مستند

«شیرینِ عالم» روایت عشقی ۱۷ ساله امشب به تلویزیون می‌آید

به گزارش باکس افیس ایران: مستند «شیرینِ عالم» به کارگردانی ماریا ماوتی درباره یک زوج افغانستانی است که ۱۷ سال فرزند نداشتند اما حضورشان در ایران رقم‌زننده اتفاقات شیرینی برایشان می‌شود.

مستند «شیرینِ عالم» به کارگردانی ماریا ماوتی و تهیه‌کنندگی مهدیه‌سادات محور در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
مهدیه‌سادات محور، تهیه‌کننده این مستند گفت: این مستند قصه یک زوج وفادار از اتباع افغانستانی به نام‌های «شیرین» و «عالم» است. این زوج سالهاست که باردار نمی‌شوند و همین موضوع باعث ایجاد تحولاتی در زندگی‌شان شده است. عالم که مرد این خانواده است تلاش‌های زیادی می‌کند تا همسرش را لاغر کند، چرا که پزشکان به آنان گفته‌اند که یکی از دلایل بچه‌دار نشدن‌شان همین موضوع است.
وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در افغانستانی‌ها موضوع فرزندآوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل، «عالم» تلاش‌ زیادی می‌کند تا این اتفاق رخ بدهد. او و همسرش پیش از این در افغانستان زندگی می‌کرده و برای درمان هزینه زیادی می‌کنند، اما زمانی که وارد ایران می‌شوند، انتظار ۱۷ ساله‌شان به پایان می‌رسد. در مستند «شیرینِ عالم» لحظه به دنیا آمدن فرزند آنان را می‌بینیم.
او درباره آشنایی خود با این سوژه گفت: پیش از این، مجموعه مستندی به نام «پا به ماه» را کار می‌کردیم. این مجموعه درباره افرادی بود که در آستانه بچه‌دار شدن بودند. در حین پژوهش آن، با این زوج آشنا شدیم. آنان در یکی از مراکز ناباروری درمان می‌شدند و زمانی که داستان زندگی‌شان را شنیدیم، تصمیم گرفتیم مستندی جداگانه از آنان بسازیم.
محور درباره روند تولید این مجموعه بیان داشت: درباره گذشته این زوج در افغانستان، امکان بازسازی نداشتیم و به همین دلیل اتفاقات رخ داده در آن زمان را از زبان شوهر و در قالب خاطراتی که بیان می‌کند، می‌شنویم. از سویی دیگر، «عالم» درباره اهمیت فرزندآوری بین افغانستانی‌ها سخن می‌گوید. همچنین روزهای منتهی به تولد فرزند و لحظه تولد او در بیمارستان را به تصویر کشیده‌ایم.
عوامل تولید این مستند ۴۳ دقیقه‌ای عبارتند از:
تهیه‌کننده: مهدیه‌سادات محور، کارگردان: ماریا ماوتی، تصویربردار: مهدی آزادی، صدابردار: مجید مستعلی، تدوین: لقمان سخنور، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی و اصلاح رنگ و نور: علی نوروزی
مستند «شیرینِ عالم» امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن فردا ساعت ۹ صبح و ۲۴ است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند