یزدان عشیری

پیگیری حقوقی پرونده لو رفتن برندگان جشنواره فیلم فجر

به گزارش باکس افیس ایران: یزدان عشیری ، عذرخواهی و توضیحات سایت سینما تیکت درباره لو دادن فهرست برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر را کافی ندانست.

یزدان عشیری ، مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، از پیگیری پرونده لو رفتن برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر از طریق حقوقی خبر داد.

او با اشاره به عذرخواهی سایت سینماتیکت در این‌باره گفت: «صرف عذرخواهی مسئولان سایت سینماتیکت و قبول مسئولیت، آن هم دو هفته بعد از اتفاق، کافی نیست.»

مشاور رییس سازمان سینمایی ادامه داد: «همکاران ما در بخش حراست سازمان سینمایی در همان ساعات اولیه برای پاره‌ای توضیحات و شفاف‌شدن مسئله با این عزیزان جلسه گذاشته‌اند اما متاسفانه و علیرغم پیگیری‌ها، هیچ همکاری از سوی مسئولان سینماتیکت صورت نگرفته است.»

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با بیان این که حتی، در صورت اشتباه غیرعمدی و سهل انگاری اپراتوری-انسانی، این عذرخواهی باید در همان ساعات اولیه بروز اشتباه صورت می‌گرفت، گفت: «این اقدام سینما تیکت، نوعی فرار از مسئولیت است. با فرض خطای اپراتوری–انسانی، باید منبع انتقال این اطلاعات به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شد. به هر حال نمی‌توان افکار عمومی، رسانه‌ها و البته خانواده سینما را در نظر نگرفت و رفتار این سامانه نوعی بی‌احترامی نسبت به بزرگ‌ترین جشن سال سینمای کشور بود.»

عشیری با بیان این که پرونده این موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه و حراست سازمان در حال پیگیری است، گفت: «این پیگیری تا وصول نتایج ادامه پیدا می‌کند و نتایج آن به‌زودی اعلام خواهد شد.»

او با توجه به اشاره تلویحی و ادعای مسئولان سایت سینما تیکت مبنی بر این‌که هرسال اسامی برگزیدگان زودتر در اختیار پیج‌ها و سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد تا فرصت کافی برای تولید محتوا و طراحی گرافیکی وجود داشته باشد. گفت: «چنین ادعایی بی‌اساس، ناموثق و غیرمستند است. اگر منبعی از جانب جشنواره این اطلاعات را در اختیار سایت‌ قرار داده است، خلاف مقررات، مغایر با اخلاق حرفه‌ای و به مثابه تخلف عمل کرده و بایداز طریق مراجع ذیصلاح مورد بازخواست و تنبیه قرار گیرد.»

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی تاکید کرد: «امیدواریم این مسائل به شکل ریشه‌ای برطرف شود. توضیحات سینماتیکت به هیچ وجه نتوانسته هیچ بخش از اذهان عمومی جامعه، رسانه‌ها و خانواده سینما را اقناع کند و ما توقع داریم مدیران این سایت در اسرع وقت به همکاری قانونی برای روشن شدن مسببان اصلی بروز این بی‌اخلاقی اقدام کنند.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند