تاپ گان

موفقیت فیلم تام کروز در گیشه

به گزارش باکس افیس ایران:  تاپ گان: ماوریک جدیدترین فیلم تام کروز با فروش بالای ۱۲۴ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش به پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در گیشه بدل شد.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» پس از بارها تاخیر سرانجام اکران شد و در چهار روز نخست اکرانش (پنج‌شنبه تا یکشنبه) به رقم فروش ۱۲۴ میلیون دلار رسید.

تام کروز با این موفقیت یکی از مهم‌ترین شیرین‌کاری‌های عمرش را رقم زده و توانسته با فیلمی که ابرقهرمانی نیست چنین افتتاحیه‌ای را شکل دهد.

نمایش فیلم در ۴۷۳۲ سالن سینما در آمریکا این فروش را کسب کرده است. پارامونت و اسکای دنس انتظار دارند فروش این فیلم تا دوشنبه به رقم ۱۵۱ میلیون دلار برسد.

پرچم‌دار چنین فروشی در آخر هفته تعطیلات «روز یادبود» در آمریکا فیلم «دزدهای دریایی کاراییب: پایان جهان» دیزنی است که در سال ۲۰۱۷ توانسته بود ۱۵۳ میلیون دلار بفروشد. ترکیبی از نقدهای خوب ونوستالژی فیلم اول و بازگشت تام کروز به کابین خلبانی و انجام شیرین‌های‌های هوایی است که موجب شده تا چنین جمعیتی راهی سینماها شوند.

این فیلم که دنباله فیلم محصول ۱۹۸۶ است در بازار بین‌المللی نیز ۱۲۴ میلیون دلار فروش کرده که مبلغ قابل توجهی است زیرا در مناطق کلیدی روسیه و چین اکران نمی‌شود. به این ترتیب «تاپ گان: ماوریک» در مجموع ۲۴۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

این فیلم با این فروش پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در طی ۴۰ سال فعالیت سینمایی وی است و اولین فیلم وی است که از فروش ۱۰۰ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش فراتر می‌رود. «جنگ دنیاها» که سال ۲۰۰۵ اکران شده بود با افتتاحیه ۶۴ میلیون دلاری تا به حال رکورددار فیلم‌های کروز بوده است.

پس از «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» با فروش ۲۶۰ میلیون دلار، «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» با فروش ۱۸۷ میلیون دلار و «بتمن» با افتتاحیه ۱۳۴ میلیون دلاری، این فیلم یکی از موفق‌ترین افتتاحیه‌های دوران کرونایی را ثبت کرده است.

۴۵ درصد از افرادی که به تماشای این فیلم رفتند ۳۵ ساله یا جوان‌تر بودند که در زمان فیلم اول «تاپ گان» که ۳۶ سال پیش نمایش داده شده بود اصلاً به دنیا نیامده بودند. به نظر می‌رسد تبلیغات عامل مهمی برای جذب این جوانان به سینما بود.

این فیلم قرار بود تابستان ۲۰۲۰ اکران شود که به دلیل شیوع کرونا همه برنامه‌ها به هم ریخت و در نهایت فیلم با امتیاز ۹۷ درصد در راتن تومیتوز و A+ در سینما اسکور با نظر مخاطبان، یک موفقیت بزرگ کسب کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند