چهره‌های مطرح سینما و تئاتر در سوگ درگذشت «آتیلا پسیانی» برای او نوشته‌اند | خدا به همراه ای خسته از شب

آتیلا پسیانی امروز، جمعه ۱۳ مهر درگذشت و جامعه سینما و تئاتر ایران را در بهت و غم و اندوه فراوان فرو برد؛ هنرمندی که زندگی‌اش از کودکی به همراه مادر گرانقدرش با تئاتر پیوند خورد و سالیان سال با قدرت و پشتکار پیش رفت و کارنامه‌ای درخشان از خودش به جا گذاشت. امروز بلافاصله بعد از انتشار خبر درگذشت این هنرمند محبوب، چهره‌های مختلف سینما و تئاتر نسبت به این فقدان بزرگ واکنش نشان دادند.

به گزارش باکس آفیس ایران ، ستاره پسیانی، دختر این هنرمند محبوب تصویری از پدرش را به همراه یک جمله منتشر کرد: «نباید اینقدر زود می‌رفتی.»

رضا کیانیان هم پستی درباره علاقه‌اش به آتیلا پسیانی این مطلب را نشر داد: «آتیلا هم رفت که رفت که رفت. رفیق تئاتری که خیلی خیلی خیلی و بیشتر از خیلی دوستش داشتم.»

مرضیه برومند اطلاعیه خانه سینما را منتشر کرد و در توضیحی آورد: «روح آتیلای نازنین شاد. تسلیت به خانواده عزیزش، تسلیت به جامعه سینما و تئاتر و تلویزیون.»

ایرج طهماسب در یک استوری خطاب به پسیانی نوشت: «ای جانم. زود نرفتی؟»

پرویز پرستویی با اشتراک گذاشتن این تصویر از سریال «زیرتیغ» از آتیلا پسیانی نوشت.
پرویز پرستویی تصویری از خودش به همراه آتیلا پسیانی در سریال «زیر تیغ» منتشر کرد و نوشت: «آتیلای عزیزم. هنرمند، انسان، رفیق، بی‌حاشیه، دلسوز، بامرام، با معرفت، چرا رفتی؟ روحت شاد و یادت همیشه جاودان. تسلیت به فاطمه عزیز، تسلیت به ستاره مهربون، تسلیت به خسرو نازنین و همه دوستدارانت.»

محمدرضا شریفی‌نیا تصویری سیاه‌وسفید از آتیلا پسیانی با نواری مشکی در حاشیه کادر استوری کرد و عبارت «روحش شاد» را روی آن نوشت.

محمدمهدی عسگرپور، کارگردان سینما و تلویزیون هم خطاب به پسیانی نوشت: «آسمانی شدنت مبارک مرد نازنین.»

رویا تیموریان دو تصویر سیاه‌وسفید از آتیلا پسیانی و فردوس کاویانی منتشر کرد و در توضیح آورد: «درخت پاییزی هنر، هر روز برگ‌ریزان است. ما نسل رفاقت بودیم، اما قرارمان این نبود اینقدر زود همدیگر را تنها بگذاریم.»

رضا میرکریمی تصویری از این هنرمند را منتشر کرد و نوشت: «خدا به همراهت، هنرمند صمیمی و خستگی‌ناپذیر.»

همایون اسعدیان تصویری از آتیلا پسیانی را به همراه جمله «یادش گرامی…» منتشر کرد.

سریال «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی یکی از آخرین کارهای نمایشی زنده‌یاد پسیانی است.
مهران احمدی تصویری از خودش کنار آتیلا پسیانی پست کرد و نوشت: «آتیلای عزیزم. آتیلا آتیلا… آقای بازیگر بدرود. هرچند چیز دیدنی در این دنیا وجود ندارد. شاید جایی دیگر باز همو دیدیم.»

حبیب رضایی تصویری از خودش همراه آتیلا پسیانی را در نشست خبری جشنواره فجر منتشر کرد و نوشت: «ای وای چه کنیم به حضور این وجود نازنین. ای وای که یک جهان خالی می‌ماند از خنده‌ها و خلاقیت‌های ناب شما. چه زود ما را جا گذاشتی برای رسیدن به رفیقت رضاخان حداد. جناب آتیلا پسیانی تا همیشه عزادارت خواهم بود.»

امیر آقایی در واکنش به این فقدان بزرگ در استوری‌اش آورد: «غم امان نمی‌دهد. آرزوی صبر و شکیبایی دارم برای فاطمه، برای ستاره، برای خسرو.»

حامد بهداد در سوگ درگذشت این عزیز استوری منتشر کرد با این محتوا: «نام و یاد او آری خواهد ماند اما نبودنش آن‌زمان که به یادش می‌آوریم غصه می‌آورد. متاسفم که زود از دست داده و می‌رویم. ترجمه فقدان او با تعداد تمامی تماشاگران و دوست‌دارانش انجام خواهد پذیرفت و این تسلیت و ابراز هم‌دردی‌ها کافی نیست. به‌راستی برای رفتن و نبودنش زود بود. افسوس صد حیف.»

امین حیایی هم در یک استوری اندوهش را با این جملات نشان داد: «واژه تسلیت به تنهایی نمایانگر بار حزن ما از ضایعه وارده به جامعه هنری و خانواده محترم آتیلا پسیانی نازنین نیست. از خداوند برای او شادی روان و برای خانواده محترمشان صبر بسیار آرزومندم.»

هنگامه قاضیانی یکی از پست‌های خبری درباره درگذشت این هنرمند را منتشر کرد و در توضیح آن آورد: «پروازت آرام آتیلا جون. ستاره جانم، خسرو مهبونم و فاطمه جان نقوی خدا صبر بدهد برای این فقدان عظیم.»

بهروز شعیبی تصویری از خودش و پسیانی سر صحنه سریال «پرده نشین» منتشر کرد و آورد: «آتیلا پسیانی بزرگ، بازیگر بی‌نظیر، انسان دوست‌داشتنی… شما فقط بازیگر نبودید. برای خیلی از ما استاد بودید. سال‌های سال خواهد گذشت تا هنرمندی دقیق، متبحر و بی‌ادعا همچون شما زاده شود. همیشه مدیون شما هستم. سفربخیر آتیلاجان عزیز.»

«طلسم» یکی از فیلم‌های به یادماندنی کارنامه آتیلا پسیانی است.
محسن تنابنده تصویری سیاه‌وسفید از آتیلا پسیانی منتشر کرد و نوشت: «آتیلای عزیز.»

شبنم مقدمی اطلاعیه خانه سینما را استوری کرد و نوشت: «آتیلای عزیزمان… آتیلا جان… روانت روشن و شاد.»

تینا پاکروان درباره درگذشت آتیلا پسیانی چند خطی منتشر کرد: «حضورت دلگرمی بود. وجودت، غنیمت. سینما بازیگر باسواد و ما انسان و رفیق درخشانی را از دست ادیم. تکرار نمی‌شوی.»

هومن سیدی برای آتیلا پسیانی نوشت: «عزیز دل در آرامش بخواب.»

علی سرابی تصویری از چشم‌های پسیانی را منتشر کرد و در کپشنی آورد: «آقای پسیانی عزیز برایم سخت است، باورش سخت است که بنویسم روحتان شاد. روزهای نخستین بازیگری‌ام خوب یادم هست که شم چطور و با چه اشتیاقی تشویقم کردید تا روی صحنه باشم. من به شما مدیونم تا ابد و هرگز فراموشتان نخواهم کرد. ستاره عزیز در غمت شریک هستم.»

صابر ابر پستی که پیشتر درباره آتیلا پسیانی نوشته بود را مجددا استوری کرد. پستی که در آن نوشته بود: «مردی که بازی می‌کند و همبازی‌های جوان را راه می‌دهد. آتیلا کسی که به خیلی از ما یاد داد زندگی یک بازی است. مردی که رنگ‌ها و مزه‌ها را می‌شناسد. غذای خوشمزه را از بدمزه تشخیص می‌دهد و …»

سام درخشانی به این فقدان اینطور واکنش نشان داد: «آتیلای جذاب و دوست‌داشتنی یادت همیشه در قلب من باقی خواهد ماند. روحت شاد. ستاره و خسروی عزیزم تسلیت می‌گم.»

بهرام افشاری هم زیر عکس پسیانی نوشت: «آتیلای عزیزم ممنون ازت به خاطر همه خوبی‌هات… دیر یا زود دورهم جمع می شیم.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند