فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «حباب» جایگاه دوم فستیوال جهانی را کسب کرد

به گزارش باکس افیس ایران:  فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، موفق شد که مقام دوم را در جمع بهترین آثار فستیوال فیلم «رنگ مردم» درآمریکا را کسب کند.

فستیوال بین‌المللی فیلم رنگ‌ مردم(People of Color: The International Cultural Exchange) برای اولین بار از آوریل تا می ۲۰۲۰ برگزار شد، و ۱۶۵ کشور در آن شرکت کردند و بیش از سه هزار فیلم به این فستیوال ارسال شد.

مؤلفه اصلی این فیلم‌ها تبادلات فرهنگی بین‌المللی بوده و این حجم از استقبال، این جشنواره «POC» را فستیوالی برتر از نظر استقبال فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان از سراسر جهان رتبه‌بندی کرد.
نحوه ارزشیابی این فستیوال بر اساس داوری جمعی و امتیازدهی داوران است، در لیست برندگان این فستیوال بین‌المللی، فیلم «حباب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد اریب توانست با کسب امتیاز «۹.۷» مقام دوم بهترین فیلم‌های فستیوال «POC» را کسب کند.

پیروز عالمی و فرانک هوکر از مدیران اجرایی فستیوال در معرفی این فستیوال فرهنگی می گویند: به عنوان داوران و برگزارکنندگان این حرکت فرهنگی، قدرت ما در تنوع ماست. سختی‌های بسیاری در مسیر وجود داشته، اما ما سر پا و در حال رشد هستیم، زیرا هدف ما یک هدف عادلانه است و حول شخصیت‌ها نمی‌چرخد. ما بدون توجه به این شرایط بر آن‌ها غلبه خواهیم کرد. ما به اهداف‌مان که به آنها اعتقاد داریم رسیده‌ایم. هر سال ما فیلم‌سازان و فیلم‌های نو و تجربه‌های جدیدی را به فستیوال خود دعوت می‌کنیم. ما یک رویداد بین‌المللی هستیم و در هر کشوری نماینده‌ای داریم.

ما با ۱۹۶ داور و کارمند به حمایت، مشاوره و ایده‌های هر یک از فیلم‌سازان مستقل برای بهبود و رشد این رویداد جهانی نیاز داریم. ما فقط یک جشنواره فیلم نیستیم، ما امیدها و آرزوها هستیم. ما یک نهاد فرهنگی هستیم که پیامدهای اجتماعی دارد. ما فرهنگ‌ها و تاریخ‌های سختی کشیده را پوشش می‌دهیم. به ما بپیوندید و با ایده‌های خود پیش قدم شوید. فعالانه به ما نشان دهید که چگونه می‌توانیم بهترین فیلم‌هایمان را در یک فستیوال با ابعاد جهانی پیش ببریم. اجازه دهید صدای فیلم‌سازان مستقل شنیده شود! در برابر اندیشه‌های جزم.

در لیست برندگان این فستیوال حضور فیلم‌هایی از ایران بسیار چشم‌گیر است، فیلم «پلاتو» به کارگردانی محمد قنبری، «کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی، «پازل» به کاگردانی علی قرقی، «دیژامه» به کارگردانی امیرعلی میردریکوند، «سایه و سکوت» به کارگردانی فاطمه مهدی پور – از گیلان، «آنیما» به کارگردانی رضا گلچین – از گیلان، « سمت تاریک ماه» به کارگردانی رضا ناصری سرای و «نقطه نظر» به کارگردانی محسن محمدی در رتبه‌های بعدی لیست جوایز این فستیوال قرار گرفتند.

فیلم کوتاه حباب، که به تهیه‌کنندگی حامد اریب و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم بی وی» «LUTUSFILM BV» از کشور هلند و شرکت فیلم‌سازی «سیکا فیلم» تهیه شده است، روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می کند، و اکنون در غربت، مادر پاسخش را نمی‌دهد. «حباب» روایت سرگشتی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.

فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از موفق شده بود که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه فستیوال FFTG ۲۰۲۰ نیویورک و بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی ۲۰۲۱ و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کودکان آریایی جیپور هندوستان JIFF ۲۰۲۱ و جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین تدوین جشنواره فیلم مستقل برزیل ۲۰۲۲ BIMIFF و برنده بهترین فیلم ترکیبی و بهترین فیلمبرداری از فستیول فیلم Golden Reel – سنگاپور، برنده بهترین فیلم نامه، جایزه ویژه بهترین فیلم فستیوال و بهترین طراحی پوستر در فستیوال ۲۰۲۲ ARTISAN – انگلستان و بهترین فیلم بین‌المللی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری از فستیوال Reality Capyure ۲۰۲۲ ، کاندید بهترین مستند از فستیوال KINOCRACY۲۰۲۲ ، برگزیده رسمی فستیوال KALAKARI ۲۰۲۲ و چندین جایزه دیگر از فستیوال‌های جهانی فیلم را کسب کرده است.

این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند