بازیگر

متولدین ۲۲ سپتامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ تام فلتون

به گزارش باکس افیس ایران:  توماس اندرو «تام» فلتون (به انگلیسی: Thomas Andrew Felton) (زادهٔ ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۷)  بازیگر و خواننده انگلیسی‌تبار است . او در پی ایفای نقش دراکو مالفوی در مجموعه فیلم های هری پاتر به شهرت رسید.

اوایل زندگی

فلتون جوان‌ترین فرزند از بین چهار برادر خود در خانواده‌اش است. فلتون در سوری انگلستان به همراه پدر و مادرش و سه فرزند دیگر خانواده به نام‌های جاناتان، کریس و اشلی زندگی می‌کند. در کودکی و در سن هفت سالگی در گروه آواز کلیسا بود. در ۱۱ سالگی در یک ماهیگیری در دورکینگ مشغول به کار شد که اولین کار او بود. فلتون در مدرسه کرانمور وست هورسلی تا سن ۱۳ سالگی تحصیل کرد و سپس در دبیرستان هوارد افینگهام در سوری ادامه تحصیل داد. 

تام فلتون
نام اصلیتوماس اندرو فلتون
زمینه فعالیتسینما
تولد۲۲ سپتامبر ۱۹۸۷ ‏(۳۴ سال)
در لندن
والدینپیتر و شارون فلتون
محل زندگیسوری انگلستان
ملیتانگلیسی
پیشههنرپیشه و خواننده

زندگی هنری

بیشتر شهرت او به خاطر ایفای نقش دراکو مالفوی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر است که بازسازی رمان‌هایی فانتزی پر فروش به همین نام اثر جی.کی.رولینگ هستند. فلتون چهارمین و کوچکترین فرزند خانوادهٔ خود است و تحصیلات خود را در انگلستان گذرانده‌است.

فلتون اولین حضور تصویری خود را در هشت سالگی در تبلیغات بازرگانی شروع کرد و در ده سالگی در فیلم سینمایی قرض کنندگان بازی کرد او همچنین در فیلم‌های مگان لیوی، آنا و شاه، اوفلیا و استراتون بازی کرده‌است. وقتی نقش دریکو مالفوی را شروع کرد، به دنبال آن در هفت فیلم بعدی هری پاتر هم حضور پیدا کرد. وی در فصل ۳ سریال فلش ایفاگر نقش جولیان آلبرت (دکترآلکمی) بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند