مستند

بررسی فیلم «گاو» در پرونده ویژه

به گزارش باکس افیس ایران: قسمت هفتم مجموعه مستند «اقتباس در سینما» به کارگردانی مجتبی سعادت با بررسی فیلم «گاو» اکران می‌شود.

مجموعه مستند اقتباس در سینما که در ۱۰ قسمت تهیه شده است، از چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در پلتفرم هاشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و قسمت هفتم این مجموعه مستند نیز از سه‌شنبه(۱۷ خرداد) به اکران می‌رسد.

مجموعه مستند اقتباس در سینما به صورت گفت و گومحور پیش می‌رود. بخشی از آن به تاریخچه اقتباس می‌پردازد که محمد رحمانیان درباره آن توضیح می‌دهد پس از آن با گویندگی شیرین میناسرشت وارد فضای چالشی و مباحث کارشناسی قسمت‌های بعد می‌شود. در هر قسمت با توجه به موضوع مورد نظر مباحثی آسیب‌شناسی می‌شود و در پایان هر قسمت یک فیلم اقتباسی را به عنوان پرونده ویژه مورد بررسی قرار می‌دهد.

در قسمت هفتم‌ این مستند ابراهیم فروزش، رسول صدرعاملی، بهروز افخمی، محمدرضا کریمی صارمی، امیر مشهدی عباس، صوفیا نصراللهی و  امیرحسین علم‌الهدی درباره نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در امر اقتباس در سینما صحبت می‌کنند.

در بخش پرونده ویژه این مجموعه مستند نیز فیلم گاو به نویسندگی و کارگردانی داریوش مهرجویی با حضور آنتونیا شرکا و سحر عصرآزاد بررسی می‌شود.

عوامل اقتباس در سینما عبارتند از طراح و کارگردان: مجتبی سعادت، مشاور و برنامه‌ریز: حسین خلج، دستیار کارگردان: مسعود رضایی فخر، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، صدابردار: محمد حسینی، تیتراژ: معید سعادت، مجری طرح: حسین خلج و رها فریدونی، مدیر تولید: منوچهر محمودی، گرافیست و طراح لوگو: افرا شهروزی.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند