خواننده

متولدین ۳۰ اوت سینما ، تئاتر و موسیقی؛ بی‌بی رکسا

به گزارش باکس افیس ایران: بلتا رکسا (تلفظ آلبانیایی: [ˈblɛta ˈɾɛdʒa]; زادهٔ ۳۰ اوت ۱۹۸۹) که بیشتر با نام هنری بی‌بی رکسا (‎/ˈbbi ˈrɛksə/‎ BEE-bee REK-sə) شناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌سرای اهل ایالات متحده آمریکا است.
رکسا پس از امضای قرارداد با وارنر رکوردز در سال ۲۰۱۳ به عنوان ترانه‌نویس برای آهنگ «هیولا» از امینم و ریانا (که بعداً جایزه گرمی را برای بهترین عملکرد رپ/سونگ دریافت کرد) اعتبار کسب کرد. او همچنین در سرودن ترانه با نیک جوناس و سلنا گومز و شاینی همکاری کرده‌است. بی بی رکسا اولین ای‌پی خود را به نام “من نمی‌خواهم بزرگ شوم” در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد که تک‌آهنگ آن “من تو را دیوانه خواهم کرد” به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. رکسا دو ای‌پی دیگر در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد: تمام خطاهای تو: Pt. ۱ و تمام خطاهای تو: Pt. ۲ که تک‌آهنگ‌های “من تو رو گرفتم” و “راهی که من هستم (که با کسی می‌رقصد)” دوباره موفقیت نسبی به دست آورد. اولین تجربهٔ آلبوم استودیویی رکسا، چشم‌انتظار (۲۰۱۸) جایگاه ۱۳ در بیلبورد ۲۰۰ در ایالات متحده آمریکا را به دست آورد. آهنگ اصلی این آلبوم به نام “من آشفته هستم” برای رکسا نامزدی بهترین عملکرد دو نفره یا گروهی کانتری در شصت و یکمین مراسم جایزه گرمی به ارمغان آورد.
بی‌بی رکسا
اطلاعات پس‌زمینه
نام شناسنامه‌ایبلتا رکسا
زاده۳۰ اوت ۱۹۸۹ ‏(۳۲ سال)
بروکلین، نیویورک، ایالات متحده آمریکا
ژانرپاپ
پیشه
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
ساز(ها)آواز
سال‌های فعالیت۲۰۱۰–تاکنون
ناشر(ان)
  • وارنر
  • دی‌سی‌دی۲
  • آیلند دف‌جم
  • فیرست اسس
همکاری‌های مرتبط
  • بلک کاردز
  • دیوید گتا
  • جی-ایزی
  • دوجا کت
  • نیکی میناژ
  • مارتین گریکس
وبگاه
beberexha.com
امضا
Bebe Rexha Logo.png

بلتا رکسا (تلفظ آلبانیایی: [ˈblɛta ˈɾɛdʒa]; زادهٔ ۳۰ اوت ۱۹۸۹) که بیشتر با نام هنری بی‌بی رکسا (‎/ˈbbi ˈrɛksə/‎ BEE-bee REK-sə) شناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌سرای اهل ایالات متحده آمریکا است. رکسا پس از امضای قرارداد با وارنر رکوردز در سال ۲۰۱۳ به عنوان ترانه‌نویس برای آهنگ «هیولا» از امینم و ریانا (که بعداً جایزه گرمی را برای بهترین عملکرد رپ/سونگ دریافت کرد) اعتبار کسب کرد. او همچنین در سرودن ترانه با نیک جوناس و سلنا گومز و شاینی همکاری کرده‌است. بی بی رکسا اولین ای‌پی خود را به نام “من نمی‌خواهم بزرگ شوم” در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد که تک‌آهنگ آن “من تو را دیوانه خواهم کرد” به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. رکسا دو ای‌پی دیگر در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد: تمام خطاهای تو: Pt. ۱ و تمام خطاهای تو: Pt. ۲ که تک‌آهنگ‌های “من تو رو گرفتم” و “راهی که من هستم (که با کسی می‌رقصد)” دوباره موفقیت نسبی به دست آورد. اولین تجربهٔ آلبوم استودیویی رکسا، چشم‌انتظار (۲۰۱۸) جایگاه ۱۳ در بیلبورد ۲۰۰ در ایالات متحده آمریکا را به دست آورد. آهنگ اصلی این آلبوم به نام “من آشفته هستم” برای رکسا نامزدی بهترین عملکرد دو نفره یا گروهی کانتری در شصت و یکمین مراسم جایزه گرمی به ارمغان آورد.

اوایل زندگی

رکسا در ۳۰ اوت ۱۹۸۹ میلادی در بروکلین نیویورک متولد شد و والدین آلبانیاییِ وی، هنگامی که او ۶ ساله بود، به استتن آیلند نیویورک نقل مکان کردند پدرش فلامور رکسا، در دبار، مقدونیه شمالی متولد شد؛ و در سن ۲۱ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. مادرش بوکوریج رکسا در آمریکا در خانواده‌ای آلبانیایی با ریشه متولد شد (که مانند دبار، اکنون بخشی از مقدونیهٔ شمالی است). در زبان آلبانیایی، bleta به معنای «زنبور» است؛ و او توضیح داد: «والدین من آلبانیایی هستند و مردم برای کوتاه کردن اسمم به من بی‌بی می‌گفتند.» او و خانواده‌اش وقتی شش ساله بود به جزیره استتن رفتند.

رکسا ترومپت می‌نواخت و خودش نوازندگی گیتار و پیانو را آموخت. رکسا در دبیرستان Tottenville در استتن آیلند، انواع رشته‌های موسیقی شرکت کرد. او همچنین در دورهٔ دبیرستان به گروه کر نیز پیوست. وی پس از پیوستن به گروه کر، متوجه شد که صدای او یک سوپرانو است.

در دوران نوجوانی، او آهنگی را برای اجرا در برنامهٔ سالانهٔ «روز گرمی» در آکادمی ملی ضبط هنرها و علوم ارسال کرد و جایزهٔ «بهترین نویسندهٔ نوجوان» را به دست آورد و از حدود ۷۰۰ شرکت‌کنندهٔ دیگر جلو زد. در نتیجه، وی با سامانتا کاکس، پیشاهنگی استعدادی امضا کرد، که رکسا را ترغیب به ثبت نام در کلاس‌های آهنگسازی در منهتن کرد.

زندگی شخصی

رکسا طرفدار صوتی جامعهٔ ال‌جی‌بی‌تی‌کیو است و تمایلات جنسی خود را «سیال» توصیف کرده‌است. در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ رکسا در یادداشت شخصی برای هوادارانش در توئیتر فاش کرد که دو قطبی است.

در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰، بی‌بی رکسا با اشتراک گذاشتن عکسی و تبریک تولد دوست پسر جدیدش، کیان صفی‌یاری، فیلم‌ساز و بازیکن هاکی ایرانی-آمریکایی، به نوعی این رابطه را تأیید کرد.

فعالیت حرفه‌ای

کارت‌های سیاه

او موسیقی‌دان، نویسنده و خوانندهٔ موفقی است و حرفهٔ او اغلب در سرودن موزیک‌هایی در سبک پاپ و الکتروپاپ است و زمان زیادی را در استودیوها صرف نوشتن آهنگ‌ها و خواندن آنها می‌کند و اغلب اجراهایش را به سبک خوانندهٔ اصلی به اجرا درمی‌آورد که این شیوه را اولین بار در گروه کارت‌های سیاه به اجرا درآورد.

آلبوم‌ها

  • من نمی‌خواهم بزرگ شوم (۲۰۱۵)
  • تمام خطاهای تو: Pt. ۱ (۲۰۱۷)
  • تمام خطاهای تو: Pt. ۲ (۲۰۱۷)
  • چشم‌انتظار (۲۰۱۸)
  • اشتباهات بهتر(۲۰۲۱)

تولیدات

رکسا موزیک های زیادی را برای شرکت‌ها و افراد نوشته‌است:

سالهنرمندآلبومموزیک
۲۰۱۰شاینیلوسیفر“لوسیفر”
نیکی ویلیامز“تابیدن”
۲۰۱۳سلنا گومزرقص ستاره‌ها“مانند یک قهرمان”
امینم
(به‌همراه ریانا)
مارشال مترز ال‌پی ۲“هیولا”
کش کش
(به‌همراه بی‌بی رکسا)
اضافه‌کار (ئی‌پی)“من را به خانه ببر”
۲۰۱۴تیناشیآکواریوس“همهٔ دست‌ها روی عرشه است”
پیت‌بول
(به‌همراه بی‌بی رکسا)
جهانی‌شدن“این یک تمرین نیست”
دیوید گتا
(به‌همراه بی‌بی رکسا)
گوش کن“دیروز”
دیوید گتا
(به‌همراه نیکی میناژ، بی‌بی رکسا و افروجک)
“سلام مامان”
بلا تورنلباس ورزشی“لباس ورزشی”
“یک شب دیگر”
۲۰۱۵هاوانا براون
(به‌همراه بی‌بی رکسا و ساوی)
“رجزخوانی”
ریکون
(به‌همراه بی‌بی رکسا)
“همهٔ راه”
جی-ایزی
(به‌همراه بی‌بی رکسا)
زمانی که بیرون تاریک است“من، خودم و من”
۲۰۱۶ایگی آزیلیااعوجاج دیجیتال“تیم”
مارتین گریکس & ID
(به‌همراه بی‌بی رکسا)
TBA«نام عشق»

جایزه‌ها

سالرویدادجایزهنامزد / کارنتیجه
۲۰۱۵جوایز برگزیده نوجوانانبهترین همکاری“سلام مامان”
جوایز موسیقی ام‌تی‌وی اروپابهترین همکاری
جوایز موسیقی ام‌تی‌وی اروپاآهنگ تابستان
۲۰۱۶جوایز موسیقی آی‌هارت‌رادیورقص آهنگ سال

تورها

  • تور پیچانده شده (۲۰۱۵)
  • نیک جوناس – نیک جوناس: کنسرت زنده (۲۰۱۵)
  • الی گولدینگ – تور جهانی هذیان (۲۰۱۶)


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند