محمدامین همدانی

منتظر شوک «پسر دلفینی» باشید!

به گزارش باکس افیس ایران: محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» از برنامه‌ریزی برای اکران مناسب و گسترده این فیلم در راستای احیای سینمای کودک در گیشه سینماها خبر داد.

محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» که امروز موفق به دریافت پروانه نمایش از سازمان سینمایی شد،

درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این انیمیشن گفت: پخش‌کننده این انیمیشن شرکت فیلمیران متعلق به علی سرتیپی است و تا جایی که اطلاع دارم برنامه‌ها و نقشه‌های بزرگی برای اکران «پسر دلفینی» دارد. امیدواریم با این اثر بتوانیم اقبال مخاطبان به سینمای کودک را مجدد بازگردانیم و شاهد یک اتفاق بزرگ باشیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره زمان دقیق اکران فیلم برعهده پخش‌کننده است اما فکر می‌کنم از آنجایی که ۲ اتفاق مهم در طول سال داریم، باید نسبت به آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی برای اکران داشته باشیم. این دو اتفاق یکی ماه محرم است و دیگری برگزاری جام‌جهانی در آذر ماه است. حد فاصل این دو بازه زمانی فکر می‌کنم یکی از بهترین زمان‌ها برای اکران «پسر دلفینی» باشد.

همدانی درباره ظرفیت انیمیشن‌های سینمایی برای بازگرداندن مخاطبان کودک و نوجوان به سالن‌های سینمایی هم گفت: واقعیت این است آسیبی که کرونا به سینما زد، آسیب بزرگی بود و خیلی از مخاطبان سینما در این مدت به سمت پلتفرم‌ها و شبکه نمایش خانگی گرایش پیدا کردند. این اتفاق مربوط به همه جای دنیا هم بود اما برخی از کشورها سریع‌تر توانستند این وضعیت را مدیریت کنند و مردم را با سینما آشتی دهند.

وی با اشاره به اینکه «پسر دلفینی» یک پروژه کاملاً شخصی با مالکیت خصوصی است و هیچ نهاد و ارگانی در این فیلم مشارکت ندارد، افزود: درباره سینمای کودک اما مشکل مضاعف است، یک وجه آن همین ماجرای حضور مخاطبان در سینماهاست و وجه دیگر آن شرایط مدارس است که ملاحظات سخت‌گیرانه‌تر و حساسیت‌های بیشتری را نسبت به حضور دانش‌آموزان در سینماها مدنظر قرار داده‌اند. مدارس در این شرایط ناگزیر هستند حداکثر حساسیت را به خرج دهند. امیدواریم در سال ۱۴۰۱ اکثر این نگرانی‌ها و مشکلاتی مانند تعطیلی مدارس به حداقل برسد و یک فرصت طلایی به‌وجود می‌آید تا سینمای کودک بار دیگر احیا شود.

تهیه‌کننده «پسر دلفینی» درباره ظرفیت‌های بین‌المللی این انیمیشن هم توضیح داد: از ابتدای تابستان امسال خبرهایی را درباره عرضه بین‌المللی این انیمیشن منتشر خواهیم کرد که شاید نگاه‌ها نسبت به انیمیشن‌های سینمایی را تغییر دهد. خبرهای شوکه‌کننده‌ای درباره این فیلم در راه است که همین خبرها می‌تواند نگاه تازه‌ای را نسبت به تولیدات ایرانی در میان مخاطبان داخلی به همراه داشته باشد. انیمیشن‌های ما از این منظر می‌توانند از آثار واقعی سینمای داستانی پیشی بگیرند.

همدانی درباره فعالیت‌های اخیر خود هم توضیح داد: پیش‌تولید اثر بعدی خود را آغاز کرده‌ایم که هنوز نام آن قطعی نشده است. برخی عوامل خارجی در این پروژه حضور خواهند داشت و در صورت قطعی شدن جزییات نسبت به آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند