ماوریک

«ماوریک» جای «انتقام‌جویان» را هم گرفت

به گزارش باکس افیس ایران:  «ماوریک» جدیدترین فیلم تام کروز هنوز در گیشه‌ها مشتری دارد و با ادامه فروشش موفق شده تا عنوان ششمین فیلم پرفروش گیشه‌های آمریکا در همه تاریخ را از آن خود کند.

«تاپ گان: ماوریک» با ادامه فروش در سینماهای آمریکا از فروش «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هم فراتر رفت و به ششمین فیلم پرفروش در تاریخ سینماهای آمریکا بدل شد.

این فیلم در آمریکا تاکنون ۶۷۹ میلیون دلار کسب کرده که برای پشت سر گذاشتن «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» با فروش ۶۷۸ میلیون دلار که تاکنون عنوان ششمین فیلم پرفروش را داشت، کافی بود.

عبور از این فیلم اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا «جنگ ابدیت» به عنوان قسمت نخست از «پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ که به اوج حماسی مارول بدل شد، همراهانی ۱۰ ساله داشت.

در هر حال «ماوریک» به لطف تبلیغات شفاهی و تماشاچیانی که چند بار به تماشای فیلم رفتند، همچنان احتمالات مختلف را زیر پا می‌گذارد و بعید نیست بتواند فیلم پرفروش «پلنگ سیاه» در سال ۲۰۱۸ را که فروشی ۷۰۰.۴ میلیون دلاری را ثبت کرد نیز بگیرد و در ردیف ۵ فیلم پرفروش همه تاریخ سینمای آمریکا جای خود را تثبیت کند.

این فیلم احتمالا همچنان به اکرانش ادامه می‌دهد و فروش بلیت‌هایش متوقف نخواهد شد زیرا تا نوامبر که فیلم بعدی «پلنگ سیاه» با عنوان «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» اکران شود، گیشه سینماها فیلم مشهور چندانی نخواهند دید.

«تاپ گان: ماوریک»‌در سطح بین‌المللی نیز بیش از ۷۰۰ میلیون دلار فروش کرده و این در حالی است که در چین و روسیه اکران نشده است. بریتانیا با ۹۵ میلیون دلار، ژاپن با ۸۲ میلیون دلار، کره جنوبی با ۶۲ میلیون دلار و استرالیا با ۶۰ میلیون دلار بیشترین استقبال را از این فیلم به عمل آوردند. این فیلم در فرانسه هم ۵۲.۸ میلیون دلار فروخت و تاکنون با فروش ۱.۳۷۹ میلیارد دلار سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در سطح جهانی است.

این فیلم از ماه می (اوایل خرداد) اکران شده و اولین آخر هفته اکرانش را با فروش ۱۶۰.۵ میلیون دلاری شروع کرد و ۱۰ هفته در فهرست ۵ فیلم برتر ماند.

«ماوریک» ساخته جوزف کوشینسکی اولین فیلم کروز است که در اولین آخر هفته اکرانش فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را تجربه کرد و در عین حال اولین فیلم اوست که فروشی بیش از یک میلیارد دلار کسب کرده است. وی در این فیلم آموزش گروهی از خلبانان جوان را برعهده دارد تا برای یک ماموریت خطرناک آماده شوند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند