مهرداد غفارزاده

«جیران» بدون رضایت ما پخش شد

به گزارش باکس افیس ایران: مهرداد غفارزاده کارگردان «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» در آستانه اکران این فیلم، این پروژه را تنها محصول مشترک واقعی سینمای ایران و ترکیه توصیف کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «ترانه‌ای عاشقانه برای من بخوان» درباره این فیلم هم توضیح داد: این فیلم یک فیلم سنگین است که به ورطه ابتذال نیفتاده است. حتی اگر عشقی در این فیلم وجود دارد، به‌صورت سنگین روایت شده، این فیلم تنها محصول واقعی مشترک سینمای ایران و ترکیه است و با توجه به هزینه‌هایی که از دو طرف شده این فیلم یک «محصول مشترک» واقعی است. احساس قلبی‌ام این است که شاید زمان فعلی، زمان مناسبی برای اکران فیلم نباشد اما معتقدم اگر فیلم خوب باشد، در هر شرایطی می‌تواند مخاطب را به سینما بکشاند. با شناختی که از جامعه مخاطبان سینمای ایران دارم احساس می‌کنم این فیلم می‌تواند موردپسند واقع شود.

کارگردان سریال شبکه خانگی «آهوی من مارال» در بخش دیگری از این گفتگو در واکنش به انتشار قسمت نخست سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی گفت: قطعاً ما از این اتفاق راضی نیستم. به‌خصوص که بعد از دیدن قسمت اول این سریال متوجه شدم که شباهت میان ۲ سریال به‌صورت جدی وجود دارد. نمی‌دانم چرا دوستان کارشناس ما از این شباهت‌ها گذشته و آن را نادیده گرفته‌اند. ما همچنان به راه قانونی خود ادامه می‌دهیم. فرصت می‌دهیم تا قسمت‌های بعدی سریال هم پخش شود تا ببینیم آیا سیر داستان به همین صورت ادامه خواهد داشت یا خیر.

مهرداد غفارزاده تأکید کرد: هنوز شکایت کیفری ما نسبت به پروژه «جیران» با توجه به رأی صادر شده محفوظ است و ما قطعاً پیگیر آن هم خواهیم بود تا به یک نتیجه قطعی برسیم. امیدواریم حق به حق‌دار برسد. حداقل اتفاق این بود که باید بخش‌های مشابه کار، که کم هم نیست، از سریال مذکور حذف می‌شد اما این اتفاق نیفتاده است.

کارگردان سریال «آهوی من مارال» درباره شرایط مطلوب خود برای رضایت دادن در این پرونده بیان کرد: در این زمینه جزییات حقوقی وجود دارد که به آن ورود نمی‌کنم. اما اصل حرفم این است که حق من به‌عنوان مولف باید صیانت شود. هرچند این دوستان قدرت بالایی دارند اما ما هم گروه ضعیفی نیستیم و همین اندازه که حق با ماست، ما قوی هستیم.

وی گفت: این «حق» برای من بسیار ارزشمند است و تا جایی که بتوانم پای آن می‌ایستم. اگر این دوستان نخواهند به قانون و حق احترام بگذارند، آن موقع حتماً با عواقب سختی مواجه خواهند شد. کمترین عقوبت هم این است که کار آن‌ها متوقف و کار ما تکمیل و توزیع شود، بعد کار آن‌ها توزیع شود. خسارت‌های وارد شده به ما را هم باید بپردازند. با این وجود اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد را نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند