محسن کولیوندی

تناقض‌های زندگی پدر، از «آهن سخت» تا «ساز سرنا» در مستند «باوه»

به گزارش باکس افیس ایران: محسن کولیوندی ، کارگردان مستند «باوه» می‌گوید که فیلمش درباره تضاد بین شغل پدرش با علاقه چندین‌ساله اوست.

مستند «باوه» به کارگردانی محسن کولیوندی در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب (یکشنبه ۱۷ مهرماه) از شبکه مستند پخش می‌شود.

کولیوندی درباره مستند خود گفت: مستند «باوه» پرتره‌ای از پدرم است و سوژه اصلی که دنبال می‌کنم، تضاد بین شغلش و عشق او به موسیقی است. او شغل سختی دارد و آنهم کشیدن بار آهن است اما سالهاست که عاشق موسیقی است و نوازنده ساز سورنا و فلوت است. حالا و پس از گذشت سال‌ها، قرار است توسط برادرم به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برده شود تا در یکی از نمایش‌ها به عنوان نوازنده حضور داشته باشد. همین موضوع چالش‌هایی را در خانواده ایجاد می‌کند که آن‌ها را نیز به تصویر کشیده‌ایم.

وی درباره اینکه چرا به ساخت مستندی از خانواده‌اش علاقه‌مند شده است، گفت: مستند قبلی‌ام با عنوان «چیدا» یکی از تجربیات موفق من در عرصه فیلمسازی بود و در سال ۱۳۹۷ در جشنواره سینما حقیقت حضور داشت. آن مستند نیز پرتره‌ای از مادربزرگم بود و داستان زندگی او را به تصویر کشیدم. در مستند «باوه» نیز سراغ یکی دیگر از اعضای خانواده‌ام رفته‌ام. در زبان لکی، «باوه» به معنای پدر است و به همین دلیل این عنوان را برایش انتخاب کردم.

این مستندساز درباره فرم روایی فیلم خود گفت: این مستند مشاهده‌گر است و با سوژه اصلی همراه شده‌ام. حضور او در منزل، محل کار و اختتامیه جشنواره تئاتر از جمله تصاویری است که در این مستند می‌بینیم. سعی کردم کمترین دخالت را در اعمال و رفتار سوژه داشته باشم و او آن چیزی که دوست دارد را در برابر دوربین انجام دهد. این اتفاق در حالی است که در مستند چیدا خودم مقابل دوربین حضور داشتم، اما در فیلم جدید خودم را حذف کردم.

عوامل تولید این مستند ۲۳ دقیقه‌ای عبارتند از:

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: محسن کولیوندی، تدوین: سوگل مرادی، مدیرتولید: مصطفی کولیوندی، مشاور کارگردان: زنده‌یاد هوشنگ میرزایی، صدابردار: رضا مرادی و علی خاتمی و صداگذار: محمدحسین مهرجو.

براساس این گزارش، مستند «باوه» امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن فردا ساعت ۹ صبح و ۲۴ است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند