مستند

«خانواده خلج » روی میز تدوین

به گزارش باکس افیس ایران: مستند بلند «خانواده خلج» تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره تلاش یک مادر برای حفظ خانواده در شرایطی بحرانی است.

«خانواده خلج» به کارگردانی مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی این روزها مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد تا برای نمایش در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود.

الهامیان درباره روند تولید این پروژه گفت: از سال ۹۷ پژوهش درباره این خانواده را شروع کردیم، یک سال بعد طرح را به مرکز ارائه دادیم و خوشبختانه پذیرفته شد. داستان این فیلم درباره خانواده ای است که در دهه ۸۰ یک تولیدی راه اندازی می‌کنند، مسائل مختلفی برایشان به وجود می‌آید و به دردسرهای فراوانی گرفتار می‌شوند. در ماجرای زندگی پرفراز و نشیب و پرتعلیق این خانواده، مادر به عنوان قهرمان حضور دارد. او در همه این سال‌ها کوشیده، بر مشکلات و بدعهدی‌ها غلبه کرده و خانواده و تولیدی را حفظ کند.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خانواده و دادگاه‌هایی که وجود داشت، تصویربرداری در رودهن، اصفهان و گلپایگان انجام شد و جریان تولید به دلیل نوع موضوع طولانی شد. خوشبختانه ۸۰ درصد از تصویربرداری تمام شده و تدوین را آغاز کردیم. بخش‌هایی را باید تصویربرداری کنیم تا نسخه نهایی برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود.

الهامیان درباره دلیل انتخاب این خانواده گفت: خانواده خلج، به ظاهر یک خانواده معمولی هستند. اما سرنوشت و ماجراهای اعضای خانواده دراماتیک و شنیدنی است. آنها پل‌های پشت سرشان در رودهن را خراب می‌کنند تا در گلپایگان تولیدی تاسیس کنند، اما مشکلات بانکی، سیاست گذاری‌ها و مسائل مختلف مانع از آن می‌شود که به سادگی رویایشان محقق شود. مادر خانواده به نظر من، قهرمان این قصه است. خانمی که هنوز هم در حال مبارزه است تا هم شرایط خانواده را سامان بدهد، اما تولیدی را حفظ کند.

مستند «امید شهر خسته» به کارگردانی مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی این روزها در «هاشور» اکران آنلاین شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند