موفق به کسب جایزه یوزپلنگ برنز جشنواره لوکارنو و همچنین جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) از جشنواره سالونیکای یونان شده است.

فیلم «کشتن خواجه» به کارگردانی عبد آبست یکی از ۹ فیلمی خواهد بود که برای جایزه مدال گاندی که از طرف یونسکو اعطا می‌شود رقابت خواهد کرد. فیلم «وقت چیغ انار» ساخته گراناز موسوی هم به عنوان محصول مشترک افغانستان و استرالیا در این بخش حضور دارد و در بخش مسابقه بین‌المللی هم دو فیلم «هر روزی اکنون» ساخته حامی رمضان محصول کشور فنلاند با بازی شهاب حسینی، شبنم قربانی ، آران‌سینا کشوری و کیمیا اسکندی و همچنین فیلکم «سرزمین رویاها» به کارگردانی مشترک شیرین نشاط و شجاع آذری از آمریکا حضور دارند.

فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم‌های اول (بهترین فیلم اول یک کارگردان) خواهد بود و فیلم‌های «نبودن» از علی مصفا، «پدران» به کارگردانی سالم صلواتی و «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری هم در بخش منتخب آثار جشنواره‌ها به نمایش گذاشته خواهند شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم هند امسال بزرگداشت «شان کانری» بازیگر مطرح اسکاتلندی را با نمایش ۵ فیلم از آثار این سینماگر فقید برگزار می‌کند، ضمن این که به «برتنارد تاورنیه»، «کریستوفر پلامر»، «ژان کلود کریر» و «ژان پل بلموندو» نیز با نمایش آثارشان در جشنواره ادای احترام خواهد شد.

پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم هند امسال با نمایش «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به کار خود پایان می‌دهد.

این رویداد سینمایی از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند