انتقاد تندِ مجید خراطها از سخنان یک عکاس ایرانی در افغانستان

به گزارش باکس افیس ایران: مجید خراطها ، خواننده پاپ ، در یک پیام تصویری که در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، شعری را خواند و در آن با درد و رنج خانواده‌های تنگدست افغانستانی، ابراز همدردی کرد. او همچنین از برخورد یک عکاس با معضل فروش کودکان در افغانستان، انتقاد کرد.

مجید خراطها ، خواننده پاپ ، به آن‌چه یک عکاس ایرانی، در گفت‌وگو با خانواده‌های تهیدست افغانستانی مطرح کرده بود، واکنش نشان داد.

این عکاس که به افغانستان سفر کرده و در حال تهیه گزارش از خانواده‌های تهیدست افغانستانی که مجبور به فروش فرزندان خود هستند، بود، در اظهاراتی خطاب به یک مادر، با اشاره به فرزندان او گفت: «کدوم‌شان را می‌خواستی بفروشی؟ این را می‌خواهی بفروشی؟ این که خیلی خوشگل است، چرا این را نمی‌خرند؟!»

خراطها در واکنش به این اظهارنظر، در پیامی تصویری، شعر زیر را خوانده و پست کرده است: «حرف را قبل زدن اندکی باید سنجید/ من غلط کردم اگر قلب تو مادر رنجید/ این نفهمید چرا صورت سرخت زرد است/ قسمتی از جگرت را بفروشی درد است/ من غلط کردم اگر غصه تو غمگین است/ درک دردت واسه امثال اینا سنگین است/ که چه باعث شده این‌گونه تو دلگیر شدی/ از خودت، از پسرت، از همه‌جا سیر شدی/ بی‌پناهی و غم گشنگی‌ات را لعنت/ باعث و بانی بیچارگی‌ات را لعنت/ کاش خاک زمین بهر شما زر گردد/ کاش آرامش‌تان بار دگر برگردد.»



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند