علی سرابی

از درخواست دستمزدهای آنچنانی متعجبم!

به گزارش باکس افیس ایران: علی سرابی می‌گوید که برای اجرای نمایش تازه‌اش با چند بازیگری که اتفاقا پیشینه تئاتری دارند، تماس گرفته ولی آنان چنان دستمزد بالایی طلب کرده‌اند که هوش از سر او پریده است.

علی سرابی هم مانند بسیاری از بازیگران شناخته‌شده پیشینه تئاتری دارد و به‌رغم حضور در پروژه‌های تصویری هرگز از فضای تئاتر دور نشده است.

او چند سالی است که علاوه بر بازیگری در حوزه کارگردانی هم فعالیت می‌کند و نمایش‌هایی همچون «خدای کشتار»، «مرد بالشی»، «آن سوی آینه» و … را اجرا کرده که همه با استقبال تماشاگران روبه‌رو شده‌اند.

سرابی این روزها برای دومین‌بار نمایش «آن سوی آینه» را در تالار وحدت روی صحنه برده است. این نمایش اولین تئاتری است که بعد از دوران کرونا در این تالار روی صحنه رفته و سکوت دوساله آن را شکسته است.

این هنرمند در گفت‌وگویی نه چندان بلند با ایسنا نکاتی را درباره اجرای یک نمایش کمدی در تالار وحدت بیان و از برخورد بعضی همکاران خود در زمینه دستمزد بازیگری ابراز شگفتی می‌کند.

سرابی که پیش‌تر همین نمایش را در تئاتر شهرزاد روی صحنه برده بود، درباره اجرای این اثر در تالار وحدت که معمولا میزبان نمایش‌های کلاسیک است، توضیح می‌دهد: پیش از کرونا قرار بود نمایش «مرد بالشی» را در تالار وحدت اجرا کنیم. قرارداد هم داشتیم و اجرا را برای این تالار طراحی کرده بودیم که کرونا برنامه‌های ما را به هم زد. بعد از آن یک نمایشنامه ایرانی را در نظر گرفتم و مجوز آن را هم دریافت کردیم ولی نتوانستم با بازیگران مورد نظرم هماهنگ شویم. به همین دلیل فعلا اجرای آن را به زمانی دیگر موکول کرده‌ام.

او از معضلی در تئاتر سخن می‌گوید و آن هم مطالبه دستمزدهای بسیار بالا از سوی بعضی از بازیگران است.

سرابی توضیح می‌دهد: برای اجرای نمایشنامه ایرانی مورد نظرم با چند تن از بازیگرانی که همواره مورد علاقه‌ام بوده‌اند و پیشینه تئاتری دارند و حالا در سینما هم درجه یک هستند و قبلا همکاری‌های خوبی در تئاتر داشته‌ایم، صحبت کردم ولی درگیر پروژه‌های تصویری طولانی‌مدت بودند و همکاری‌مان برای اجرای این نمایش، ‌شدنی نبود. سپس چند تن از بازیگران شناخته‌شده را دعوت کردم که آنان هم پیشینه تئاتری دارند و بعدتر در سینما و سریال‌ها مطرح شده‌اند و اینجا بود که با وضعیتی عجیب روبه‌رو شدم. بعضی از آنان چنان دستمزد بالایی می‌خواستند که نزدیک به کل برآورد فروش کار می‌شد و در شگفت شدم این بازیگران چه دستمزدهایی در سریال‌ها گرفته‌اند که حالا برای تئاتر هم رقم‌های این‌چنینی مطالبه می‌کنند در حالیکه امروزه دستمزدهای تئاتر نسبت به قبل خیلی بالا رفته و دیگر چندان غیرمعقول هم نیست ولی با شنیدن پیشنهادهای آنان بسیار بهت‌زده شدم.

او ادامه می‌دهد: اتفاقا گروه اول که حضورشان در سینما و تئاتر تضمین‌کننده فروش کار است و همان‌طور که گفتم قبلا هم با هم همکاری داشته‌ایم، هرگز حرفی از دستمزد نمی‌زنند ولی این گروه دیگر، مطالبات‌شان غیرقابل باور بود.

سرابی که پنج سال پیش نمایش «آن سوی آینه» را در تئاتر شهرزاد روی صحنه برده است، ادامه می‌دهد: ما این نمایش را در قالب کاری کم‌حجم و برای سالنی بلک باکس طراحی کرده بودیم اما چون در چند سال اخیر کرونا و تنگناهای اقتصادی و مسائل سیاسی بسیار مردم را تحت فشار قرار داده‌اند، شخصا خودم هم از تماشای آثار غم‌انگیز دوری می‌کنم. به همین دلیل فکر کردم کاری مفرح اجرا کنیم که برای لحظاتی حال مردم را خوش و آنان را از مشکلات و غصه‌ها دور کند.

این کارگردان با اشاره به این‌که اولین بار است نمایشی کمدی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، می‌افزاید: در تالار وحدت بیشتر نمایش‌های کلاسیک یا آثاری که از آنها به عنوان فاخر یاد می‌شود، اجرا شده است ولی همان‌طور که توضیح دادم، دوست داشتم با اجرای نمایش برای لحظاتی، شادی را به تماشاگران هدیه کنم ضمن اینکه کیفیت کار خودم هم برایم اهمیت دارد. به همین دلیل تصمیم به اجرای دوباره نمایشنامه «آن سوی آینه» گرفتم که کمدی درام درخشانی از فلوریان زلر است، و درعین مفرح بودن، حرف‌های جدی خود را هم دارد.

علی سرابی ادامه می‌دهد: حقیقتا آنچه حالا در تالار وحدت اجرا می‌شود، بازتولید اجرای قبلی نیست چون کار را از نو طراحی کردیم و مانند یک کار تازه است.

او با ابراز خوشحالی از استقبال تماشاگران از اجرای این نمایش می‌گوید: قبلا پیش فروش بلیت در کشور ما چندان مرسوم نبود ولی خوشبختانه کم کم دارد جا می‌افتد. ما یک هفته پیش از عید پیش‌فروش بلیت‌مان را آغاز کردیم و بلیت‌های سه هفته آینده پیش‌فروش شده و در این مدت بازتاب بسیار خوبی از تماشاگران گرفته‌ایم. به طوری که بعضی از آنان معتقدند اساسا این نمایشنامه مناسب اجرا در سالن‌های بزرگی مانند تالار وحدت است.

سرابی از رفتار حرفه‌ای کارکنان تالار وحدت هم قدردانی می‌کند و می‌افزاید: به جرات می‌گویم قبلا در هیچ سالنی با رفتاری این گونه حرفه‌ای و برنامه‌ای این‌چنین مرتب و منظم روبه‌رو نشده بودم و جای خوشحالی دارد.

نمایش «آن سوی آینه» با بازی ریما رامین‌فر ، الناز حبیبی ، مارال بنی‌آدم ، پژمان جمشیدی و علی سرابی هر شب راس ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

این نمایش یک کمدی درام فرانسوی درباره روابط زوج‌هاست که بعضی اجراهای آن با بازی الناز حبیبی و بعضی دیگر با بازی مارال بنی‌آدم روی صحنه می‌رود.



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند