شبنم مقدمی بازیگر کشورمان در ۳ فروردین متولد شد

  • نام:شبنم
  • نام خانوادگی:مقدمی
  • تاریخ تولد:۳ فروردین ۱۳۵۱
  • محل تولد:تهران
  • تحصیلات:کارشناسی ادبیات فارسی
  • تاهل:متاهل
  • فعالیت حرفه‌ای مقدمی از دهه هفتاد با بازیگری تئاتر آغاز شده‌است. طیف گسترده نقش‌های او در ژانرهای متنوع (کمدی، درام، تاریخی و…) و همچنین قابلیت انطباق با مدیوم‌های مختلف (تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیو) به همراه دقت به ریزه‌کاریهای نقش و به‌کارگیری گویش‌های مختلف موجب شده تا از او با عنوان بازیگر هزار چهره یاد شود.مقدمی تا کنون منتخب حدود بیست نامزدی و برندهٔ بیش از ده جایزه بازیگری بوده‌است. او تجربه سال‌ها فعالیت در رادیو، نقش آفرینی در شمار کثیری فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی و حضور مستمر بر صحنه تئاتر را دارد.
  • شبنم مقدمی در سال ۱۳۸۴ با علیرضا آرا متولد ۱۳۵۴ ازدواج کرد. همسر شبنم مقدمی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون است. این زوج هنری در چند فیلم و سریال با یکدیگر همکاری کرده اند.

    ورود شبنم مقدمی به عرصه بازیگری

    شبنم مقدمی در سال ۱۳۷۷ با اجرای نمایش خانه کاغذی فعالیت خود را در رادیو آغاز کرد و بعد از آن در برنامه هایی مانند هفت شنبه، خط خطیم، کبوتری ناگهان و هفت ترانه را اجرا کرد.

    این هنرمند به موازات اجرا در برنامه های رادیویی فعالیت بازیگری را با فیلم زخمی ساخته کامران قدکچیان در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد.

    دنیای بازیگری شبنم مقدمی

    شبنم مقدمی در زمینه های مختلف بازیگری، فیلمنامه نویسی و شعر فعالیت کرده است و تجربه بازی در تئاتر، فیلم سینمایی و سریالهای بسیاری را دارد.

    شبنم مقدمی در سریال مدینه

    مدینه سریالی به کارگردانی سیروس مقدم در رمضان ۱۳۹۳ بود. این سریال شبنم مقدمی در این سریال نقش روحی همسر اول جهان و مادر بهمن را ایفا میکرد و با بازیگرانی همچون پریوش نظریه، مهرداد صدیقیان، آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، بهزاد فراهانی، رضا رویگری، لیندا کیانی و مجید صالحی و … همبازی بود.

    شبنم مقدمی در سریال هیولا

    سریال طنز هیولا به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۸ از شبکه نمایش خانگی پخش شد. این سریال در ژانر طنز سیاسی ساخته شده و شبنم مقدمی در نقش شهره همسر هوشنگ شرافت حضور داشت.

    در این سریال مهران مدیری، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، گوهر خیراندیش، محمد بحرانی و نیما شعبان نژاد نقش آفرینی کردند.

    شبنم مقدمی در فیلم خجالت نکش

    فیلم طنز خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی در سال ۱۳۹۶ ساخته شد. در این فیلم شبنم مقدمی نقش همسر احمد مهران فر را ایفا می کرد که در سن میانسالی و داشتن فرزندان بزرگسال، صاحب فرزند دیگری می شوند و این موضوع را از فرزندان خود پانهن می کنند.

    سام درخشانی، لیندا کیانی، سمیرا حسینی، الناز حبیبی، کاوه آهنگر، بانیپال شومون، علیرضا رئیسی و علی صالحی از بازیگران فیلم خجالت نکش می باشند.

    شبنم مقدمی در سریال عقیق

    سریال تاریخی عقیق به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال ۹۶ و ایام محرم به وی آنتن رفت. در این سریال که داستان آن در سال ۱۳۰۸ می گذشت علیرضا آرا همسر شبنم مقدمی نقش اصلی را بر عهده داشت و  شبنم مقدمی، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، هدایت هاشمی و داریوش سلیمی در آن نقش آفرینی می کردند.

    شبنم مقدمی در فیلم زهرمار

    شبنم مقدمی در فیلم زهرمار ساخته جواد رضویان در سال ۱۳۹۷ نقش لیلا را بر عهده داشت.

    او در این فیلم به همراه سیامک انصاری، برزو ارجمند، شقایق فراهانی، سیامک صفری، علیرضا استادی، نسیم ادبی و حسین محب اهری و رضا رویگری نقش آفرینی کرد.

    شبنم مقدمی در فیلم شبی که ماه کامل شد

    شبی که ماه کامل شد یکی از مشهورترین فیلم های شبنم مقدمی در دوران فعالیتش است. این فیلم به کارگردنی نرگس آبیار و با حضور الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی و پدرام شریفی داستان تلخ و واقعی فائزه منصوری و همسرش عبدالحمید ریگی  را روایت می کند.

    شبنم مقدمی در سریال دوپینگ

    سریال کمدی دوپینگ به کارگردانی رضا مقصودی در سال ۱۳۹۹ از تلویزیون پخش شد. شبنم مقدمی در این سریال با اسامی توران، آندیا و آرنیکا به عنوان همسر دوم فریدون نقش آفرینی می کرد.

    هادی حجازی فر، الناز حبیبی، نیما شعبان نژاد، علیرضا آرا، مینا جفرزاده، محمد بحرانی و زهره صفوی از بازیگران سریال دوپینگ بود


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند