اکران

اکران فیلم «قهرمان» در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است

به گزارش باکس افیس ایران:  وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درباره اکران فیلم قهرمان در رژیم صهیونیستی گفت:به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم اکران در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است؛حتماً برخورد می‌کنیم.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با اخراج تعدادی از خبرنگاران استانی گفت: ما هیچ اخراجی در ایرنا نداشتیم و احتمالاً افرادی بودند که به صورت حق الزحمه‌ای کار می‌کردند. برای اولین بار در ایرنا تعیین کردیم برای بخش عمده‌ای از همکاران قراردادی تعیین تکلیف شود. وزارت فرهنگ بسته ویژه‌ای را آماده کرده که ۱۳ مورد است و با وزارتخانه‌های مختلف در حال هماهنگی است.

وی در رابطه با نحوه برخورد دوگانه وزارت ارشاد با بازیگران و بلاگرها، افزود: بسیاری از آنها مجوز ندارند و به محض گزارش با دادستانی هماهنگ می‌شود و آنها فیلتر می‌شوند. اگر عدد و رقم‌ها بیان شود عدد عجیبی از آنهایی که مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرند ارائه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این طور نیست که کسی تصور کند در این حوزه‌ها رهاشدگی وجود داشته باشد و اگر موردی اعلام شود با آنها برخورد خواهد شد.

اسماعیلی در مورد اکران فیلم قهرمان در رژیم صهیونیستی، افزود: به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم اکران در سرزمین‌های اشغالی جز خطوط قرمز است و حتماً با آنها برخورد خواهیم کرد. توصیه اکید من به تهیه کنندگان و فیلم سازان این است که مراقب این مسأله باشند.

وی در مورد توقف فیلم جیران در فیلیمو، گفت: این اختلاف حقوقی است و ربطی به شبکه خانگی ندارد و خواستیم تلاش شود این موضوع را حل کنند. ما حامی فعالیت نمایش خانگی هستیم و موقعیت خوبی دارند و نباید با این مخالفت‌ها به حقوق بینندگان خللی وارد شود.‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اکران فیلم‌های بدون مجوز داخلی در جشنواره خارج از کشور تاکید کرد: هر فیلمی بدون اخذ مجوز، فیلم خود را در خارج از کشور به نمایش در آورد مشمول مقررات قانونی خواهد شد. در گذشته مماشات‌هایی صورت می‌گرفت اما در این دوره بنای ما نهایت همکاری با جامعه هنری است و قانون باید رعایت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ایراد در اخذ مجوز است نه اینکه برای اولین بار در خارج از کشور اکران شود، گفت: تمام تلاش این است که هیچ تبعیضی در مورد هیچ فردی صورت نگیرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند