بازیگر

متولدین ۱۸ ژانویهٔ سینما ، تئاتر و موسیقی؛ جیسون سیگل

به گزارش باکس افیس ایران:  جیسون جردن سیگِل (انگلیسی: Jason Jordan Segel‎/ˈsɡəl/‎ SEE-gəl؛ زادهٔ ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۸۰) بازیگر، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی است.

او بیشتر به خاطر بازی در نقش مارشال اریکسن در سریال کمدی آشنایی با مادر از سی‌بی‌اس و همچنین برای همکاری با کارگردان و تهیه‌کننده جاد اپتاو در مجموعه‌های تلویزیونی فریکس اند گیکس و اعلام‌نشده و برای کمدی‌های موفقیت‌آمیز که در آن‌ها به عنوان بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده فعال بوده‌است، شناخته شده‌است.سیگل در چندین فیلم از جمله باردار (۲۰۰۷)، فراموش کردن سارا مارشال (۲۰۰۸)، دوستت دارم، مرد (۲۰۰۹)، من نفرت‌انگیز (۲۰۱۰)، معلم بد (۲۰۱۱)، جف، کسی که در خانه زندگی می‌کند (۲۰۱۱)، ماپت‌ها (۲۰۱۱)، پنج سال نامزدی (۲۰۱۲)، این است ۴۰ (۲۰۱۲)، نوار سکس (۲۰۱۴)، کشف (۲۰۱۷)، و دوست ما (۲۰۱۹) بازی کرده‌است. بازی او در نقش نویسنده فقید دیوید فاستر والاس در فیلم پایان تور در سال ۲۰۱۵ با تحسین منتقدان روبرو شد و نامزدی جایزه ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را به همراه داشت.

جیسون سیگل
نام اصلیجیسون جردن سیگِل
تولد۱۸ ژانویهٔ ۱۹۸۰ ‏(۴۲ سال)
لس آنجلس، کالیفرنیا
ملیتآمریکایی
پیشه
  • بازیگر
  • فیلمنامه‌نویس
  • تهیه‌کننده
  • کمدین
سال‌های فعالیت۱۹۹۸-اکنون
همسر(ها)لیندا کاردلینی
(۲۰۰۳–۲۰۰۸)
الکسیس میکستر
(۲۰۱۳–۲۰۲۱)

اوایل زندگی

سیگل در شهر لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد و در پسیفیک پلاسایدز کالیفرنیا بزرگ شد. او در یک مدرسه کاتولیک درس خواند در حالی که پدر او یک یهودی و مادرش مسیحی بود. همراه با تعقیب مسابقات در مدرسه، او تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه هاروارد وست‌لیک به پایان رساند. جایی که قد ۶ فوت و ۴ اینچی (۱۹۳ سانتی‌متر) او باعث شد تا یکی از اعضای فعال مسابقات ایالتی تیم بسکتبال پسران شود. زمانی که در مدرسه بود آرزو می‌کرد که روزی یک بازیگر شود که در همان زمان در تأترهایی نیز شرکت می‌کرد.

زندگی حرفه‌ای

نخستین نقش مهم سیگل در نقش «فریک» یا نیک آندوپولیس در سریال کمدی-درام ۱۹۹۹ از ان‌بی‌سی بود که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت اما کوتاه‌مدت بود. این سریال حول محور گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی حومه شهر دیترویت در حدود سال ۱۹۸۰ می‌چرخد. سیگل شخصاً برای شخصیت خود، نیک، ترانه‌ای نوشت تا برای شخصیت زن اصلی لیندزی (لیندا کاردلینی) بخواند.

سیگل نقش‌های تکرارشونده‌ای را در سی‌اس‌آی در نقش نیل یانسن و اعلام‌نشده در نقش اریک داشت. او نقش مارشال اریکسن را در کمدی آشنایی با مادر از سی‌بی‌اس بازی کرد؛ او قبلاً اعلام کرده بود که در سال ۲۰۱۳ زمانی که قراردادش به پایان رسید، به پروژه‌های دیگری ادامه خواهد داد،[۵] اما متقاعد شد که سریال را پس از فصل نهم آن در سال ۲۰۱۴ به پایان برساند.

سیگل نخستین کار خود در فیلم را با نمی‌توانم سخت صبر کنم در سال ۱۹۹۸ انجام داد. دیگر حضور او در فیلم بلند شامل تنبل‌ها، اس ال سی پانک!مرد خوش‌خلق و مرد مرده در محوطه دانشگاه است. در سال ۲۰۰۷، او در فیلم باردار به کارگردانی جاد اپتاو، تهیه‌کنندهٔ فریکس اند گیکس ظاهر شد. سیگل در سال ۲۰۰۸ در نقش اصلی فیلم فراموش کردن سارا مارشال بازی کرد، فیلمی که او نوشت و اپتاو به همراه شاونا رابرتسون برای یونیورسال پیکچرز تهیه کرد. او همچنین در فیلم دوستت دارم، مرد که در ۲۰ مارس ۲۰۰۹ توسط دریم‌ورکس منتشر شد، بازی کرد.

در فراموش کردن سارا مارشال، شخصیت نقش سیگل یک موسیقی‌نویس است که آهنگی نیز به نام «دراکولا» دارد که توسط عروسک‌ها اجرا می‌شود. او همچنین در برجسته‌ترین صحنه حاوی برهنگی کامل از جلو در فیلم ظاهر شد. این باعث شد که رتبه‌بندی فیلم به بزرگسالان تغییر کند. سیگل در یک مصاحبه با اُپی و آنتونی در بوستون این‌طور گفت که، موسیقی دراکولا که توسط عروسک‌ها اجرا شده بود به همراه صحنه های اول فیلم که او را به صورت برهنه در هنگام ترک‌شدن او توسط دوست‌دخترش را نشان می‌دهد، تجربه‌های واقعی بودند که او در فیلم نوشته بود.

برای کمدی بیارش گریک (۲۰۱۰)، سیگل بیشتر موسیقی متن فیلم را نوشت که توسط خواننده مشهور خیالی، آلدوس اسنو، از جمله اینفنت سارو اجرا شد.

در سال ۲۰۱۵، سیگل به خاطر ایفای نقش نویسنده فقید دیوید فاستر والاس در فیلم زندگینامه‌ای مستقل پایان تور تحسین شد. او برای اجرای خود، او نامزد جایزه ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

در سال ۲۰۱۷، سیگل و میلر نخستین رمان بزرگسالان جوان خود را به نام جهان دیگر منتشر کردند. سیگل مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی اعزام از جاهای دیگر را ساخت و در آن بازی کرد، که نخستین بار در ۱ مارس ۲۰۲۰ در ای‌ام‌سی پخش شد.

در سال ۲۰۱۹، سیگل در فیلم دوست ما بر اساس مقاله «دوست» از متیو تیگ در سال ۲۰۱۵ بازی کرد.

فیلم‌شناسی

فیلم

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۹۸نمی‌توانم صبر کنممت
مرد مرده در محوطه دانشگاهکایل
اس ال سی پانک!مایک
۲۰۰۲تنبل‌هاسم شکتر
۲۰۰۳۱۱:۱۴لئون
مطمئنا یک داستان پریان نیستلئوانگلیسی: Certainly Not a Fairytale
۲۰۰۴عشق لولیجیسون
۲۰۰۵مرد خوش‌خلقاسملی بابانگلیسی: The Good Humor Man
۲۰۰۶خداحافظ بنجامینتئودور اورستانگلیسی: Bye Bye Benjamin
تینیشس دی در پیک سرنوشتفرات بویصحنه‌های حذف‌شده
۲۰۰۷باردارجیسون
۲۰۰۸فراموش کردن سارا مارشالپیتر برترهمچنین فیلم‌نامه‌نویس
۲۰۰۹دوستت دارم، مردسیدنی فایف
۲۰۱۰بیارش گریک
من نفرت‌انگیزویکتور «وکتور» پرکینز (صدا)
سفرهای گالیورهوراتیو
۲۰۱۱معلم بدراسل گتیس
دوستی با مزایابریسکامئوی ذکرنشده در تیتراژ
جف،کسی که در خانه زندگی می‌کندجف تامپکینز
ماپت‌هاگریهمچنین نویسنده و مدیر اجرایی تولید
۲۰۱۲پنج سال نامزدیتام سولومونهمچنین نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی
این است ۴۰جیسون
۲۰۱۳این آخرشهخودشکامئوی ذکرنشده در تیتراژ
۲۰۱۴نوار سکسجی هارگروهمچنین نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۵پایان توردیوید فاستر والاس
۲۰۱۷کشفویل هاربر
۲۰۱۸یکشنبه بیاهنری
۲۰۱۹دوست مادن فاشو
۲۰۲۲آسمان همه‌جاستبیگ واکر
باد افکندههیچ‌کسهمچنین نویسنده و تهیه‌کننده داستان

تلویزیون

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۹۹–۲۰۰۰فریکس اند گیکسنیک آندوپولیسنقش اصلی؛ ۱۸ قسمت
۲۰۰۱هالیوود شمالیپایلوت پخش‌نشده
۲۰۰۱–۲۰۰۲اعلام‌نشدهاریک۷ قسمت
۲۰۰۴هری گرین و یوجینیوجین گرینپایلوت پخش‌نشده
۲۰۰۴–۲۰۰۵سی‌اس‌آینیل یانسن۳ قسمت
۲۰۰۵آلیاسسام هاوزرقسمت: «The Road Home»
۲۰۰۵–۲۰۱۴آشنایی با مادرمارشال اریکسننقش اصلی؛ ۲۰۸ قسمت
۲۰۰۹فمیلی گایمارشال اریکسن (صدا)قسمت: «Peter’s Progress»
۲۰۱۱پخش زنده شنبه شبخودش (میزبان)قسمت: «جیسون سیگل/فلورنس اند د مشین»
۲۰۲۰اعزام از جاهای دیگرپیتر۱۰ قسمت؛ همچنین خالق، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی
فیلم خانگی: عروس پرنسسفزیکقسمت: «Chapter Two: The Shrieking Eels»
۲۰۲۲زمان برنده شدن: ظهور سلسله لیکرزپل وست‌هد
TBAکوچک‌شدنجیمینقش اصلی؛ همچنین تهیه‌کننده اجرایی


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند