قربانعلی دستیار

پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی درگذشت

به گزارش باکس افیس ایران: مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی گفت: «قربانعلی دستیار» هنرمند ممتاز عرصه موسیقی مقامی شمال خراسان، ساز خود را برای همیشه بر زمین گذاشت و آسمانی شد.

تقی صادقی روز دوشنبه اظهار داشت: مرحوم استاد قربانعلی دستیار متولد ۱۳۲۸ فرزند رحمانقلی ساکن روستای خانلق از توابع شهرستان شیروان پس از مدتی تحمل بیماری شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

وی تصریح کرد: این هنرمند بزرگوار از کودکی در حوزه موسیقی به ویژه ساز دُهُل زیر نظر اساتیدیی چون حسین عزیزی و آقاجان عطایی هنرنمایی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان شمالی گفت: هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی مقامی استان استاد «قربانعلی دستیار» بی شک نقش آفرینی‌های این هنرمند در اذهان مردم هنردوست این خطه به یادگار خواهد ماند.

صادقی افزود: استاد «قربانعلی دستیار» از اساتید به نام موسیقی محلی و مقامی شهرستان شیروان و دارای گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که عمر پربرکت خود را در راه صیانت و تقویت موسیقی مقامی سپری کرد.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است.

استان خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است و در زمینه موسیقی مقامی صاحب عنوان است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند