شهرزاد

متولدین ۲۱ شهریور سینما ، تئاتر و موسیقی؛ سام نوری

به گزارش باکس افیس ایران: سام نوری (زاده ۲۱ شهریور ۱۳۵۳)، بازیگر اهل ایران است. از کارهای معروف او می‌توان به بازی در سریال مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، دیواربه‌دیوار و همچنین شهرزاد اشاره کرد. او خواهر زاده ی زنده یادمحمدعلی فردین است.

زندگی‌نامه

سام نوری، زاده ی ۲۱ شهریور ۱۳۵۳ در شهر تهران است. پدرش حسین نوری قهرمان پیشین تیم ملی کشتی ایران و مادرش جمیله فردین بازیگر است. در دوران کودکی به فراگیری موسیقی و نواختن پیانو نزد اساتید مختلف پرداخت و از همان زمان به آموختن زبان های انگلیسی و فرانسه اهتمام ورزید.

زمینه فعالیتسینما، تلویزیون و تئاتر
تولد۲۱ شهریور ۱۳۵۳
تهران
والدینحسین نوری (قهرمان کشتی)
جمیله (فاطمه) فردین
ملیتایرانی
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیتشروع فعالیت از سال۱۳۸۷ با مهران مدیری

در سن ۱۲ سالگی به منظور بهبود فرآیند زیان آموزی و سپس گذراندن مقاطع تحصیلی بالاتر، راهی پاریس شد. ره آورد این سفر ۲۰ ساله، تسلط بر زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان و فرانسه در رشته های مدیریت بین الملل با تمرکز بر اصول مذاکره، بازاریابی و مدیریت ای تی است.

اما وی در خانواده ای فرهنگی و هنری رشد کرده بود. پدر بزرگش علی فردین از بازیگران پیش کسوت تئاتر، دایی بزرگ او محمد علی فردین بازیگر و کارگردان سرشناس ایران، دایی دیگر وی عباس فردین شاعر و نوازنده ی سازهای بادی در ارکستر فیلارمونیک تهران و مادرش جمیله فردین بازیگر سینما، تلوزیون و تئاتر بودند.

بنابراین در تمام دوران کودکی و تحصیل، تحت تأثیر فضای خانوادگی و زندگی در مهد فرهنگ و هنر اروپا، تئاتر و سینمای جهان را با جدیت پیگیری نموده و از ۲۰ سالگی به عنوان تجربه های جانبی در ایران و فرانسه برای چندین شرکت مد به عنوان مدل فعالیت کرده است.

درست از همان زمان، با توجه به چهره، استایل مناسب و متفاوت و نیز استعداد و آگاهیش از هنر روز دنیا، پیشنهادهای متعدد بازیگری برای وی در سینما و تئاتر ایران آغاز شد. ولی او ادامه ی فعالیت در زمینه های فنی و تولیدی را ترجیح داد، تا این که سال ۱۳۸۷ برای ایفای نقش در سریال تلوزیونی مرد دو هزار چهره، توسط مهران مدیری انتخاب شد و بدین صورت وارد عرصه ی بازیگری گردید.

فیلم‌شناسی

سینما

سالنامکارگرداننقش
١٣٩٨قاتل و وحشیحمید نعمت الله
١٣٩٧ما همه با هم هستیمکمال تبریزیمسئول امنیت
١٣٩۵قرارمون پارک شهرفلورا سام
١٣٩۵لابی (فیلم)محمد پرویزی
١٣٩۴پدیدهعلی احمدزاده
۱۳۹۳نهنگ عنبرسامان مقدمدکتر

تلویزیون

سالنامکارگرداننقش
۱۳۹۸فوق لیسانسه‌هاسروش صحتسینا
١٣٩۶دیواربه‌دیوار ۲سامان مقدمنادر مشیری
١٣٩۶لیسانسه‌هاسروش صحتمشتری
١٣٩۶من و شماهادی قندیمهمان
١٣٩۵دیوار به دیوارسامان مقدمنادر مشیری
١٣٩۳در حاشیهمهران مدیریجادار
١٣٨۷مرد دو هزار چهرهمهران مدیریشمس

نمایش خانگی

سالنامکارگرداننقش
١٣٩۶شهرزاد ٣حسن فتحیاحمد صدق نوری
١٣٩۵شهرزاد ٢حسن فتحیاحمد صدق نوری
١٣٩۴شهرزادحسن فتحیاحمد صدق نوری
١٣٩۴عطسهمهران مدیری
۱۳۹۲شوخی کردممهران مدیریبازجو اداره پلیس
١٣٨٩قهوه تلخمهران مدیریفرنچ السطنه


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند