موسیقی

اینبار موسیقی «تک تیرانداز» و «مردبازنده» را بشنوید

به گزارش باکس افیس ایران: آلبوم‌های موسیقی «تک تیرانداز» «باغ نچیده» تیتراژ فیلم «مرد بازنده» و قطعه موسیقی «با خلوت‌ خویشتن» به تازگی منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

آلبوم موسیقی فیلم تک تیرانداز به آهنگسازی احسان بیرقدار شامل ۱۶ قطعه موسیقی متن؛ تک تیرانداز، قهرمان، سفر، سرآغاز، بی‌بازگشت، ناجی، بی‌شک، دلتنگی، آماده رفتن، دوئل، خاطرات، برادرانه، شیطان، عروج، آسمان و پیروزی است.

فیلم تک ‌تیرانداز به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح در سال ۱۳۹۹ است که برشی کوتاه از حضور حماسی شهید عبدالرسول زرین، بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علیرضا کمالی، عبدالرضا نصاری، مهدی شیخ عیسی، حسین پوریده، اسماعیل خلج و حسین شریفی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تک ‌تیرانداز برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را از آن خود کرد و امسال موسیقی فیلم در قالب آلبوم توسط نشر و پخش جوان منتشر شده است.

در توضیح آلبوم موسیقی فیلم تک تیرانداز آمده است: این فیلم که در ژانر دفاع مقدس است باید شخصیت اصلی و قهرمان را نشان می‌داد و اتفاق‌هایی مانند شکست‌ها و پیروزی‌ها را به تصویر می‌کشید و به همین دلیل هم موسیقی فیلم سعی در قهرمان‌پروری داشته که به صورت حرفه‌ای انجام شده و همراهی ارکستر زهی این جو حماسی و با شکوه را به وجود آورده است.

بیرقدار که پیش از این در فیلم‌هایی نظیر به وقت شام و بادیگارد با ژانر تقریبا مشابه دستیار آهنگساز بوده درباره ساخت موسیقی تک تیرانداز می‌گوید: تک تیرانداز یک اثر خاص قهرمان‌محور است که در سینمای دفاع مقدس تاکنون چنین چیزی را نداشتیم، در واقع عموما ساختار سینمای دفاع مقدس تاکنون یک سیستم دیگری بوده و با یک شکل ایدئولوژیک پیش می‌رفته است اما موسیقی تک تیرانداز آن ایدئولوژی را شکسته و در ساختاری متفاوت گام برداشته که قهرمان‌محور است و بسیار به معیارهای جهانی نزدیک است.

علی جعفری‌پویان، میثم مروستی، امین غفاری، تینا جامه گرمی، یگانه حسینی‌نیا، علیرضا چهره قانی، سهراب برهمندی، نگار نوراد، حسن فراهانی، سهیل فقیه نصیری، بابک باربد و احسان بیرقدار از نوازندگان این اثر هستند. ضبط و ترکیب (میکس) و کنترل کیفی (مسترینگ) آلبوم موسیقی تک تیرانداز توسط مهدی رمضانی انجام شده است.

آلبوم موسیقی «باغ نچیده»

آلبوم موسیقی باغ نچیده به آهنگسازی ارژنگ و محمدحسین سیفی‌زاده و با خوانندگی شورش رشیدی توسط نوای نوبانگ جوان منتشر شده است.

این اثر شامل هشت قطعه موسیقی؛ تصنیف مست مدام، چهارمضراب رقص پروانه، تصنیف چشم بصیرت، تصنیف قصه عشق، تکنوازی تار، آواز مخالف سه گاه، ادامه آواز مخالف و فرود و چهار مضراب رقص پروانه (بدون کلام) است که ترانه‌های آنها از اشعار رهی معیری، ملا محسن فیض کاشانی، صائب تبریزی و مولانا بهره گرفته شده است.

میثم مروستی، علیرضا دریایی، زکریا یوسفی، کاوان کریمی، بنان گلکار و ارژنگ سیفی‌زاده از نوازندگان آلبوم موسیقی باغ نچیده هستند. ضبط و ترکیب و کنترل کیفی اثر توسط حامی حقیقی انجام شده است.

انتشار تیتراژ «مرد بازنده»

موسیقی تیتراژ فیلم مرد بازنده به آهنگسازی حبیب خزایی‌فر منتشر شده است، علی جعفری‌پویان، امین غفاری، امین عطایی، سهراب برهمندی، مسعود همایونی و بابک ریاحی از نوازندگان این قطعه موسیقی هستند و ‎ضبط و ترکیب و کنترل کیفی اثر توسط محمدسعید شایان‌پور انجام شده است.

فیلم مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی محصول سال ۱۴۰۰ است، در خلاصه داستان این فیلم آمده؛ احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد درمی‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین‌پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی و شبنم قربانی از بازیگران فیلم مرد بازنده هستند.

این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش‌های بهترین جلوه‌های ویژه بصری و بهترین موسیقی متن نامزد سیمرغ بلورین شد.

انتشار «با خلوت خویشتن»

قطعه موسیقی با خلوت خویشتن با آهنگسازی و نوازندگی امیرحسین رئوفی (ساز سنتور) در سبک کلاسیک ایرانی توسط نشر موسیقی درنگ منتشر شده است. این اثر نواختی مترآزاد در دستگاه نواست که با محوریت ردیف موسیقی ایران به صورت بداهه، نغمه‌پردازی شده است.

تاکنون از رئوفی هشت اثر تصویری با نام‌های شورِ پرواز، یاد، بداهه‌نوازیِ ابوعطا، چشم‌هایش، هورآسای، بی‌تو، دشتی و دست نیکی با مجوز رسمیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق رسانه‌های معتبر موسیقی منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است که همگی منتخبی از کنسرت‌های این هنرمند در سالیان اخیر بوده ‌است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند