اسکار

پائولو سورنتینو رییس هیات داوران جشنواره فیلم مراکش شد

به گزارش باکس افیس ایران:  کارگردان برنده اسکار به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم مراکش ۲۰۲۲ انتخاب شد.

پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی برنده اسکار، ریاست داوران جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش را برعهده گرفت.

این جشنواره پس از دو سال لغو پیاپی به دلیل شیوع کرونا، امسال بار دیگر از ۱۱ تا ۱۹ نوامبر (۲۰ تا ۲۸ آبان) برگزار می‌شود.

هیات داورانی که زیر نظر سورنتینو بهترین‌های جشنواره را انتخاب می‌کنند، جایزه ستاره طلایی را به یکی از ۱۴ فیلم بلندی که امسال در جشنواره در بخش رقابتی شرکت دارند اهدا می‌کنند.

سورنتینو سازنده فیلم‌هایی چون «زیبایی بزرگ» و «دست خدا» سمتی را برعهده گرفته که پیشتر مارتین اسکورسیزی و تیلدا سوینتون داشتند.

این کارگردان ایتالیایی در بیانیه‌ای از جشنواره فیلم مراکش به عنوان جایی یاد کرد که او در آنجا رویای تماشای فیلم‌های متعدد را با کارگردان‌هایی چون اسکورسیزی تجربه کرده است. وی همچنین گفت می‌خواهد شاهد احیای چنین مکان نمادینی باشد و کشف سینمای فردا از این منظر فرهنگی و جغرافیایی جالب می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را رقم بزند.

جشنواره فیلم مراکش یکی از فعال‌ترین مراکز فرهنگی و سینمایی جهان عرب است که با هدف معرفی و کشف فیلم‌های کارگردان‌های نوظهور هر سال شمار زیادی از کارگردان‌ها را از سراسر جهان میزبانی می‌کند.

سورنتینو که هم فیلمساز و هم فیلمنامه‌نویس معتبری است با ۶ فیلمش در جشنواره کن حضور داشته و جایزه هم برده است. او برای «زیبایی بزرگ» اسکار دریافت کرده و با «جوانی» با بازی مایکل کین و پل دانو نامزدی اسکار را به دست آورده است. وی با ساخت «پاپ جوان» برای اولین بار ساخت اثری تلویزیونی را تجربه کرد و نامزدی گلدن گلوب و ۲ جایزه امی را به دست آورد. جدیدترین فیلم وی «دست خدا» جایزه بزرگ داوری را در جشنواره ونیز سال پیش برد و نامزدی اسکار را پس از آن کسب کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند