رمان

یک عاشقانه از کارگردان «اشک سرما» در دهه ۳۰

به گزارش باکس افیس ایران:   عزیزالله حمیدنژاد ۱۴ سال پس از آخرین فیلم سینمایی‌ خود قصد دارد یک داستان عاشقانه و تاریخی را براساس یک رمان جلوی دوربین ببرد.

حمیدنژاد بعد از سال ۱۳۸۷ که فیلم «آناهیتا» را ساخت دیگر در سینما فیلمی را کارگردانی نکرد و در دهه ۹۰ فقط دو سریال از جمله «بانوی عمارت» را برای تلویزیون ساخت.

نگاهی به فیلم‌های او مثل «آناهیتا»، «شکوفه‌های سنگی»، «اشک سرما»، «ستارگان خاک» و «هور در آتش» گستره موضوعی متنوعی را در کارنامه این فیلمساز نشان می‌هد و او حالا پس از گذشت بیش از یک دهه می‌خواهد داستانی تازه را در میان فرم مرسوم سینمای ایران به تصویر بکشد.

عزیزالله حمیدنژاد سال‌ها قبل با انتقاد از اینکه او را صرفا فیلمساز سینمای جنگ بدانند، گفته بود که معتقد به خط‌کشی نیست و این‌که یک هنرمند فقط می‌تواند در ژانر کمدی کار کند یا اجتماعی یا جنگ و… را درست نمی‌داند.

برهمین اساس او اخیرا برای فیلمی به نام «ماه رخسار» به تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی پروانه ساخت گرفته که کیایی در این باره به می‌گوید، مشغول پیش تولید هستند تا پس از نهایی شدن مذاکره با بازیگران و انتخاب آن‌ها فیلمبرداری را کلید بزنند.

به گفته وی «ماه رخسار» فعلا فقط پروانه ساخت سینمایی دارد ولی برای تولید سریال آن در شبکه نمایش خانگی پیگیری‌هایی در ساترا برای دریافت مجوز انجام خواهد شد.

کیایی با بیان اینکه قصه این فیلم برخلاف آنچه پیش‌تر منتشر شده به ناصرالدین شاه ارتباطی ندارد، توضیح می‌دهد: داستان «ماه رخسار» به سال ۱۳۳۰ و دوره پهلوی اول برمی‌گردد که عاشقانه و تاریخی است.

او اضافه کرد: فیلمنامه «ماه رخسار» را آقای حمیدنژاد تقریبا دو سال قبل با برداشتی از یک رمان نوشته بود که با تکمیل آن توانستیم پروانه ساخت بگیریم و با گذراندن پیش تولید کار را آغاز خواهیم کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند