ژانر وحشت

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

به گزارش باکس افیس ایران:  اگر چه طرفداران ژانر وحشت به دنبال فیلم‌هایی ترسناک با پیچش‌های داستانی، شخصیت‌های کاملاً ساختاریافته و سکانس‌های ترسناک ناگهانی هوشمندانه هستند، گاهی اوقات این فیلم‌ها به همان اندازه که ترسناک هستند غم‌انگیز نیز خواهند بود.

گاهی اوقات وحشت داستان از شخصیت هایی می آید که با غم های بسیار هولناک دست و پنجه نرم می کنند، با روحی در خانه شان مواجه می شوند که باعث می شود با گذشته خود روبرو شوند یا باید یک تهدید بسیار خطرناک مقابله کنند. در حالی که تمامی فیلم های اسلشر حاوی صحنه های کشتار هستند و برخی فیلم های ماوراءالطبیعه نیز چنین ویژگی خاصی دارند، برخی فیلم های ترسناک هستند که در آن ها شخصیت ها یکی یا چند نفر از عزیزانشان را از دست می دهند و نتیجه آن روایتی غم انگیز و احساسی است. از فیلمی ترسناک در ژانر ویدیو پیدا شده در مورد روح عضوی یک خانواده تا داستان کلاسیکی در مورد دختری با قدرت های قابل توجه که مورد اذیت و آزار قرار می گیرد، در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ مورد از غم انگیزترین و احساسی ترین فیلم های ترسناک سینما آشنا کنیم.

۱- Lake Mungo (۲۰۰۸)

طرفداران ژانر وحشت اغلب به غم انگیز بودن فیلم Lake Mungo اشاره می کنند، فیلمی در ژانر ویدیو پیدا شده در مورد جون و راسل پالمر و پسرشان متیو که با غم از دست دادن دختر و خواهر خانواده به نام آلیس دست و پنجه نرم می کنند. بعد از غرق شدن آلیس، خانواده وی همواره روح او را در اطراف خانه می بیند. کاربران شبکه های اجتماعی می گویند که حس از دست دادن عزیزان و غمی که فیلم ایجاد می کند بسیار اثرگذار بوده و اینکه فیلم، حس تنهایی که هنگام سوگواری تجربه می کنیم را به نمایش می گذارد. پایان فیلم بسیار احساسی بوده و اطمینان حاصل می کند که اشک از چشم مخاطب جاری کند، در حالی که خانواده در می یابد که روح آلیس اکنون به آرامش رسیده است.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۲- His House (۲۰۲۰)

فیلم His House به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک سرویس، داستان ریال و بول را روایت می کند که سودان جنوبی را به امید زندگی در لندن ترک می کنند. وقتی آن ها متوجه یک حضور فراانسانی و ماوراءالطبیعه در خانه شان می شوند، خیلی زود سعی می کنند منبع آن را پیدا کنند. بسیاری این فیلم را یک فیلم غم انگیز توصیف کرده و به طور ویژه قسمت پایانی آن را تراژدی می نامند، جایی که متوجه می شویم چه اتفاقی برای این خانواده افتاده است. زوج داستان خاطرات ویرانگری از اتفاقاتی وحشتناک دارند که به شکلی بسیار تاثیرگذار و تکان دهنده روایت می شوند.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۳- Before I Wake (۲۰۱۶)

وقتی مارک و جسی هابسون مراقبت از کودی مورگان را آغاز می کنند، خیلی زود در میابند که کودی از خوابیدن بیزار است زیرا کابوس های هولناکی می بیند. در ادامه مشخص می شود که این ها چیزهایی فراتر از کابوس بوده و واقعی هستند. فیلم Before I Wake در مورد این است که چطور خاطرات مربوط به عزیزان می توانند به کابوس زندگی مان تبدیل شده و همه جا در کنارمان باشند به شکلی که آزار دهنده شوند. توضیح اینکه چرا کودی چنین کابوس هایی می بیند بسیار تاریک و ناخوشایند است در حالی که وی قبل از زندگی با خانواده جدیدش، خانواده واقعی خود را در یک تراژدی از دست داده است. پایان فیلم امیدوار کننده است و به تمام رنجی که کودی در این مسیر طی کرده ادای احترام می کند.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۴- Mama (۲۰۱۳)

برای کاربران شبکه های اجتماعی، فیلم Mama یک تجربه غم انگیز و البته بسیار ترسناک است. ویکتوریا و لیلی در دوران کودکی شاهد کشته شدن مادرشان توسط پدرشان در یک کلبه قدیمی هستند. پدرشان آن ها را همانجا در آن کلبه رها می کند، همانجایی که این دو می مانند و مراقب هم هستند تا نیروهای نجات از راه برسند. لوکاس عموی این دو و همکارش آنابل بعد از ۵ سال جستجو بالاخره این دو را پیدا می کنند. این کودکان دائم از کلمه «مامان» یاد کرده به به چیزی ارجاع می دهند تا اینکه در نهایت آنابل در می یابد واقعیت ماجرا چیست. در حالی که فیلم لحظات ترسناک و پیچش های داستانی غیرمنتظره ای دارد، به شکلی بسیار تاثیرگذار و احساسی به موضوع ترومای کودکی نیز می پردازد.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۵- The Sixth Sense (۱۹۹۹)

پیچش داستانی پایان فیلم The Sixth Sense هنوز هم برای بسیاری باورنکردنی و تکان دهنده است که باعث می شود این فیلم یکی از هیجان انگیزترین و البته احساسی ترین فیلم های ترسناکی باشد که در دهه های اخیر ساخته شده است. بسیاری می گویند که پیچش پایانی داستان این فیلم ترسناک به شدت تراژیک است. کول سیر زندگی سختی دارد زیرا دائماً ارواح را می بیند و از این موضوع متنفر است. روانشناس او مالکوم کرو نیز گذشته غم انگیز خاص خود را دارد و توسط یکی از بیمارانش مورد شلیک گلوله قرار گرفته و کشته شده است. این دو شخصیت با درد و رنج بسیاری مواجه بوده و همین درد باعث می شود ارتباط عمیقی با یکدیگر داشته باشند.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۶- Midsommar (۲۰۱۹)

اگر چه فیلم Midsommar سکانس های مرگ تکان دهنده ای دارد و یکی از تاثیرگذارترین فیلم های ترسناک سال های اخیر است اما یک فیلم بسیار غم انگیز و احساسی نیز هست، جایی که دنی آردور با غم از دست دادن والدین و خواهرش دست و پنجه نرم می کند. دنی همچنین با پایان رابطه عاشقانه اش با کریستین هیوز مواجه می شود، کسی که رفتار بدی با وی دارد. به گفته کاربران شبکه های مجازی، وقتی دنی در می یابد که در واقع چه اتفاقی برای خانواده اش افتاده است، تماشای گریه کردن و ضجه های وی که بسیار واقعی جلوه می کنند دشوار می شود.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۷- It Comes At Night (۲۰۱۷)

فیلم های ترسناک روانشناختی بی نقص بسیاری در سال های اخیر تولید شده و فیلم It Comes At Night نیز یکی از آن هاست. این فیلم منتشر شده در سال ۲۰۱۷ در مورد شخصیت هایی است که با یک ویروس مسری و مرگبار روبرو می شوند. پل و سارا در خانه ای در جنگل با پسرشان تراویس زندگی می کنند و تمام سعی شان را می کنند که این دوران سخت را گذرانده و به این ویروس خطرناک مبتلا نشوند. It Comes At Night داستانی تاریک و غم انگیز دارد و در حالی که فکر می کنیم زندگی برای شخصیت های داستان بهتر شده به یکباره همه چیز نابود می شود. پایان فیلم نیز بسیار ترسناک است و تا مدت ها با مخاطب می ماند.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۸- The Orphanage (۲۰۰۷)

در فیلم ترسناک The Orphanage که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، لارا گارسیا رودریگز می خواهد یتیم خانه ای که در دوران نوجوانی در آنجا بوده را تعمیر کند. او همراه با شوهرش کارلوس و پسرشان سیمون به این یتیم خانه نقل مکان می کند اما وقتی سیمون گم می شود، اتفاقات عجیب و غریبی شروع به رخ دادن کرده و به نظر می رسد نیروهایی شیطانی آنجا حضور دارند. بسیاری این فیلم را فیلمی غم انگیز می دانند که پایانی بسیار ویرانگر دارد. تماشای سرنوشت شخصیت های کودک فیلم بسیار دشوار است، کسانی که در دوران کودکی با چنین شرایط دشوار و غیرانسانی روبرو می شوند.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۹- Carrie (۱۹۷۶)

وقتی پای بهترین اقتباس های سینمایی از آثار استفن کینگ به میان می آید، طرفداران ژانر وحشت اغلب به فیلم کلاسیک Carrie ساخته سال ۱۹۷۶ اشاره می کنند. بازی سیسی اسپیسک به عنوان یک دختر نوجوان که احساس و شخصیت متفاوتی نسبت به همسالانش دارد و البته کسی که توانایی های دورجنبانی خاصی دارد بسیار ویرانگ و تاثیرگذار و البته ترسناک است. این فیلم نماد بلایی است که تحقیر و تروما می تواند با یک انسان بکند. تماشای اذیت و آزار کری توسط همکلاسی ها و همسالانش بسیار تکان دهنده است و باعث می شود وی از قدرت هایی که دارد به بدترین شکل ممکن استفاده کرده و از آن لذت ببرد. زندگی خانوادگی کری وایت نیز به اندازه زندگی او خارج از خانه دشوار است زیرا مادرش رفتار خوبی با او ندارد.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید

۱۰- The Final Girls (۲۰۱۵)

در The Final Girls، مکس کارترایت در حال سوگواری مرگ مادرش آماندا است، بازیگری که در دهه ۱۹۸۰ در فیلم ترسناک Camp Bloodbath نقش آفرینی کرده است. مکس و دوستانش به سینمایی می روند که این فیلم در آن به نمایش در  می آید و در نهایت به درون داستان فیلم کشیده می شوند، جایی که باید از دست یک قاتل سریالی فرار کنند. بسیاری این فیلم را فیلمی ترسناک و به شدت غم انگیز می دانند و برخی نیز گفته اند که روبرو شدن شخصیت اصلی دختر داستان با مادر درگذشته اش باعث گریه آن ها شده است. فیلم The Final Girls از استفاده از کلیشه های ژانر فرعی اسلشر نهایت استفاده را برده و همزمان تاثیر از دست دادن والدین در سنین پایین را نیز به نمایش می گذارد.

غم‌انگیزترین فیلم‌های ترسناک که تاکنون ندیده‌اید


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند