دیزنی

ضرر سنگین «بیوه سیاه» از قاچاق

به گزارش باکس افیس ایران: استودیو فیلمسازی دیزنی از قاچاق فیلم «بیوه سیاه» ۶۰۰ میلیون دلار ضرر کرد.

فیلم سینمایی بیوه سیاه که ماجراهای آن بین داستان فیلم‌های کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: جنگ ابدیت اتفاق می‌افتد و شخصیت‌های جدیدی را به دنیای سینمایی مارول معرفی می‌کند، در ابتدا قرار بود اول مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ۹۹) اکران شود اما به دلیل همه گیری کرونا به تاخیر افتاد. این فیلم پس از تاخیری یک ساله سرانجام در تاریخ ۹ ژوئیه سال ۲۰۲۱ (۱۸ تیر ۱۴۰۰) روی پرده سینماها رفت و همان روز در سرویس پخش اینترنتی دیزنی پلاس نیز اکران دیجیتال شد.

بیوه سیاه شروعی طوفانی داشت؛ این فیلم با ۸۰ میلیون فروش بزرگترین اکران افتتاحیه دوران پساکرونا را در گیشه آمریکا به نام خود ثبت کرد و در دیزنی پلاس هم ۶۰ میلیون دلار فروخت. اما در هفته دوم اکران فروشش تا ۶۸ درصد کاهش یافت و به بیشترین فیلم قاچاق شده در دوران کرونا تبدیل شد.

به گزارش ددلاین، دیزنی برای اکران بیوه سیاه در دیزنی پلاس هزینه هنگفتی پرداخت و از آن جا به بعد کار انتشار نسخه‌های قاچاق به زبان‌های مختلف در اینترنت راحت شد. به گفته منابع نزدیک به ددلاین، بیوه سیاه تا ماه اوت (مرداد- شهریور ۱۴۰۰) بیش از ۲۰ میلیون بار قاچاق شد. از آنجایی که هزینه تماشای این فیلم ابرقهرمانی روی سرویس دیزنی پلاس ۳۰ دلار بود بنابراین ضرر دیزنی در حوزه اکران دیجیتال ۶۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

اکران دیجیتال بیوه سیاه زمانی که این فیلم هنوز روی پرده بود، حسابی جنجال ساز شد تا جایی که اسکارلت جوهانسون ، ستاره فیلم، علیه دیزنی دست به شکایت زد. جوهانسون مدعی بود استودیو دیزنی فروش فیلم در گیشه را قربانی افزایش فروش در سرویس دیزنی پلاس کرده است و حالا به نظر می‌رسد این ادعا تا حدودی حقیقت دارد.

با شروع سال جدید میلادی، بسیاری از استودیوهای بزرگ فیلمسازی به اکران اختصاصی فیلم‌هاشان در سینماها روی آورده‌اند آن هم درحالی که پنجره اکران به ۴۵ روز کاهش یافته است. اگرچه قاچاق فیلم‌ برای سالها یکی از نگرانی‌های مهم صنعت سینما بوده و هست، سال ۲۰۲۱ به طور خاص نشان داد سود کوتاه مدت اکران همزمان یک فیلم در سینما و سرویس‌های پخش اینترنتی به منافع مالی اکران اختصاصی آن در سینماها نمی‌چربد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند