مریم بحرالعلومی

با ۳۰ مخاطب در سانس چگونه از اکران صحبت کنیم؟

به گزارش باکس افیس ایران:  مریم بحرالعلومی کارگردان فیلم سینمایی «قطع فوری» بیان کرد که امروز در اکران عمومی در سینماهای سرگروه برای فیلم‌های پرفروش شاهد متوسط ۳۰ مخاطب در هر سانس هستیم!

مریم بحرالعلومی کارگردان فیلم سینمایی «قطع فوری» درباره آخرین وضعیت این فیلم سینمایی برای اکران عمومی توضیح داد: در حال حاضر پروانه نمایش فیلم را گرفته‌ایم و در حال تقویت برخی کارهای فنی فیلم هستیم. برای پخش خارجی فیلم هم اقدام کرده‌ایم و منتظر نتایج آن هستیم. به همین دلیل هنوز تصمیم قطعی درباره شرایط اکران داخلی آن نگرفته‌ایم.

وی در عین حال وضعیت اکران عمومی سینماها را نامناسب دانست و گفت: شاید در این شرایط اکران آنلاین کمی وسوسه‌کننده‌تر باشد چرا که پیش از با فیلم «شهربانو» تجربه خوبی در زمینه اکران آنلاین داشتم.

بحرالعلومی درباره عدم رضایت طیفی از فیلم‌سازان از عرضه آنلاین فیلم خود هم بیان کرد: باید دید تعریف و تعبیر دوستان از رضایت، چیست. طبیعتاً من هم رضایت محض نداشته‌ام و معتقدم آن فیلم به حق خود نرسید، هم به لحاظ حضورهای جشنواره‌ای هم در اکران. فیلم در جشنواره‌های خارجی موفق‌تر ظاهر شد و همین مسئله هم کمی خستگی ما را در کرد. در حوزه اکران هم رضایت نسبی داشتیم چرا که منجر به دیده شدن فیلم شد. توقع از فیلم‌هایی از جنس «شهربانو» از ابتدا فروش میلیاردی نیست اما واقعیت این است که شرایط امروز سینماها اصلاً شرایط مناسبی نیست. وقتی صحبت از ۴ الی ۱۰ نفر مخاطب در هر سانس اکران سینما می‌شود، چگونه می‌خواهیم درباره اکران عمومی صحبت کنیم؟

وی افزود: زمان اکران فیلم اول من «پاسیو» که در گروه هنروتجربه هم اکران شد، حداقل ۲۰ تا ۳۰ نفر مخاطب در سالن داشتیم اما امروز در اکران عمومی در سینماهای سرگروه برای فیلم‌های پرفروش شاهد این اعداد و ارقام هستیم! این شرایط واقعاً جای تأسف دارد. به همین دلیل ترجیح می‌دهم فیلم «قطع فوری» هم فعلاً حضورهای جشنواره‌ای چه در داخل و چه در خارج داشته باشد تا بتواند ارتباط درست با مخاطب را تجربه کند. این فیلم هم با نگاه به گیشه ساخته نشده اما حرفش حرفی است که بر دل مردم می‌نشیند.

بحرالعلومی درباره تجربه تهیه‌کنندگی خود هم توضیح داد: فیلم «قطع فوری» اولین فیلمی بود که من به‌صورت رسمی تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتم و در دو فیلم قبل به‌عنوان مجری طرح و یا تهیه‌کننده اجرایی حضور داشتم. تجربه تهیه‌کنندگی در «قطع فوری» بسیار تجربه خوبی برایم بود چراکه سال‌ها سابقه برنامه‌ریزی و حضور در گروه تولید داشتم. در این حیطه چنین تجربه‌هایی بسیار برای تهیه‌کننده تازه‌کاری مانند من ارزشمند است.

وی در پایان مطرح کرد: در حال حاضر تهیه‌کنندگی فیلم اول نسیم فروغ را برعهده دارم که به نظرم اتفاق خوبی هم در این پروژه در حال رخ دادن است. هدف‌گذاری من ابتدا همین بود که در کنار کارگردانی، تهیه‌کنندگی را هم دنبال کنم اما شاید آنقدر جدی نبودم که بخواهم برای فیلم‌های دیگران هم تهیه‌کنندگی کنم. از مرحله‌ای به بعد، بعد از تجربه سختی‌های فیلم اول و دوم از منظر نبود حمایت‌های مالی و مسائل تولیدی که بیشتر مربوط به پروژه‌های مستقل می‌شود، عزم خودم را جزم کردم تا از کارگردانان فیلم اول و تازه‌کار حمایت کنم. شاید در مقام تهیه‌کننده بتوانم باری را از دوش کارگردانان این آثار کم کنم. این مهمترین انگیزه من در این حوزه است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند