المپیک زمستانی

رکورد «ژانگ ییمو» در کارگردانی المپیک

به گزارش باکس افیس ایران: «ژانگ ییمو» کارگردان مطرح چینی مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی پکن را نیز همانند المپیک تابستانی کارگردانی خواهد کرد.

«ژانگ ییمو» که در سال ۲۰۰۸ نیز کارگردانی مراسم آغازین و پایانی المپیک تابستانی پکن را بر عهده داشت و تحسین‌های زیادی را دریافت کرد، نخستین فردی خواهد بود که کارگردانی المپیک زمستانی و تابستانی را در کارنامه دارد.

هم اکنون تمرین برای مراسم‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در حال انجام است اما ظاهرا به دلیل شرایط خاص کرونایی، این مراسم به بزرگی و پیچیدگی که قبلا برنامه ریزی شده، نخواهد بود.

مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن روز ۴ فوریه برگزار خواهد شد اما شیوع ویروس کرونا و همچنین درخواست برای تحریم این رقابت‌ها به سبب سابقه حقوق بشر در چین، این رویداد را تحت تاثیر قرار داده است.

«ژانگ ییمو» یکی از برجسته‌ترین فیلمسازان چینی است که در حوزه‌های درام، کمدی و فیلم‌های تاریخی – اکشن فعالیت دارد. بسیاری از کارهای او در فستیوال‌های مهم جهانی نمایش داده شده است.

«ذرت سرخ» برنده خرس طلای جشنواره‌ برلین، «جو دو» نامزد نخل طلای جشنواره‌ کن و اولین فیلم نامزد جایزه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی سینما چین، «فانوس قرمز را بیافروز» که دومین نامزدی اسکار فیلم خارجی را برای وی به ارمغان آورد، «داستان کیو جو» برنده شیر طلای جشنواره‌ ونیز، «زیستن» برنده جایزه‌ بزرگ هیات داوران و بهترین بازیگر زن کن،‌ «نه یکی کمتر» که دومین شیرطلای ونیز را برای «ژانگ ییمو» به همراه داشت، «به‌سوی خانه» برنده جایزه‌ خرس نقره‌ای و کلیسای جهانی از جشنواره‌ برلین، از مهم‌ترین آثار و جوایز این سینماگر چینی هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند