بیوگرافی محمدرضا گلزار به بهانه روز تولدش

محمدرضا گلزار (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۶) بازیگر و خواننده ایرانی است. او در سال ۱۳۸۵ دریافت‌کننده بیشترین دستمزد در بین بازیگران ایرانی بود. وی یکی از گران‌ترین بازیگران ایران است. محمدرضا گلزار در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ ازدواج خود را با آیسان آقاخانی (فعال در حوزه مدلینگ) علنی کرد. گلزار در چند فیلم پرفروش ایرانی از جمله سلام بمبئی (۱۳۹۴)، آینه بغل (۱۳۹۶)، رحمان ۱۴۰۰ (۱۳۹۷) و ما همه با هم هستیم (۱۳۹۸) حضور داشته‌است. او غیر از فعالیت سینمایی در چند پروژهٔ تلویزیونی از جمله عاشقانه (۱۳۹۵–۱۳۹۶) ساخت ایران ۲ (۱۳۹۷) و گیسو (۱۳۹۹–۱۴۰۰) ایفای نقش کرده‌است.

گلزار فعالیت خود را در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان نوازنده گیتار در گروه موسیقی آریان آغاز کرد. او مدتی بعد فعالیت در زمینهٔ بازیگری را برای اولین بار در فیلم سام و نرگس (۱۳۷۹) ساختهٔ ایرج قادری تجربه کرد.

اصلیت او آذربایجانی و متولد تهران است. او به عنوان بازیکن والیبال در پست لیبرو در تیم‌های استان تهران، پارس خودرو، شیشه و گاز و دیهیم حضور داشته‌است. وی در لیگ برتر والیبال ۱۳۸۷ به عنوان مربی بدنساز تیم ارتعاشات صنعتی فعالیت می‌کرد.تا آخر دبیرستان فعالیت هنری نداشت. پدرش با گیتار زدن مخالف بود، تنها گاهی با ارگ کار می‌کرد. تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرد. در سوم دبیرستان در کنکور دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مکانیک در واحد تهران جنوب قبول شد و رزرو کرد. در سال آخر به رشتهٔ تجربی رفت و به قصد رشته دندان‌پزشکی کنکور داد ولی قبول نشد و به همان رشتهٔ مکانیک رفت. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی است. گلزار فعالیت موسیقی خود را از سال ۱۳۷۷ به‌عنوان گیتارنواز با گروه آریان آغاز کرد. او در گروه آریان گیتار، ارگ و پرکاشن نواخته‌است.

گلزار همچنین در زمینه موسیقی گروه دارکوب را با همایون نصیری و دیگران راه‌اندازی کرد. سپس گروه ریزار (rezzar؛ مخفف رضا گلزار) را ثبت کرد که فعال است.بازی گلزار در فیلم‌هایی از مسعود کیمیایی و بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی با وجود دعوت شدن هر بار به دلایل گوناگونی مقدور نشد.

محمدرضا گلزار در چه فیلم هایی بازی کرده است؟

محمدرضا گلزار از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را به عنوان بازیگر شروع کرده است. او با توجه به بازی خوب و چهره منحصر به فردی که دارد این روزها به عنوان سوپر استار شناخته می‌ شود. گفتنی است که رضا گلزار تا به اکنون در فیلم‌ های سینمایی متعددی به عنوان بازیگر حضور داشته و به نقش آفرینی پرداخته است. حال در ادامه قرار است به معرفی برخی از فیلم‌ های این بازیگر مشهور بپردازیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌ کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه باکس آفیس ایران باشید.

سام و نرگس

سام و نرگس فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ایرج قادری و هم چنین تهیه‌ کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۷۹ است. بهتر است بدانید این فیلم اولین بازی محمدرضا گلزار است. خلاصه داستان: سام ( گلزار) و عبد با هم رفقای صمیمی هستند. با گذشت زمان سام به نرگس خواهر عبد علاقه‌ مند می‌ شود و … . در این فیلم گلزار در کنار بازیگرانی همچون: نوشین حسین‌ خانی، محمود کاکاوند، اسماعیل شنگله و برخی دیگر به نقش آفرینی پرداخته است.

شام آخر

شام آخر فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی و هم چنین تهیه‌ کنندگی یدالله شهیدی محصول سال ۱۳۸۰ می باشد. خلاصه داستان: میهن مشرقی (کتایون ریاحی) استاد دانشکده معماری بعد از ۲۶ سال زندگی با شوهرش به دلیل ناسازگاری و با پادرمیانی دخترش ستاره از همسرش جدا می‌ شود. سپس او به خانه قدیمی پدری اش اسباب کشی می‌ کند حال زندگی تازه او با آمدن مانی معترف (محمدرضا گلزار) در هم می‌ ریزد. از بازیگران این فیلم می توان به: کتایون ریاحی، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، رضا گلزار، هانیه توسلی و برخی دیگر اشاره کرد.

زهر عسل

زهر عسل فیلمی در ژانر جنایی و درام با بازی رضا گلزار، مهناز افشار و هم چنین شهاب حسینی محصول سال ۱۳۸۱ است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این فیلم تنها بازی مشترک رضا گلزار و شهاب حسینی است. خلاصه داستان: زوج جوانی به نام سینا و شراره (رضا گلزار و مهناز افشار) برای گذراندن ماه عسل به شمال می‌ روند. حال در این سفر با اتفاقات غیرمنتظره‌ ای رو به‌ رو می‌ شوند.

بوتیک با بازی محمدرضا گلزار

بوتیک نام فیلمی به کارگردانی حمید نعمت‌الله و محصول سال ۱۳۸۲ است. فیلم بوتیک برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شده است. هم چنین گلشیفته فراهانی برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره سه قاره شد. خلاصه داستان: اتی سهم خود را از خانه اجاره ایی که با دوستانش اجاره کرده است نپرداخته و صاحب خانه قصد دارد آن ها را بیرون کند. حال جهانگیر جوانی که در بوتیک کار می‌ کند مبلغ مورد نیاز اتی را فراهم می‌ کند اما در این فیلم بازیگرانی همچون: گلشیفته فراهانی، رضا گلزار، حامد بهداد، رضا رویگری، افسانه چهره آزاد و برخی دیگر به ایفای نقش پرداخته اند.

گل یخ

گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و هم چنین تهیه‌ کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال ۱۳۸۳ است. فیلم گل یخ در ۵۶ روز نمایش ۱۶۳ میلیون فروش کرد. گفتنی است که این فیلم نخستین بازی الناز شاکردوست در عرصه سینما به حساب می آید. الناز شاکردوست با بازی در نقش همسر رضا گلزار در این فیلم توانست به بازیگری مشهور تبدیل شود. خلاصه داستان: ترگل زندگی خوبی ندارد و دلبستهٔ عباس است. اما ناپدریش با ازدواج آن‌ ها مخالف است. به همین دلیل ترگل از خانه می‌ گریزد و با عباس ازدواج می‌ کند اما ماجراهایی را با خود در پیش دارد.

آتش‌ بس

آتش‌ بس فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی تهمینه میلانی و هم چنین تهیه‌ کنندگی محمد نیک‌ بین محصول سال ۱۳۸۴ است. فیلم آتش‌ بس در اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ بر روی پرده سینما رفت و به پر فروش‌ ترین فیلم در سال ۱۳۸۵ تبدیل شد. خلاصه داستان: سایه مهندس آرشیتکت است که برای طلاق از همسرش یوسف که مهندس راه و ساختمان است نزد وکیل می‌ رود. اما تصادفاً گذرش به مطب یک روانشناس می‌ افتد. از بازیگران نقش اصلی این فیلم می توان به محمدرضا گلزار، مهناز افشار و آتیلا پسیانی اشاره کرد.

دو خواهر با بازی محمدرضا گلزار

دو خواهر فیلمی به کارگردانی محمد بانکی محصول ۱۳۸۷ است. بهتر است بدانید که فیلم دو خواهر در مورد جوانی کلاهبردار است که همزمان با دو خواهر در چهره‌ های متفاوت در ارتباط است. داستان فیلم دو خواهر با اقتباس از فیلم دوتا زیاده در سال ۱۹۹۵ با بازی آنتونیو باندراس می‌ باشد. حال گفتنی است که در این فیلم گلزار در نقش امیر و افشین، نیکی کریمی در نقش مهتاب و الناز شاکردوست در نقش مینا حضور دارند.

شیش و بش

شیش و بش فیلمی به کارگردانی بهمن گودرزی، نویسندگی محمدرضا گلزار و تهیه‌ کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۸۹ است. این فیلم همزمان با عید فطر ۱۳۹۰ اکران شد. این فیلم داستانی است درباره دو رفیق که تجربه به زندان افتادن آن دو به نفع شان شد. این دو رفیق هنگام آزاد شدن از زندان از پیرمردی یک نقشه گنجی را دریافت کردند. حال از بازیگران این فیلم می توان به: رضا گلزار، امین حیایی، آناهیتا نعمتی، بیتا فرهی، تانیا جوهری، رضا رشیدپور و برخی دیگر اشاره کرد.

مادر قلب‌ اتمی با بازی محمدرضا گلزار

مادر قلب‌ اتمی فیلمی به کارگردانی علی احمدزاده، تهیه‌ کنندگی سید امیر سیدزاده و نویسندگی علی احمدزاده و مانی باغبانی محصول سال ۱۳۹۳ است. فیلم مادر قلب‌ اتمی با مهمانی کامی آغاز می‌ شود که قصد دارد از ایران به مقصد تونس مهاجرت کند. داستان این فیلم در شب توزیع یارانه‌ ها و با اتفاقاتی که به دلیل عدم امکان برداشت از کارت روی می‌ دهد روایت می‌ شود. رضا گلزار در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون: ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان، احسان امانی و برخی دیگر به نقش آفرینی پرداخته است.

رحمان ۱۴۰۰

رحمان ۱۴۰۰ فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان و تهیه‌ کنندگی علی سرتیپی است که در ۱۳۹۷ به نمایش درآمد. فیلم رحمان ۱۴۰۰ چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است. خلاصه داستان: رحمان آبدارچی یک شرکت است و پزشک به او گفته است که به‌ زودی به‌علت سرطان از دنیا خواهد رفت. گفتنی است که بازیگران این فیلم مهران مدیری، سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، یکتا ناصر، بهرام افشاری، ساره بیات و غلامرضا نیکخواه هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند