صحنه

نمایش آثاری از هنرمندان تجسمی در «نامه‌هایی بر دوش تندباد»

به گزارش باکس افیس ایران: «نامه‌هایی بر دوش تندباد» به کارگردانی علی اتحاد که در بوتیک‌ تئاتر ایران روی صحنه می‌رود اثری چند رسانه‌ای‌ است که در آن از موسیقی، آیین، اجرای تعاملی، نقاشی استفاده می‌شود.

«نامه‌هایی بر دوش تندباد» کار تازه‌ علی اتحاد که از بیستم مرداد ماه در بوتیک‌ تئاتر ایران اجراهای خود را آغاز کرده اثری چند رسانه‌ای‌ است که با مختصات تئاتری معاصر اجرا می‌شود.

اتحاد در اجرای تازه‌اش از موسیقی، آیین، اجرای تعاملی، اینستالیشن-آرت، نقاشی و ویدیو-آرت استفاده کرده است.

«نامه‌هایی بر دوش تندباد» اثری مکان محور است که در چهار طبقه‌ بوتیک‌تئاتر ایران ارائه می شود و مخاطبان در چند ده اتاق و راهرو و راه‌پله‌های این ساختمان قدیمی حرکت می‌کنند و تکه تکه نمایش و آثار نصب شده در فضا را می بینند.

این پروژه همچون نمایشی کیوریتوریال آثاری از دیگر هنرمندان معاصر را نیز گرد آورده است. از میان هنرمندانی که آثارشان در این پروژه به نمایش در می‌آید سه اثر متعلق به شقایق مهاجری است.

در نمایش «نامه‌هایی بر دوش تندباد» دو اینستالیشن-‌آرت مستقل و یک حجم پوشیدنی از مهاجر به نمایش در می‌آید.

دیگر هنرمند تجسمی حاضر در این اثر نمایشی فاطیما حسین‌نژاد است. حسینی‌نژاد بخشی از بدنه‌ اجراست و خود در میان آثارش که در فضای کار چیدمان شده مشغول نقاشی است.

اشکان گله‌داری که طی هشت سال گذشته طراحی پوسترهای تمامی آثار اتحاد را بر عهده داشته با وجود بیش از یک دهه‌ فعالیت در حوزه‌ گرافیک دیزاین، چند سالی‌ است که به عنوان هنرمند رسانه‌ دیجیتال مشغول فعالیت است. یکی از آثار دیجیتال اشکان گله‌داری هم در بدنه‌ کار علی اتحاد جای گرفته و به این ترتیب سه هنرمند کارشان را در بستر این نمایش ارائه کرده‌اند.

در عین حال در این کار ویدیو-آرت‌هایی از علی اتحاد به نمایش در می‌آید. علی اتحاد از سال ۱۳۸۳ با مدیوم‌های ویدیو-آرت، اینستالیشن‌-آرت و پرفورمنس‌-آرت کار می‌کند و آثار او در شهرهای مختلف جهان به نمایش در آمده است.

نمایش «نامه‌هایی بر دوش تندباد» از ۲۰ امرداد ساعت ۲۰ در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه رفته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند