بی همه چیز

عملکرد خوب فیلم هدیه تهرانی در دوران یکه‌تازی «گشت ارشاد»

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم سینمایی «بی همه چیز» با بازی هدیه تهرانی از جمله فیلم‌های غیرکمدی روی پرده است که مخاطبان زیادی را به سینما کشیده است.

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۴ تا ۱۰ دی)، فروش ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی را با ۳۹۷ هزار و ۳۳ مخاطب تجربه کرد. این رقم نسبت به هفته گذشته  ۹۰۰ میلیون تومان افزایش فروش داشته است.

«گشت ارشاد ۳» و «دینامیت» در صدر

در هفته‌های اخیر فیلم‌های سینمایی زیادی روی پرده سینما رفته که  فروش خوبی را تجربه نکردند. تعدادی از صاحبان این آثار باور داشتند که با گذشت زمان می‌توان به فروش بهتری رسید اما پس از گذشت زمان هم همچنان اسامی آن فیلم‌ها در صدر جدول فروش قرار نگرفته است. در این میان سه فیلم سینمایی «دینامیت» با فروش ۳۶ میلیارد تومان، «گشت ارشاد ۳» با فروش ۲۹ میلیارد تومان و «قهرمان» با فروش ۱۰ میلیارد تومانی از ابتدای سال ۱۴۰۰، بالاترین میزان فروش را داشتند. به همین دلیل میزان فروش این فیلم‌ها در یک ماه ابتدایی اکرانشان را بررسی کردیم تا مشخص شود میزان استقبال از کدام فیلم بیشتر بوده است؟

فیلم «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی در ماه اول اکران، ۲۴ میلیارد تومان، فیلم «دینامیت» به کارگردانی سید مسعود اطیابی در ماه اول اکران، ۷ میلیارد تومان و «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی هم در مدت زمان سی روز ۷ میلیارد تومان فروش داشته است. در شش هفته اخیر نیز «گشت ارشاد ۳» صدر نشین بوده و «دینامیت» جایگاه دوم را به خود اختصاص داده اما جایگاه «قهرمان» به رتبه‌های هفتم، هشتم و یا نهم رسیده است.

چه فیلم‌هایی اکران شدند؟

فیلم سینمایی«عطر شیرین، عطر تلخ» با کارگردانی ناصر محمدی، اکران خود را از۸ دی آغاز کرد و پس از گذشت سه روز، از میان ۲۱ فیلم جایگاه بیستم گیشه را به خود اخصاص داد و فروش خوبی را تجربه نکرد، بهاره افشاری، مرحوم جمشید مشایخی، همایون ارشادی و دانیال عبادی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی«ازدواج جنجالی» با کارگردانی اصغر نصیری نیز یکی دیگر از فیم‌هایی بود که هفته گذشته اکران شد، یوسف تیموری، سولماز حصاری، یاسمین خلخالی، فاطمه شکری، سالار اسمی، خشایار راد، محمدرضا داودنژاد، امیرحسین داودی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم روایتگر ماجرای دختر و پسری جوان است که در یک آژانس هواپیمایی مشغول فعالیت هستند و قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند. در این میان خانواده‌های آنها برای این وصلت شرطی می‌گذرانند که خط اصلی داستان فیلم را تشکیل می‌دهد.

مستند «قاسم» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، کارگردانی مهدی فارسی و نویسندگی محمدرضا ابوالحسنی که محصولی از سینما حقیقت است، اکران خود را از ۹ دی آغاز کرد. قرار است این مستند روز دوشنبه ۱۳ دی در سینماهای سراسر ایران به صورت رایگان نمایش داده شود و علاقه‌مندان برای تماشا و تهیه بلیت رایگان باید به سامانه سمفا مراجعه کنند.

سه فیلمی که همزمان پرفروش گیشه‌اند

صدرنشینی و رقابت فیلم‌های «گشت ارشاد ۳»، «دینامیت» و «بی همه چیز» که به ترتیب جایگاه اول تا سوم گیشه را به خود اختصاص داده‌اند، این هفته هم ادامه داشت. حدود دو هفته پیش « بی همه چیز» اکران شد و از همان موقع جایگاه سوم فروش را به خود اختصاص داده است، اما پیش از آن، این جایگاه به «آتابای» تعلق داشت. در حال حاضر «شهر گربه‌ها» با کارگردانی سیدجواد هاشمی جایگاه چهارم، «آتابای» با کارگردانی نیکی کریمی جایگاه پنجم و «صحنه زنی» با اختلاف بسیار ناچیزی جایگاه ششم جدول فروش را به خود اختصاص داده است.

فروش‌های زیر ده میلیون تومان

فیلم سینمایی «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی ناصر محمدی، که چهارشنبه هفته گذشته اکران شد، تنها یک میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» به کارگردانی محمدامین کریم‌پور نیز فیلمی است که در ابتدا کار خود را خوب شروع کرد اما با گذشت زمان با کاهش فروش زیادی مواجه شد. در هفته گذشته، این فیلم تنها ۴۵۰ هزار تومان فروخت. فیلم سینمایی«رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده در هفته گذشته، از بین ۲۱ فیلم، با فروش یک میلیون و دویست هرزار تومانی جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص داد. فیلم «بندر بند» با کارگردانی منیژه حکمت، نیز تنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخت که افزایش بسیار اندکی نسبته به دو هفته قبل داشت.

فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف نیز تنها ۵ میلیون تومان و فیلم «پوست» به کارگردانی برادران ارک تنها ۷ میلیون تومان فروش را تجربه کردند. فیلم «پوست» در هفته‌های اول اکران، جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده بود.

جدول فروش فیلم‌های روی پرده را که اطلاعات آن از سامانه سمفا، تنظیم شده است، در زیر می‌بینید:

فیلم‌هاکارگردانزمان اکرانفروش هفتگیمخاطب هفتگیفروش کلمخاطب کل
«گشت ارشاد ۳»سعید سهیلی۲۶ آباندو میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان۱۱۷ هزار و ۳۱۳ نفر۲۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانیک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۷۲۳ نفر
«دینامیت»مسعود اطیابی۱۰ تیردو میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان۱۰۸ هزار و ۷۷۴ نفر۳۷ میلیارد و ۱۵ میلیون تومانیک میلیون و ۶۷۱ هزار و ۹۵۸ نفر
«بی همه چیز»محسن قرایی۲۴ آذریک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان۶۶ هزار و ۷۸ نفرسه میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان۱۳۴ هزار و ۷۲ نفر
«شهر گربه‌ها»سید جواد هاشمی۳ آذر۵۵۶ میلیون تومان۲۷ هزا و ۹۱۵ نفر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان۱۵۱ هزار و ۷۸ نفر
«آتابای»نیکی کریمی۳ آذر۴۱۵ میلیون تومان۱۶هزار و ۳۰۱ نفرچهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان۱۸۶ هزار و ۱۲۵ نفر
«قهرمان»اصغرفرهادی۵ آبان۴۱۱ میلیون تومان۱۶ هزار و ۴۱۰ نفر۱۰ میلیارد و ۹۰۹ میلیون تومان۴۵۳ هزار و ۳۵۹ نفر
«صحنه زنی»علیرضا صمدی۱ دی۳۶۰ میلیون تومان۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر۶۴۵ میلیون تومان۲۷ هزار و ۳۰۲ نفر
«گربه سیاه»کریم امینی۲۴ آذر۳۴۳ میلیون تومان۱۴ هزار و ۹۳۴ نفریک میلیارد تومان۳۹ هزار و ۷۸۶ نفر
«منصور»سیاوش سرمدی۱۹ آبان۹۲ میلیون تومان۴ هزار و ۵۴۳ نفردو میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان۱۴۱ هزار و ۸۶۷ نفر
«جنایت بی‌دقت»شهرام مکری۱۷ آذر۳۷ میلیون تومانهزار و ۵۱۴ نفر۱۸۰میلیون و ۲۰۸ هزار تومانهفت هزار و ۲۴۰ نفر
«ازدواج جنجالی»اصغر نصیری۸ دی۱۸ میلیون ۷۰۰ هزار تومان۶۷۴ نفر۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان۶۷۴ نفر
«آپاچی»آرش معیریان۲۶ آبان۱۷ میلیون تومانهزار و ۶۵ نفر۴۳۹ میلیون تومان۲۱ هزار و ۹۴۹ نفر
«اتومبیل»علی میری‌رامشه۲۴ آذر۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان۷۲۴ نفر۴۲ میلیون تومانهزار و ۷۲۰ نفر
«درخت گردو»محمد حسین مهدویان۱۰ شهریور۱۶ میلیون تومان۶۶۶ نفر۳ میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان۱۶۳ هزار و ۶۷۳نفر
«پوست»برادران ارک۲۱ مهر۷ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان۳۲۵ نفر۸۰۵ میلیون تومان۳۶ هزار و ۸۸۸ نفر
مستند «قاسم»مصطفی شوقی۱۳ دی۰۳۳۱۰۳۳۱
«تومان»مرتضی فرشباف۱۲ آبان۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان۲۵۰ نفر۱۲۹ میلیون تومانپنج هزار و ۸۴۳ نفر
«بندربند»منیژه حکمت۱۰ آذریک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان۵۱ نفر۶۹ میلیون تومانسه هزار و ۴۴ نفر
«رمانتیسم عماد و طوبا»کاوه صباغ‌زاده۳ آذریک میلیون و دویست هزار تومان۶۳ نفر۱۵۴ میلیون تومانشش هزار و ۷۷۴ نفر
«عطر شیرین، عطر تلخ»ناصر محمدی۸ دییک میلیون تومان۴۳ نفریک میلیون تومان۴۳ نفر
«حکم تجدید نظر»محمد امین کریم‌پور۲۶ آبان۴۵۰ هزار تومان۳۰ نفر۲۶۴ میلیون تومان۱۰ هزار و ۹۴ نفر

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند