علی نوری اسکویی

«فرش خاک» پاییز کلید می‌خورد

به گزارش باکس افیس ایران:  علی نوری اسکویی تهیه‌کننده پروژه سینمایی «فرش خاک» می‌گوید این فیلم قرار است در جزیره هرمز جلوی دوربین برود.

علی نوری اسکویی تهیه کننده فیلم سینمایی «فرش خاک» به کارگردانی فریدون نجفی درباره ساخت این فیلم سینمایی گفت: با توجه به اینکه داستان «فرش خاک» در جزیره هرمز اتفاق می‌افتد و با توجه به آغاز فصل گرما تصمیم گرفتیم تا فیلمبرداری به تعویق انداخته تا هوا کمی بهتر شود. اما آقای نجفی کارگردان به همراه تعدادی از دوستان مدتی پیش به هرمز سفر کرده و تعدادی از بازیگران کودک محلی را برای حضور در این فیلم انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بازیگران اصلی این فیلم بچه‌ها هستند، بیان کرد: امیدوارم در زمان باقی مانده تا آغاز فیلمبرداری، کمک‌های مالی جدیدی را به دست آوریم تا برای شخصیت‌های بزرگسال در فیلم، از بازیگران حرفه‌ای و شناخته شده استفاده کنیم تا بتوانیم گیشه مناسبی داشته باشیم، در همین راستا تصمیم گرفتیم تا فیلم را اوایل پاییز جلوی دوربین ببریم.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: «فرش خاک» نیز مانند دیگر کارهای آقای نجفی، داستانی درباره کودکان و نوجوانان دارد که از فضای طنز برخوردار است و ماجرای یک سری اتفاقاتی است که در جزیره هرمز و بین تعدادی از بچه‌ها رخ می‌دهد، بچه‌هایی که باید در این زمان محدود به دنبال تعدادی مروارید باشند.

وی تاکید کرد: سال‌ها پیش از این نوع فیلم‌ها در سینمای ایران تولید می‌شد که مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گرفت، اما مدتی است که جای این فیلم‌ها در سینمای ایران خالی است. فکر می‌کنم این فیلم با توجه به فضا و داستان متفاوتی که دارد، یک فیلم گیشه‌ای تر نسبت به دیگر آثار آقای نجفی باشد.

اسکویی در پاسخ به اینکه دلیل آنکه مدتی است به ساخت فیلم در جزیره‌های جنوبی کشور توجه ویژه‌ای نشان داده می‌شود، چیست، گفت: واقعیت این است که به نسبت مقدار لوکیشن هایی که در شمال کشور و در تهران در فیلم‌های سینمایی استفاده شده، از ظرفیت جنوب کشور استفاده نشده است. هرچند طی این سال‌ها برخی از فیلم‌ها در جنوب کشور جلوی دوربین رفته است، اما به نسبت به دیگر تولیدات درصد بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهد.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: بی شک لهجه، بافت کلامی، سبک زندگی، پوشش و خلق و خوی مردم در جنوب کشور می‌تواند امکانات دراماتیکی را برای فیلمساز به همراه می‌آورد که می‌تواند برای مخاطب ایرانی و خارجی جذاب باشد. نباید فراموش کرد که جنوب کشور ظرفیت قابل توجهی برای انتخاب لوکیشن دارد، البته نباید فراموش کرد که گاهی یک فیلم را مثلاً در جزیره کیش فیلمبرداری می‌کنند اما از هتل بیرون نمی‌روند و از ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که در جنوب کشور، آثار ماندگاری جلوی دوربین رفته است که از جمله می‌توان به «ناخدا خورشید» شاهکار آقای تقوایی اشاره کرد که مخاطب خاطرات خوبی از آن دارد. گاهی مخاطب دوست دارد وقتی به سینما می‌رود یک سفر کوتاهی نیز داشته باشد و چنین فضایی در سینمای ما وجود ندارد، این در حالی است که مثلاً راسل کرو در استانبول فیلم بازی می‌کند تا مخاطب آمریکایی و اروپایی چنین حضور در چنین شهری را با فیلم تجربه کند.

اسکویی در پایان درباره فیلم «فرش خاک» گفت: می‌خواستیم این فیلم را بعد از پایان کار برای حضور در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان آماده کنیم، اما شرایط به گونه‌ای است که گویا قرار نیست چنین جشنواره‌ای برگزار شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند