موسیقی

اجرای «سکوتم را تماشا کن» تا رونمایی «تیغه و ترانه»

به گزارش باکس افیس ایران: کنسرت‌ موسیقی «سکوتم را تماشا کن» «نشست ماهانه هنرمندان موسیقی» برگزار و آلبوم‌های «در عشق زنده باید» و «تیغ و ترانه» در تهران رونمایی می‌شود.

کنسرت سکوتم را تماشا کن گروه تنبورنوازان جامی به سرپرستی و آهنگسازی رضا علی‌آبادی که ابتدا قرار بود فقط ۲۵ تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار شود، به دلیل استقبال مخاطبان یک روز دیگر تمدید شد و این گروه اول مرداد نیز برای مخاطبان برنامه اجرا خواهد کرد.

علی‌آبادی در این کنسرت با همراهی ۶۰ نوازنده تنبور از شاگردان خود روی صحنه خواهد رفت و گلچینی از قطعات گذشته خود را به همراه سه قطعه جدید اجرا می‌کند.

در این برنامه که به تهیه‌کنندگی مجموعه هفدانگ برگزار می‌شود،میلاد عباسی نوازنده سازهای کوبه‌ای نیز علی‌آبادی و گروه تنبورنوازان جامی را همراهی می‌کند.

برگزاری «نشست ماهانه هنرمندان موسیقی» 

دور جدید نشست ماهانه هنرمندان موسیقی شنبه (۱۱ تیرماه) ساعت ۱۸ به همت مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان اندیشه برگزار می‌شود.

برنامه‌های نشست ماهانه هنرمندان موسیقی شامل موارد زیر است:

دونوازی سنتور و تمبک (غزاله طهرانی و آرپژ تیموریان)، قطعاتی از اردوان کامکار و پرویز مشکاتیان.

دونوازی سه‌تار و تمبک (آرپژ تیموریان و مهدی صالحی)، پیش‌درآمد و ضربی در دستگاه همایون.

گروه موسیقی ایرانی ایفا؛ حمید آقائی سرپرست و نوازنده تار، محمد رحیمی نوازنده کمانچه، روناک رنجبین نوازنده قانون، شیوا اسفندیاری نوازنده عود، امیر آقائی نوازنده تمبک و امیرحسین استیری خواننده با اجرای قطعاتی در دستگاه نوا.

گروه فلامنکو به سرپرستی امیرمحمد عالمی نوازنده گیتار و تکنواز، محمدمهدی فدایی نوازنده گیتار و تکنواز، کوروش ملکی‌پور نوازنده گیتار و حامد امامیان نوازنده کاخن با اجرای قطعات آگوا مارینا (پاکو سپرو)، ویرچو (جسی کوک) و بادبادک (امیرمحمد عالمی).

گروه موسیقی بچه‌های سیب سرخ؛ رضا فرهمند سرپرست گروه، نازنین روستا (صداسازی و آواز)، بهار ابوترابیان (مدیر داخلی)، نوازندگان: بهنام فردافشار (سنتور)، بهزاد فردافشار (تار)، آیدا احمدی (عود)، نازنین عمویی (دف)، فرناز فرهمند (دف)، پریسا همایون‌پور (دف)، کامران نورایی (پرکاشن)، دلنیا دلجوان (تمبک) و به همراه گروه آواز جمعی.

معرفی آلبوم‌ها و کتاب‌های تازه منتشر شده در زمینه موسیقی از دیگر برنامه‌های نشست ماهانه هنرمندان موسیقی است. این برنامه پیش از پاندمی کرونا در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شد و با آغاز دوباره فعالیت‌های اجرایی موسیقی، در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

رونمایی از آلبوم «در عشق زنده باید»

مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت فرهنگسرای سرو آیین رونمایی از آلبوم در عشق زنده باید را جمعه (۱۰ تیرماه) ساعت ۱۸ در این فرهنگسرا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، انتهای کوچه ساعی دوم برگزار می‌کند.

این آلبوم شامل بداهه‌نوازی‌هایی است که در حین اجرا به ملودی‌های ماندگاری از استادان موسیقی ایران از جمله روح‌الله خالقی، علی تجویدی، همایون خرم، مجید وفادار، انوشیروان روحانی و… که به صورت همنوازی توسط میلاد کیایی (سنتور)، بابک شهرکی (ویلن) و عمران فروزش (تمبک) نواخته شده است، اشاره می‌کند.

 

رونمایی آلبوم موسیقی «تیغ و ترانه» 

آلبوم موسیقی تیغ و ترانه اثر جدید هامان با حضور چهره‌های مطرح و نام آشنای موسیقی و سینما جمعه (دهم تیر) ساعت ۲۰ در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود. در این برنامه ضمن اجرای زنده قطعاتی از آلبوم و نمایش مستندی از پشت صحنه‌های ضبط آلبوم شخصیت‌های هنری به نقد و بررسی آلبوم خواهند پرداخت.

 

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه موسیقی است که محمدرضا چراغعلی ساخت و تنظیم موسیقی آن را برعهده داشته و ترانه‌ها از سروده‌های هامان است. هامان از خوانندگان سبک «پاپ – کلاسیک» است که آواز  را زیر نظر اساتید خود محمد نوری و پری زنگنه آموخته است. او در سرودن شعر و ترانه نیز خود را وامدار استادی همچون سیدعلی صالحی می‌داند.

هامان سال ۱۳۸۱ نخستین آلبوم موسیقی را با عنوان ماهی سیاه منتشر کرد و در دهه هشتاد اجراهای متعددی از آثارش را با ارکستر کلاسیک ایرانمهر بر روی صحنه برد. در آلبوم تیغ و ترانه برای دو قطعه کافه و تیغ و ترانه دو دراما – ویدئو نیز ساخته شده که در این کلیپ ویدئوها همکاری با چندتن از سینماگران و هنرمندان بین‌المللی سینما و تئاتر نیز از ویژگی‌های قابل توجه این آلبوم است.

ارسلان کامکار، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی، مسعود نوروزی، عماد نکویی، کریم قربانی، مهرداد عالمی، ناصر رحیمی، حسن فراهانی، فرشاد شیخی، فیروز ویسانلو و مسعود همایونی از جمله نوازندگان برجسته موسیقی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند