محمدرضا عزیزی

«سپند دل» با صدای وحید تاج منتشر می شود

به گزارش باکس افیس ایران: آلبوم «سپند دل» به آهنگسازی محمدرضا عزیزی و خوانندگی وحید تاج روز دوم بهمن با اشعاری از هوشنگ ابتهاج، مهدی اخوان ثالث، رهی معیری، هوشنگ ابتهاج و افشین یداللهی منتشر می‌شود.

«سپند دل» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های موسیقایی است که از روز دوم بهمن به آهنگسازی محمدرضا عزیزی و خوانندگی وحید تاج پیش روی مخاطبان گذاشته می‌شود.

این آلبوم باکلام، شامل ۹ قطعه در ژانر موسیقیِ ارکسترال ایرانی است که محمدرضا عزیزی به‌تازگی بر روی اشعاری از افشین یداللهی، سایه، رهی معیری و مهدی اخوان ثالث آهنگسازی کرده است.

‌علیرضا دریایی ، میثم مروستی ، پدرام فریوسفی ، آتنا اشتیاقی ، نیلوفر محبی ، نگار نوراد ، زکریا یوسفی ، محمدرضا عزیزی ، پوریا سلیمانی ، بهنام بیات ، پویا محمدی ، صابر محمدی ، حسن قره‌کاظمی ، فربد هوشنگی ، جلال نقی‌لو و مسعود جعفری نوازندگان حاضر در این آلبوم را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی را مازیار مرتاضیه و فرزان روزبهانی (استودیو تم) برعهده داشته‌ و علیرضا حاجی رحمانی نیز طراحِ گرافیک این آلبوم بوده‌اند.

در توضیح روی جلد این آلبوم می‌خوانیم:

«سپندِ دل»، پرواز خیال است در خلوت‌های پر آشوبِ شخصی، روایتی است موسیقایی از سرگذشتی که همواره در من و ما می‌تپد و جریان دارد، انتظار است از بازآمدن معشوق که عاشق، دیگر در نو بهار” او حضور ندارد…

«تمنای ماندن» است از اعماقِ «دل طوفانیِ» عاشق، که با معشوق گوید: «دیگران گر همه رفتند، خدا را تو مرو». «داغِ عشق» است که خون می‌کند «دل چو لاله‌ عاشق» را؛ «آرزوی عاشقِ جان و دل از کف داده» ای است که «چنگِ شکسته‌ دل» بر «حسرت» ش مویه می‌کند. «گل و سبزه‌ بهاران» است و افسوس، که چیزی جز «خاک و خشت» برای «آن‌کس که دور افتد زیاران» نیست.

«آتشِ غمی» است توأم با لذت که دلِ عاشق «رقص‌کُنان» بر سَر آن می‌سوزد. و عاشق، آنقدر با «آتش‌ِ دل» و «داغِ تنهاییِ» خویش می‌سازد تا خودْ نیز می‌سوزد و از «ماتم» ‌اش، عالمی را می‌سوزانَد … .

سفری است به بلندای معانی نهفته در شاه‌بیت سایه که گفت: «لذت عشق و وفا بین که سپند دل من/ بر سر آتش غم رقص‌کنان می‌سوزد»

‌ نسخه فیزیکی آلبوم «سپند دل» از روز شنبه دوم بهمن‌ در تمامی فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی کشور و همچنین، نسخه دیجیتال این اثر نیز در سایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر موسیقی داخلی و بین‌المللی قابل خریداری خواهد بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند