خانه هنرمندان

واکنش خانه هنرمندان به اطلاعیه انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر

به گزارش باکس افیس ایران:  روابط عمومی خانه هنرمندان ایران پیرو اطلاعیه انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر درباره لغو سمینارهای نمایشنامه نویسی در این خانه، توضیحاتی را ارائه داد.

روابط عمومی خانه هنرمندان ایران اعلام کرد پیرو اطلاعیه انجمن نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر درباره‌ لغو برنامه‌ سمینارهای نمایشنامه‌نویسی در خانه هنرمندان ذکر چند نکته ضروری است.

گرچه تمایلی نداشتیم مسائل داخلی را در فضای عمومی توضیح دهیم اما به دلیل انتشار عمومی اطلاعیه انجمن نمایشنامه‌نویسان، به‌ناچار توضیح مربوطه را در پاسخ ایشان منتشر می‌کنیم:

۱- در ساعت ۸ شبِ روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت نامه‌ای با تاریخ ۲۵ اردیبهشت با امضای آقای ایرج راد و سربرگ و مهر خانه تئاتر از طریق واتس‌اپ به دبیرخانه خانه‌ هنرمندان ایران رسید که حاوی درخواست مساعدت درباره‌ نامه‌ای بود که انجمن نمایشنامه نویسان به آقای راد نوشته بودند. در این نامه تقاضای برگزاری یک سمینار سه روزه (از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) مطرح شده بود. در واقع درخواست، تنها کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری برنامه داده شد.

۲- نامه انجمن که به ضمیمه‌ نامه‌ آقای راد، برای خانه در واتس‌اپ ارسال شد، نامه‌ای بدون تاریخ، شماره و سربرگ بود، با امضای آقای آرام محضری از طرف رئیس انجمن آقای حمیدرضا نعیمی.

۳- به رغم زمان نامناسب ارسال نامه و فاصله بسیار کم آن با زمان برگزاری (کمتر ۴۸ ساعت)، به احترام آقای راد و خانه تئاتر، همان شب محتوای نامه به اطلاع آقای نوربخش سرپرست خانه هنرمندان ایران رسید تا تصمیم لازم اتخاذ شود.

۴- سرپرست محترم خانه همان شب، توضیحات لازم را درباره ضیق وقت و طی نشدن مراحل لازم که منجر به انجام نشدن برنامه سمینارها خواهد شد را به صورت تلفنی به آقای راد اطلاع دادند. اما متأسفانه دوستان انجمن در اقدامی عجیب، ظهر روز سه‌شنبه خبر برگزاری و پوستر برنامه‌ها را به طور عمومی منتشر کردند که اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرعادی به شمار می‌آید.

۵- روال عادی برگزاری برنامه‌ها در خانه هنرمندان، درخواست برگزارکننده در فاصله زمانی حداقل یک‌هفته پیش از برگزاری، دستور موافق مدیرعامل، توافقات مقدماتی در صورت خالی بودن محل اجرا، عقد قرارداد و سپس انجام مقدمات و مراحل مختلف هماهنگی و اجراست.

به دلیل طی نشدن روال معمول و نبود قرارداد فی‌مابین، آماده نبودن شرایط لازم برای برگزاری یک رویداد سه روزه و نبود فرصت هماهنگی به دلیل اقدام دیر هنگام برگزارکنندگان، به رغم تمایل خانه هنرمندان امکان برگزاری این برنامه در این تاریخ وجود نداشت. از این رو گزاره‌هایی چون «انصراف خانه هنرمندان از میزبانی» و «در آخرین لحظات بنابر صلاحدید سرپرست خانه هنرمندان» که در اطلاعیه انجمن نمایشنامه نویسان ذکر شده، از اساس صحت ندارد. ضمن آنکه به شهادتِ پوستر منتشر شده، اصولاً بزرگداشت جناب استاد بیضایی، از ابتدا نیز قرار بود در سالن جوانمرد خانه تئاتر برگزار شود نه در خانه‌ی هنرمندان ایران.

۶- بی‌شک خانه‌ی هنرمندان ایران همچون همیشه با آغوش باز آماده همراهی با تمامی انجمن‌ها و خانه‌های هنری و هنرمندان عزیز خواهد بود و کماکان از رفتارهای حرفه‌ای، شفاف و صادقانه استقبال می‌کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند