اکران

«عینک» چشم انتظار مخاطب کودک

به گزارش باکس افیس ایران: مهدی عظیمی میرآبادی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عینک» عنوان کرد که مقدماتی باید طی شود تا ببینیم چه زمانی مناسب اکران این فیلم است.

مهدی عظیمی میرآبادی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عینک» به کارگردانی رضا آقایی درباره شرایط اکران این فیلم توضیح داد: این فیلم به تازگی پروانه نمایش گرفته اما برای اکران باید منتظر تعیین شرایط باشیم. مقدماتی باید طی شود تا ببینیم چه زمانی مناسب اکران این فیلم است. «عینک» به‌شدت متکی بر مخاطبان کودک و نوجوان است و باید موقعیتی را برای اکران آن در نظر بگیریم که بتوانیم دانش‌آموزان را هم به سالن سینما بکشانیم.

وی درباره پیش‌بینی خود از وضعیت استقبال از یک فیلم کودک در شرایط فعلی سینما گفت: نمی‌دانم شرایط به چه صورت خواهد بود. هنوز با شورای صنفی نمایش هم مذاکره‌ای نکرده‌ایم و نمی‌دانم واکنش این دوستان چگونه خواهد بود که بتوانیم براساس آن برنامه‌ریزی مناسبی هم داشته باشیم. برداشت خودم اما این است که «عینک» در صورت اکران، مورد استقبال خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: از آنجایی که در سال‌های اخیر فیلم‌های کودک بازخورد مالی متناسب با فیلم‌های بفروش دیگر را نداشته‌اند، کمتر کسی سراغ ساخت این آثار می‌رود و به همین دلیل معمولاً دستان سینما از فیلم‌های کودک خالی است. جشنواره فیلم‌های کودک اصفهان هم گاهی با حداقل آثار تولیدی مواجه است و این مشکلی است که باید سازمان سینمایی به‌طور جدی برای رفع آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

انجمن سینمای انقلاب باید محل رجوع سینماگران انقلاب باشد

عظیمی‌میرآبادی درباره دیگر فعالیت‌های خود هم توضیح داد: در حال حاضر کار خاصی را در دست ندارم اما یکی دو پروژه نیمه‌کاره دارم که پیگیر هستم تا آن‌ها را به نتیجه برسانم. من از ابتدا هم مدیر نبودم و بیشتر تهیه‌کننده سینما هستم. در مقطع کوتاهی به حوزه مدیریتی ورود کردم و شکر خدا توانستیم از آن‌ها عبور کنیم.

مدیر سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در بخش دیگر از صحبت‌هایش درباره زاویه نگاه فعلی خود نسبت به عملکرد این انجمن گفت: یکی از مباحثی که در زمان مسئولیت بنده هم مطرح بود و با دوستان درباره‌اش صحبت می‌کردیم این بود که بنده اصرار داشتم این انجمن در کنار فعالیت‌های تولیدی باید تبدیل به محل رجوع سینماگران انقلاب و دفاع مقدس شود. به این معنا که هر فیلمسازی گلایه و مشکلی دارد باید خود را متصل به این انجمن بداند و از این طریق مسائلش را پیگیری کند. نگاه دیگری در برابر این نگاه وجود داشت که معتقد بود انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تنها باید روی تولید متمرکز باشد.

ای کاش برای اکران «اکران » فکر بهتری می‌کردند

وی ادامه داد: انجمن انقلاب و دفاع مقدس در سال‌های گذشته در هر دو حوزه دچار مشکل بوده است. هم از منظر محل رجوع بودن و هم از منظر تولید. برخی تولیدات ساخته شده در انجمن نیاز به بازنگری‌های جدی دارد و برخی از آثار هم به رغم گذشت سال‌ها هنوز به نقطه قابل اتکا نرسیده‌اند! سال گذشته که فیلم «تک‌تیرانداز» کار شد، یکی از کارهای قابل قبول انجمن بود که بعد از مدت‌ها توانست مطرح شود اما ای‌کاش برای اکران آن فکر بهتری می‌کردند و پیش از پخش تلویزیونی آن را روانه پرده سینما می‌کردند. با تصمیمی که دوستان گرفتند یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توانست در سالن سینما برای این فیلم به‌وجود بیاید از بین رفت.

عظیمی‌میرآبادی در عین حال تأکید کرد: به رغم پخش تلویزیونی «تک‌تیرانداز» اما بازخوردهای خوبی که داشتیم نشان داد این شرایط همواره برای انجمن وجود دارد که کارهای ارزشمندی را تولید کند. آنچه به نظرم می‌رسد این است که حتی اگر انجمن بخواهد به‌مانند یک کمپانی صرفاً روی تولید متمرکز شود، بازهم جای خالی یک مرکز برای رجوع سینماگران دفاع مقدس محسوس است و باید برای جبران آن فکری کرد.

این تهیه‌کننده سینما در پایان درباره از دست رفتن جایگاه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در میان سینماگران این حوزه اظهار کرد: به نظرم اینگونه نیست. از همان زمانی که در سال ۷۲ انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رسماً آغاز به کار کرد، ارتباط و علقه‌ای میان سینماگران و انجمن به‌وجود آمد که شاید امروز کم‌رنگ شده باشد، اما آن علقه همچنان ادامه دارد. اگر انجمن بتواند خودش را ثابت کند، مجدد محل رجوع سینماگران هم خواهد شد. کمااینکه در سال گذشته وقتی جشنواره «مقاومت» برگزار شد، بالغ بر ۱۰ هزار اثر متقاضی حضور در جشنواره بودند که همین آمار نشان‌دهنده اعتنای فیلمسازان به جشنواره ««مقاومت» و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است. ۳۵۰ داور هم در این رویداد همراه ما بودند که این عدد هم یک رکورد است که در دیگر جشنواره‌های سینمایی سراغ نداریم. این‌ها برآمده از اعتماد سینماگران به انجمن انقلاب و دفاع مقدس است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند