سینما

«مجبوریم» ۲۱اردیبهشت می‌آید

به گزارش باکس افیس ایران: جلسه شورای راهبردی اکران با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و تمامی اعضا در محل موسسه سینما شهر برگزار شد.

علی سرتیپی سخنگوی شورای راهبردی اکران درباره مصوبات این جلسه گفت: با توجه به پیشنهادهای ارایه شده توسط صنوف کارگردانان، تهیه کنندگان، پخش کنندگان و سینماداران، جمع بندی‌های لازم در رابطه با قراردادهای یکسان پخش‌کنندگان و سینماداران صورت گرفت، به تصویب رسید و این قرارداد از این به بعد ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: نظام‌نامه اکران نیز پس از بررسی پیشنهادات صنوف به تصویب نهایی رسید و توسط رییس سازمان سینمایی ابلاغ خواهد شد، بر این مبنا معین شد صنوف، کنندگان خود برای حضور و تشکیل شورای صنفی را تا روز چهارشنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت به معاونت ارزشیابی و نظارت معرفی کنند و ان‌شالله اولین جلسه شورای صنفی در روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در خانه سینما تشکیل خواهد شد.

سخنگوی شورای راهبردی اکران اضافه کرد: با تشکیل شورای صنفی تعیین جدید کف فروش با عنایت به قیمت بلیط سینماها، نظارت بر تعویض فیلم‌های جدید بر اساس قرارداد یکسان ابلاغ شده انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این مرحله خوشبختانه با تصویب نهایی قراردادهای یکسان (تیپ) و نظام‌نامه امور جاری اکران به شورای صنفی سپرده می‌شود و شورای راهبردی به وظایف اصلی خود یعنی برنامه‌ریزی‌های کلان نمایش همچون رصد فضاهای جدید نمایشی، فضاهای تبلیغاتی، پیشگیری و ارایه راهکارهای قاچاق فیلم، تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ و عرضه فیلم‌های سینمایی و … خواهد پرداخت که قطعاً این امور می‌تواند عرصه‌های جدیدی را برای شکوفایی اقتصاد سینما به ارمغان آورد.

سرتیپی یکی از ویژگی‌های شورای راهبردی اکران را حضور منظم رییس سازمان سینمایی عنوان کرد و گفت: این حضور موجب دلگرمی و انگیزه و مسئولیت پذیری همه اعضا و کاربردی شدن این جلسات شده است و او امروز نیز این خبر مهم را داد که مبالغ حمایتی مصوب مربوط به سال ۱۴۰۰ سینماداران، دفاتر پخش و فیلم‌های مشمول این حمایت، نهایتاً تا یک‌ماه آینده پرداخت خواهد شد.

سرتیپی ضمن اعلام خبر اکران فیلم «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان با توجه به مشکلات و اضطرارهای خاص این فیلم در گروه آزاد از تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه اعلام کرد که جلسات شورای راهبردی اکران به طور منظم و هفتگی روزهای دوشنبه با حضور همه اعضا و رییس سازمان سینمایی تشکیل خواهد شد، با تاکید رئیس سازمان، دبیر این شورا نیز از میان اهالی صنوف تشکیل دهنده این شورا انتخاب خواهند شد و من به عنوان سخنگو در خدمت اهالی سینما و رسانه‌های محترم خواهم بود و با تشکر از انعکاس اخبار این شورا امیدوارم از این به بعد نیز همکاری‌های خوبی را با شورای صنفی و شورای راهبردی اکران داشته باشند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند