اشتراک

نتفلیکس قیمت اشتراکش را بالا برد

به گزارش باکس افیس ایران: شبکه تماشای آنلاین برنامه‌ها قیمت اشتراک برنامه‌های خود در آمریکا و کانادا را افزایش داد.

نتفلیکس قیمت اشتراکش برای تماشاهای ارایه شده در این شبکه آنلاین را افزایش داد و این افزایش بلافاصله از جمعه برای مشترکین اعمال می‌شود.

در آمریکا مشترکان نتفلیکس برای تماشای برنامه‌ها در یک صفحه نمایش بدون امکان تماشای اچ‌دی، قیمت اشتراکشان از ۸.۹۹ دلار به ۹.۹۹ دلار در ماه افزایش یافته و آنهایی که امکان تماشای یک برنامه همزمان از ۲ صفحه نمایش را بخواهند نیز اکنون باید ماهی ۱۵.۵ دلار بپردازند در حالی که قبلاً هزینه‌شان ماهی ۱۳.۹۹ دلار بود. قیمت تماشای پیش‌نمایش‌ها هم به ۱۹.۹۹ دلار در ماه رسیده است.

یکی از سخنگویان نتفلیکس گفت: مشترکان طی هفته‌های آینده با این تغییرات قیمت مواجه می‌شوند و این تغییرات از طریق ایمیل به اطلاعشان رسیده است.

مشترکان کانادایی نیز با افزایش قیمت روبرو می‌شوند و تماشای برنامه‌های استاندارد در ۲ صفحه نمایش به ۱۶.۵ دلار و برنامه‌های پیش‌نمایش به ۲۱ دلار رسیده است.

افزایش قیمت‌ها در حالی رخ می‌دهد که نتفلیکس به تازگی با کاهش رشد مشترکانش در آمریکا و کانادا روبرو شد و در یک مقطع در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ هزار مشترک خود را از دست داد. با این حال در سه ماهه سوم این کاهش با رشد شمار مشترکان جدید به این استریم جبران شد.

نتفلیکس آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۰ قیمت‌هایش را افزایش داده بود. این کمپانی بزرگ نمایش آنلاین درآمدهای سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ خود را هنوز اعلام نکرده است.

تجارت اصلی این سرویس پخش برنامه برمبنای اشتراک است که از این طریق مجموعه‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را به صورت آنلاین در اختیار مشترکانش قرار می‌دهد. در ژانویه ۲۰۲۱ شمار مشترکان نتفلیکس به ۲۰۳.۷ میلیون مشترک از جمله ۶۶ میلیون نفر در آمریکا رسید.

این کمپانی کارش را از اواخر قرن بیستم با اجاره دی‌وی‌دی شروع کرد و بعد کارش را به صورت اشتراک ماهانه تغییر داد و در سال ۲۰۰۲ حدود ۱۹۰ هزار دیسک در روز برای ۶۷۰ هزار مشترکش ارسال می‌کرد. با گسترش اینترنت این کمپانی به ارایه آنلاین برنامه‌ها هم روی آورد و در نهایت سال ۲۰۱۳ با معرفی نخستین مجموعه تلویزیونی‌اش یعنی «خانه پوشالی» وارد صنعت تولید محتوا شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند