روز ششم

«طلاخون» و «روز ششم» به سینماها آمدند

به گزارش باکس افیس ایران:  از صبح امروز ۲ فیلم اجتماعی «طلاخون» و «روز ششم» به روی پرده رفت تا مخاطب، حق اختیار بیشتری برای گزینش فیلم مورد علاقه خود داشته باشد.

دو هفته پس از نمایش بسته جدید اکران، ۲ فیلم طلاخون و روز ششم از صبح امروز به روی پرده رفتند تا ترکیب غالب سینمای این روزها، به سمت آثار اجتماعی گرایش داشته باشد تا کمدی.

با نگاهی به سینماهای کشور متوجه می‌شویم که در حال حاضر، ۱۱ فیلم اجتماعی به روی پرده هستند و در مقابل، تنها ۵ فیلم کمدی در حال نمایش هستند که قطعا برای بازه طلایی کنونی نمی‌تواند یک انتخاب محاسباتی و درست محسوب شود. در شرایطی که امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان به پایان رسیده و دو عید بزرگ قربان و غدیر، مقارن با تیرماه شده است بنابراین این ماه، می‌تواند پربازده‌ترین ماه تابستانی در سال جاری باشد که البته با کمبود آثار کمدی بر روی پرده، نمی‌توان چندان به این راندمان امیدوار بود.

بنابراین انتظار می‌رود با اکران هر چه زودتر حداقل ۲ فیلم کمدی جدید، گیشه سینماها هم‌زمان با توسعه طرح بلیت شناور، به یک اقبال خوبی رسیده و به پربارتر کردن اقتصاد سینمای کشور کمک کند.

البته که ۲ فیلم اجتماعی جدیدی که از صبح امروز در سینماها به نمیاش درآمده نیز آثاری هستند که می‌تواند اثرات مطلوبی بر گیشه‌ها گذاشته و به‌زعم خود، مخاطبان بسیاری را به سینماها بکشاند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به هر یک از این دو فیلم جدید.

طلاخون

چهارمین ساخته ابراهیم شیبانی قرار بود یکی از غافل‌گیری‌های جشنواره سی‌ونهم فجر باشد اما فیلم در کمال تعجب، به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا نکرد. البته که در همان زمان، اعلام شد که فیلم نه به دلیل ضعف محتوا، بلکه به دلایلی فرامتنی از حضور در بخش مسابقه جشنواره باز مانده است.

البته که درام و تعلیقی که در این فیلم مورد پرداخت قرار گرفته، می‌تواند به‌خوبی مخاطب خود را تا پایان داستان، همراه نگه‌دارد. فیلم در ابتدا، چرک‌نویس‌های یک مادر خانه‌دار نام داشت و سپس به خورشید هم‌چنان می‌درخشد، تغییرنام داد.

در این فیلم، شهاب حسینی، حسام منظور و زری خوشکام به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم، داستان دختری است که در آستانه‌ مسابقات سرنوشت‌ساز کشوری تکواندو متوجه رازی می‌شود که زندگی او را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. او درمی‌یابد که با قاتلی که با او پیوند خونی دارد، هم‌خانه است.

روز ششم

روز ششم قرار بود یکی از مهم‌ترین آثار حاضر در جشنواره سی‌ونهم فجر باشد اما به دلایلی که هنوز مشخص نشده، از قرار گرفتن در فهرست سودای سیمرغ جا ماند. با این حال، برخی از منتقدان، این فیلم را مهم‌ترین و بهترین فیلم حجت قاسم‌زاده‌اصل می‌دانند. فیلمی که تصویر درستی از اجتماع امروز را به تصویر کشیده و با درامی پرتعلیق، توانسته مخاطب خود را درگیر داستان کند.

داستان این فیلم درباره یک زندانی به نام احمد است که تنها ۵ روز فرصت دارد جواب چند معما را پیدا کند تا بتواند زنده بماند. بخشی از اتفاق‌ها، در گذشته رخ داده که بدون روشن شدن آنها، برای مشکل‌های امروز جوابی پیدا نخواهد کرد. احمد اگر موفق نشود، روز ششم کشته می‌شود.

در این فیلم، مصطفی زمانی، بهاره افشاری، امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی و جمشید هاشم‌پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم بازگشت حجت قاسم‌زاده‌اصل، ۱۵ سال بعد از فیلم قتل آنلاین به حساب می‌آید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند